Ik zou gaan kijken, bij elke school. Sfeer proeven, met mensen praten, ook met mensen die hun kind daar al hebben zitten. Grootte van de school hoeft niet meteen een nadeel te zijn. Eerst kijken hoe groot de klassen zijn. Als je kleuter direct al in een klas van 30 of meer zit, tja... Het aantal kleuterklassen kan trouwens per jaar wisselen hoor, hier waren het er vorig jaar ook 4, komend jaar komen er 3. Enne, te kleine scholen kunnen ook opgeheven worden he, als ze onder een bepaalde norm komen. Zoiets speelt in mijn woonplaats momenteel, gelukkig niet op 'onze' school, maar je zal het meemaken. Daar hoeft zo'n grote school niet snel bang voor te zijn.
het wordt toch school 3 ( de grote),juist het grote moderne en het goede rapport van het i.v.h.o gaf de doorslag. bedankt iedereen voor het meedenken!!
goed dat jullie eruit zijn! trouwens, ik lees scholen met 4 kleuterklassen. De katholieke school hier bij mij om de hoek heeft er 14!!! maar staat wel heel goed bekend. Dus grootte zegt zeker niet alles, want hij staat beter bekend dan de wat kleinere scholen en ze hebben ook gewoon hun structuur erop ingericht
Nummer 2 indd.. het is echt heerlijk dat het zo vlakbij is.. en je nadelen.. tja een imago zegt niets over de school.. roddelende buren/kliekjes zou helemaal niet mee moeten spelen in je keuze (al snap ik je gevoel wel.. maar geloof mij roddelen doen ze echt overal en kliekjes heb je volgens mij ook overal) toevallig weet je het van deze school.. maar wie zegt dat dat bij een andere school niet zo is? En oude juffen.. tja zou ik niet als een minpunt zien. Een goed rapport van de onderwijs inspectie lijkt me ook een groot pluspunt indd.. School 3 zou ik ook te groot vinden en van school 1 is het rapport van de onderwijs inspectie een erg jammer punt...
Ik zou voor 3 gaan. Ik werk ook op een school met 5 kleuterklassen, ik dacht in het begin ook dat het erg groot en massaal overkwam. Maar dat is helemaal niet zo! En voor de kinderen ook niet. Ze hebben zo juist heel veel vriendjes om mee te spelen en nog veel meer andere voordelen.