HELP! meer info over IUI ,AUB?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by troy, Jul 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. troy

troy Actief lid

May 3, 2012
    494
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik heb al een paar behandelingen van OVI achter de rug, maar dit is de eerste x IUI behandeling!
    Een paar vraagjes:

Ik heb net gelezen dat je een paar dagen voor inseminatie geen sex mag hebben///althans voor het zaad is dat beter???
    Nu zijn we gister avond nog gezellig geweest:)
    Maar morgen om 11:30 heb ik de inseminatie?????

Ik wist dit niet, en vind dit ook vrij K*T (sorry) dat dit me niet is uitgelegd??!!!

Vraag, is dit ernstig???
    En wat zouden we kunnen doen om het zaad iets beter te krijgen???
    Had gehoord eieren eten:):) voor de eiwitten!?

Ook wat NOG dan om 11:30 morgen is het 41 uur na de pregnyl spuit?!!!
    Dat is toch ook niet goed??????
    Ik had gelezen dat het beter is VOOR de eisprong het zaad er moet liggen wachten op het eitjes??????

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft en me een beetje gerust kan stellen:):(
    Sorry als het een beetje verward over komt;)

groetjes Tam

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als de zaadkwaliteit verminderd is, is het inderdaad beter om in ieder geval drie dagen onthouding te hebben voor een inseminatie. Is de kwaliteit wel goed, dan kan het niet heel erg veel kwaad. Want dan hou je waarschijnlijk meer dan genoeg goede zaadjes over.

Je kunt nu niks doen om de zaadkwaliteit te verbeteren. Zaadcellen worden namelijk elke drie maanden opnieuw aangemaakt. Dus de zaadcellen die je nu gebruikt, zijn drie maanden geleden al gemaakt. Maatregelen die je nu zou nemen, hebben pas over drie maanden effect. Eieren eten heeft trouwens geen invloed, hoor. Het enige wat je kunt doen om de zaadkwaliteit zo goed mogelijk te krijgen is: niet roken, geen alcohol, geen strakke kleding dragen, geen heet bad nemen.

De eisprong komt ongeveer 36-48 u na de Pregnyl-injectie. Wij hadden de IUI altijd zo'n 36 u na de Pregnyl. Een eicel is een paar uur te bevruchten. Bewerkt zaad blijft minder lang goed in je lichaam dan gewone zaadcellen. Vandaar dat het ingebracht wordt rond je eisprong. Op zich zit je goed qua timing, hoor!

Succes!

3. troy

troy Actief lid

May 3, 2012
    494
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je snelle reactie, TOP!!!
    Oke dan is het nu gewoon afwachten hihi
    Probeer nu niet zenuwachtig te worden ,al hoewel het wel gaat kriebelen:)
    Spannend maar afwachten is wat we nu weer moeten doen;)
    Fijne dag vandaag en nogmaals bedankt groetjes Tam

Share This Page