zoontje brief meegekregen dat hij over is, maar nu verwarring

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door daalmeyer1974, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daalmeyer1974

daalmeyer1974 Actief lid

24 apr 2011
    140
    0
    16
    NULL
    schiedam
    de titel klinkt een beetje raar, maar het zit zo onze zoon van 7 zit eind groep 3 , we hebben een paar gesprekken gehad dat hij vastloopt, door zijn gedrag. zijn leer prestaties en cognitieve ontwikkeling zijn prima, maar in de klas komt hij niet zo vaak aan opdrachten toe, omdat hij snel is afgeleid en wat druk is er wordt ook ahdh vermoed, dus ze hebben weer samen naar school ingeschakeld en die gaan hem observeren en daar hebben we woensdag een gesprek mee, met wat ze gaan doen, citotoets was ook goed, maar is in de klas niet goed te beoordelen en is dan soms met andere dingen bezig, maar wat hij doet is goed met lezen is hij heel goed en alles zit op niveau of er zelf boven, maar wij hadden echt 100 procent de indruk door die gesprekken die ze met ons hadden dat hij niet zou overgaan of misschien zelfs sbo school, want dat was een beetje de indruk die ze lieten vallen tijdens de gesprekken.. maar dat is aan wsns. vandaag kwam hij met de brief thuis dat hij dus vanaf volgend schooljaar in groep 4 zit dus hij is over, heel erg blij natuurlijkk, maar schept wel verwarring , want we hebben nog dat gesprek met wsns, maar het lijkt me toch niet dat ze die zomaar meegeven. ik snap er nu niet veel meer van kunnen we oprecht blij zijn ik vraag het morgen wel, maar wilde het hier ook ff neerzetten, misschien dat jullie ook zoiets aan de hand hebben gehad? groetjes wendy

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hoi! Ik ben zelf juf en ik kan je een paar dingen vertellen. Als hij in groep 3 de stof beheerst en dat voldoende doet, is er geen reden om te blijven zitten. Want volgend jaar zou hij weer precies dezelfde letters aangeboden krijgen, en moeten leren schrijven, dat heeft weinig zin als hij het al kan.

Dat hij naar groep 4 gaat is dan positief. Dat de school extra in gaat zoomen op zijn gedrag is ook positief. Zo weten ze beter hoe ze hem kunnen helpen en komt er voor hem ook meer rust. Misschien krijgt hij extra regels, mag hij wat vaker loopjes doen voor de juf (extra bewegen enz.)

En volgend jaar groep 4 zien jullie dan wel. Als zijn gedrag hem dan echt in de weg gaat zitten nog, dan is het slimmer om groep 4 over te doen dan groep 4. Omdat groep 4 in rap tempo gaat en gelijk de diepte in qua stof.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

3. me83

me83 Niet meer actief

ik las het verhaal en er kwam ineens wat bij me op toen je vertelde dat hij wel goed is op school en bovengemiddeld scoort..

miss lijkt het op adhd omdat hij niet geconcentreerd is maar zou het kunne zijn dat hij hoogbegaafd is en de stof die hij krijgt te makkelijk vind?dat hij daarom snel verveelt is?

ik heb er geen verstand van ofzo hoor.. maar kwam ineens in me op.

succes iig en hopelijk snel meer duidelijkheid over zijn gedrag

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @me: (we zitten steeds op dezelfde onderwerpen:) grappig) Maar dat zou best weleens kunnen!!

Deel Deze Pagina