Ovulatieschijf Sensitest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Xmas06, Mar 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

De ovulatieschijf is een handige rekenschijf waarmee je het begin van je vruchtbare periode kunt uitrekenen. Na het aanwijzen van de eerste dag van je laatste menstruatie kun je direct het begin van je vruchtbare periode aflezen. De ovulatieschijf is ook erg handig als je ovulatietesten gebruikt omdat je niet langer onnodig veel hoeft te testen. De ovulatieschijf geeft precies de dag aan waarop je kunt starten met ovulatietesten waardoor je veel geld bespaart aan te vaak testen. De ovulatieschijf kun je het hele jaar door gebruiken bij elke cyclus opnieuw. Onmisbaar voor vrouwen die graag zwanger willen worden.

http://www.sensitest.nl/index.php?p=PRO ... =56&r=ma14

Lijkt mij wel handig....toen ik nog bezig was met zwanger worden begon ik altijd veels te vroeg met testen! :)

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

dan kun je toch net zo goed op het schematje op de website kijken? Bij een cyclus van 28 dagen beginnen op dag 11, bij cyclus 29 dag 12 beginnen, etc

Maar ook aan die schijf heb je weinig, want je weet na je ongi nooit hoelang je cyclus deze keer is, vandaar dat je ovutesten gebruikt..

3. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Zag het gisteren ook voorbij komen op de site, in eerste instantie leek het mij ook wel handig maar idd net zoals daantje al aangeeft kun je ook gewoon je schema aanhouden die bij jou cyclus past.

4. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

blijkbaar weet ik er dan niet zoveel vanaf nog :(
    misschien voor de dames die FF niks vinden en ook geen ovu-testjes gebruiken?

5. SeaShell

hoi meid,

stel je gebruikt geen ovutestjes en je weet dat je cyclus bijvoorbeeld 28 dagen is, dan kun je overal vinden dat je dan vanaf dag 11 het beste kunt klussen, bij een cyclus van 29 dagen op dag 12, etc.etc :D

maar als je niet weet hoelang je cyclus is ( hoelang je cyclus die maand is weet je pas op je NOD, vooraf kun je jammergenoeg niet schatten hoelang je cyclus is) heb je niks aan de schijf..

liefs Daantje

6. minimuts

minimuts Actief lid

Feb 25, 2009
    190
    0
    0
    Ik zou daar ook geen 4 euro aan uitgeven. Je kan zelf toch ook gewoon tellen? Overigens ben ik er nu achter dat ik op een heel ander moment mijn eisprong heb dan de schemaatjes aangeven. Ik ga dus op zoek naar een speekseltester om zo mijn vruchtbare periode te testen en dan als die aantreed begin ik met ovulatietesten...

7. SeaShell

Speekseltesten schijnen niet te werken en zelfs bij mannen positief testen, dit staat oa bij de foruminformatie; wij vrijen al jaren verkeerd, in het ondetdeel zwanger worden. Ovutesten blijken het betrouwbaarst.
    Ovutesten werken prima en zijn er al voor minder dan een euro per stuk. Zelfs bij een super onregelmatige cyclus werken ze prima, en als je ovutest positief aangeeft heb je nog 48 uur de tijd :) bij een cyclus van 28 dagen begin je al op dag 11 terwijl je je ei rond dag 14 kan verwachten zodat je ruim op tijd bent

Liefs Daantje

8. minimuts

minimuts Actief lid

Feb 25, 2009
    190
    0
    0
    mijn vriendin had wel goede ervaringen met zo'n ding. ik doe nu al ovutesten, maar ik heb er wel 15 moeten doen de laatste rond. zo'n speekseltester kost 20 euro en komt in een pakket met ovutesten nog wat goedkoper... ik zou dan combineren... ovu en speeksel. en ik las ook ergens wat over het gebruik van zo'n speekseltester met cervixslijm.

Share This Page