Mijn moeder is bijna jarig en we willen haar heel graag een fotoalbum geven voor haar verjaardag. Nu wil ik op de beginpagina een gedicht/versje/rijmpje voor haar erin zetten. Wie heeft/weert er een leuk versje/gedicht enz. Wil een soort speciaal iets, me moeder is namelijk me beste vriendin en echt een super lieve oma. De oudste gaat daar 1x per week heen ivm peuterspeelzaal daar. Ook staat ze gewoon dag en nacht voor ons klaar. Kortom echt een moeder waar ik een hechte band mee heb. Zal dus een beetje een lief/senitmineteel iets voorin willen hebben. Maar op google nog niet echt iets kunnen vinden en helaas zelf maken lukt me niet. Dus dacht misschien weet iemand hier iets? van internet of zelf gemaakt? bedankt alvast
Misschien zoiets? jij bent niet zomaar iemand voor mij jij bent mijn moeder en mijn beste vriendin allebei! ik hou zielsveel van jou, er zijn honderden woordjes om je te zeggen wat ik voel, maar eigenlijk verteld er daar geen van wat ik nou echt bedoel. dit gevoel hier vanbinnen is groter dan iemand zich ook maar zou kunnen voorstellen, dus het is echt moeilijk om dat jou in een gedicht te vertellen. ik zal het proberen: je begrijpt me altijd, en helpt me elke keer weer in een rottijd. met jou als mijn moeder zal ik er altijd bovenop komen jij bent de perfecte moeder waarvan alle kinderen op deze wereld dromen dus je bent me dan ook meer dan goud waard, want door jou ben ik het gelukkigste meisje van deze hele aard! Het is maar een idee hoor
Of deze.. Ik wil je bedanken voor je steun, dat ik op je schouders leun. Dat je gelooft in wie ik ben, dat je me zo goed ken. Je bent mn moeder, maar er is zoveel meer Je bent mn beste vriendin, weet dat ik je waardeer. Ik zou je echt voor geen goud willen kwijt raken.. Nee nooit zou ik dat willen meemaken. Ik hou van jou, hoe je voor me klaar staat dat je me troost en me in mn waarde laat. Alles wat me dwars zit, kan ik bij je kwijt Je bied mij al jouw liefde en geborgenheid Ik weet dat je me moeder bent, en het hoort erbij. Maar er is niemand die mij beter kent, dan jij! _______
1. Lieve mama Je hebt een hart van goud waar je voor ieder van ons een plekje open houd Vergeten mama doen wij jou nooit meer Wij houden van jou je warmte, je zorgzaamheid en liefde Elke dag weer 2. Een gedicht, lieve woorden, want vergeten doe ik je niet. Je hebt mij zoveel raad gegeven in tijden van vreugde en verdriet, ook het tonen van je liefde vergat je niet. Sterker dan ooit tevoren zie ik nu in; je bent de vrouw waar ik altijd op kan bouwen, die onvoorwaardelijk van mij zal houden mijn moeder, mijn vriendin! 3. Een moeder om mee te praten Een moeder om mee te huilen Een moeder om mee te lachen Een moeder om bij te schuilen. Een moeder waar je keer op keer alles wat er toe doet, van leer Zoals op elkaar kunnen bouwen en heel veel van elkaar houden. Bedankt hoor Mam, dat je aan mij hebt gegeven, waardevolle lessen voor de rest van mijn leven. 4. Moeder dochter, wij zijn één dat is een zin waar ik ieder woord van meen. Steeds dichter zijn wij tot elkaar gekomen, iets waar sommigen alleen van kunnen dromen. Maar wij mogen het samen beleven want *God heeft ons die tijd gegeven. Die zullen wij dan ook volop benutten! Om te beginnen je verjaardagsfeest want je bent (jaar) geworden als je dit leest. Gefeliciteerd met dit heugelijke feit het is iets wat mij heel erg verblijd. Moeder en dochter, wij zijn één dat is mijn slotzin waar ik ieder woord van meen *Mocht je dat willen kan je God eventueel vervangen door: want er is ons die tijd gegeven. Zoiets?? Heel veel plezier iig!
super super suepr bedankt ik wil er 3 gedichtjes in doen op de eerste pagina als dat gaat lukken? denken jullie dat dat leuk is? namelijk 1 namens mij 1 namens me vriend en 1 namens de kids... Dus gedichtjes namens hun ook altijd welkom. Me vriend en me moeder hebben ook een hele goede band samen. Dit omdat wij geen contact hebben met zijn familie. Door omstandigheden allemaal. Super bedankt alvast en nogmaals!
Een moeder die altijd voor je klaarstaat die je af en toe eens lekker verwent die voor jou door het vuur gaat zo'n moeder verdient een groot compliment! Kan je dus ook veranderen in schoonmoeder of oma
Dat is wel waar, maar sommigen (waaronder ik ook hoor) vinden het moeilijk om het te verwoorden dus is dit erg fijn. Of je nou zelf een gedicht maakt of dat je die 'leent' maakt niet zoveel uit denk ik, het raakt je sowieso en ze beschrijven vaak precíes wat je zelf zou willen zeggen, dus dan komt het hoe dan ook uit je hart.
Mijn schoonmoeder Een geweldige vrouw, een liefdevolle vrouw, een vrouw met engelengeduld. Dat is wat iedereen zou willen. Ik ken iemand die geweldig is, Dat is mijn schoonmoeder, Zij is een geweldige vrouw, Zij is een liefdevolle vrouw, Zij is een vrouw met engelengeduld Ik kan absoluut niet dichten, Maar ik weet dat de liefde word herkent, Door die liefdevolle vrouw. (gewoon van het internet geplukt hoor...ben er zelf heel slecht in, een rijmpje met sinterklaas lukt me nog amper)
oh en deze vond ik ook nog over moeders..moest m ff plaatsten, vind m erg mooi. Denk dat ik die zelf ga gebruiken Geborgen in je armen Met de fles in mijn mond De allereerste aanraking Was het moment dat ik jouw liefde vond Vakantie, spelen en zwemmen We deden het allemaal Jij wist altijd hoe ik me voelde Dat zag jij al non-verbaal Nooit heb je aan me getwijfeld Bij dingen die ik deed Je hebt me heel veel geleerd Maar kan me niet herinneren dat jij me ooit iets verweet Die onvoorwaardelijke liefde Dat is alles wat ik van je wou Vanaf mijn geboorte heb je me dat gegeven En daarom hou ik zoveel van jou !!
super jessy die laatste echt waar die vind ik helemaal top. Denk ook dat die het word namens mezelf super, wel een werk zeg zo fotoalbum maken doe het nu vor het eerst via internet plak normaal zelf, maar de site loopt steeds vast... Maar vooruit gediuld loont. bedankt!
Al meer dan 20 jaar mijn persoonlijke heldin. al kreeg ik bij haar niet altijd mijn zin. Heeft gestreden tegen alle kwaad. Gaf altijd advies en goede raad. Maar met deze stront eigenwijze dochter als ik! Die toch al niet zo lief was en totaal geen braverik. Is ze alwel al jaren mijn supermama. En hoewel ze altijd met mij stond voor een dilemma. Bleef ze sterk en wijs. En steunde ze mij in mijn reis. In mijn hart is ze mijn toekomst, mijn reisgids. Al ben ik zo nu en dan nog steeds een bitch. Want een supermama als haar. Staat altijd voor haar kroost klaar. even eenpaar dingen aan passen dan «1...45678910...23» Mijn mama en ik, 4 handen op 1 buik. Allebei gek en nemen een diepe duik. Deinen nergens voor aan de kant. Waar alle ellende ook beland. Want samen een wereld vol gevechten te hebben overwonnen. We vieren het leven met kaarsjes en ballonen. Hoewel het niet altijd even makkelijk gaat. En de donkere wolken niet altijd opklaart. Kunnen we alle gevechten aan. En zullen wij voor niemand aan de kant gaan. Want na jaren vechten en zwichten. Ben ik nu klaar met dit dichten. of deze Ze heeft me leren lopen en praten. Ze heeft ons tafelmanieren geleerd, zodat we niet als varkens vraten. Als er problemen waren kon ik altijd bij haar komen. Zij nam me zoals ik was en ze liet me dromen. Astronaut, Brandweerman en bakker Ze liet me dromen en maakte mij niet wakker. Ze heeft me altijd gevoed en haar warmte gegeven. Zij was de enigste die wist hoe ik in elkaar zat en toch hield ze van me, haar hele leven. Ze heeft veel moeten knokken voor ons in haar jonge leven. Veel geluk werd haar helaas niet gegeven. Toch heeft ze ons met de grootste liefde en de grootste wijsheid opgevoed. En dat is nu juist het gene wat %u2019t hem doet. Zij is de enigste vrouw van wie ik ziels veel zal houden. Zij is de enigste die mij niet laat staan in de ijzige koude. En toch laat ik te weinig weten dat ik dit alles waardeer. Hiermee wil ik haar laten weten dat ik wel van haar houd en dat ik haar in alles eer. Al die jaren beschermde zij ons van het kwaad, zij was als het ware onze hoeder. Het enigste wat ik wil zeggen, mam ik houd van je, je bent de beste moeder