wie wil me helpen? wanneer was mijn 1e cyclus dag?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door citroen, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    oke.. dus als je van een gemiddelde cyclus van 28 dagen uit gaat ga je testen vanaf dag 10...
    vanaf welke dag zou ik dan moeten gaan testen als ik geen flauw idee heb hoelang mijn cyclus is...
    zijn er meiden die hier ook ervaring mee hebben?

ik ben zo blij dat ik hier mijn hart kan luchten over alles.
    ik wil het zo graag en denk aan niets anders meer.

nog een vraagje.. het ''verplichte'' klussen speelt nu natuurlijk ook mee... hoe zorgen jullie ervoor dat het klussen wel leuk blijft en niet iets wordt wat maar weer even moet...?

xx

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Dit staat er op de site van CB:

Om erachter te komen wanneer je kunt gaan testen, moet je de gebruikelijke lengte van je cyclus bepalen. De lengte van je cyclus is het aantal dagen vanaf de dag waarop je menstruatie begint (dag 1) tot en met de dag voordat je volgende menstruatie begint.

Klik hier om uit te zoeken op welke dag van je cyclus je moet
    beginnen met testen.

De lengte van de cyclus verschilt per vrouw en kan bij dezelfde vrouw per cyclus verschillen. Als de lengte van je cyclus met meer dan drie dagen varieert, kies dan de kortste cyclus die je de laatste zes maanden hebt gehad om te bepalen wanneer je moet gaan testen.

Als je wilt beginnen met de Clearblue-ovulatietesten voordat je de lengte van je cyclus kent, raden we je aan om op dag 10 te beginnen. Zonder de lengte van je cyclus vast te stellen, is het echter mogelijk dat je je piek mist, omdat je bijvoorbeeld te laat bent gaan testen, of je hebt aanvullende teststaafjes nodig om je LH-piek waar te nemen.

http://www.clearblue.com/nl/wanneer-start-je-met-testen.php

Onze tijd van het verplicht klussen is voorbij. We moeten nu wel goed opletten dat we de 2 dagen voor mijn verwachte ovulatie geen sex hebben, dat is ook best lastig want het blijft gokken.

Als je echt geen zin hebt...doe het niet. Het moet wel leuk blijven. Je kan elkaaar natuurlijk wel wat helpen om in de stemming te komen maar je moet gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.

Ik liet het meestal niet weten wanneer het de vruchtbare dagen waren. De meeste mannen krijgen toch een beetje last van de prestatiedruk en krijgen het ' moeten' gevoel waardor ze niet meer genieten.

3. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    oke die informatie is wel erg handig... dankje wel..
    ik denk dat ik ze maar op internet ga bestellen.
    want ik heb gekeken maar daar heb je er meer voor minder geld vergeleken met de winkel...

en je schrijft dat jullie goed opletten dat je de 2 dagen voor je verwachte ovulatie geen sex hebben...
    beetje dom misschien maar waarom moet je daar goed opletten dan? (ik ben der nog niet zo in thuis ;) )

xx

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    ben ik weer met een vraagje...
    ik heb op internet gekeken voor ovulatie testen..
    en ik ben verschillende sites tegengekomen zoals...
    123ovulatietest.nl
    sensitest.nl
    www.zwangerenkids.nl

welke tests kopen jullie via internet en welke ervaringen hebben jullie daar mee?

xx

5. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

29 dec 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    zwangerenkids. die heb ik vandaag net binnen gekregen. dit word ook de eerste x dat ik ze ga gebruiken. hoor veel positife reacties er over.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Internet is het beste inderdaad. Ik gebruik die van zwangerenkids.

We moeten daar op letten omdat we in het IUI traject zitten. Op de dag van de IUI moet je 2 dagen geen zaadlozing gehad hebben. Als we de dag ervoor sex zouden hebben is de kans op succes heel erg laag.
    Om de 2 a 3 dagen sex schijnt het beste te zijn voor de kwaliteit/kwantiteeit van het semen.

7. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    okee, dat is ook allemaal heel spannend dus, en ik zie net in je banner dat je bijna je eisprong krijgt...
    ik hoop voor jullie dat het snel een wondertje brengt.

dan ga ik denk ik maar voor die tests van zwanger en kids...
    vergeleken met de winkelprijzen is dat tenminste betaalbaar.
    alles voor het goede doel ;)

xx

Deel Deze Pagina