Ik ben nu voor de derde cyclus bezig met tempen en met ovutesten en ik snap het even niet meer helemaal. Ik had begrepen dat er mensen zijn met een ovulatiedip, maar dat niet iedereen die heeft. Ook las ik dat een temperatuurstijging (meer dan 0,2 graden) de ovulatie bevestigt. Alleen Ik heb na positieve ovutesten een dip, dan een kleine stijging (wel meer dan 0,2 graden, maar de temp is dan nog niet hoger dan het gemiddelde van de eerste helft) en dan stijgt het daarna door. Ik vroeg me nu af of het kruis in FF wel klopt. Die plaatst de eisprong nu twee keer (en waarschijnlijk deze ronde voor de derde keer) op de dag van de eerste stijging Ik vind dat raar Of kan dat te maken hebben met het feit dat in de zomer de eisprong vaak laat in de nacht / s ochtends heel vroeg is? Dat dan zeg maar in de nacht van de dip op de eerste stijging mijn ei springt, maar dat de stijging daarom bij het opstaan s ochtends nog niet boven het gemiddelde van de eerste helft van de maand is gekomen? Bij deze ronde twijfel ik ook Dinsdag en woensdag positieve ovutesten (CB Digital). Die van woensdagmiddag was het meest positief (heb beide keren een smiley gehad, maar ik bekeek ook de streepjes op het staafje dat ik weer uit de test haalde). Temp: Ma: 36.4, di 36.4, wo 36.42 (mooi constant) do een dip: 36.16 en vandaag weer een stijging: 36.37. Het gemiddelde van de eerste helft van de cyclus is 36.45 of 36.46 (afhankelijk van of ik CD 3 meeneem of niet was uit bed geweest voor toilet voor ik tempte ). Ik ben er bijna zeker van dat FF daarom mijn ei op vandaag gaat zetten. Maar dat klopt toch niet? Wat vinden jullie? Hier is mijn tempkaartje: My Ovulation Chart (Ik weet niet of daarmee ook die van de vorige twee maanden te zien zijn)
Niemand die iets weet? Realiseer me dat het onderwerp niet helemaal duidelijk genoeg is misschien maar dat wil niet goed wijzigen (je ziet de wijziging alleen na het openen, niet eerder)
Hey!! Dag 16 heb je je eisprong gehad als ik je kaartje zo bekijk. ik heb ook altijd een dipje voor me eisprong. ook zonder tempen weet ik eigenlijk al dat ie eraan zit te komen door mijn afscheiding. Als je alvast voor morgen je temp bijv op 36.7 zet zal je zien waar FF je kruis zet. Is dit een antwoord op je vraag ? Je kan ook even naar mijn kaarjte kijken staat in me handtekening.. Zie je dat ik ook altijd een dipje heb voordat me temp stijgt en dan heb ik mijn eisprong gehad. deze maand voor het eerst een forse dip op 4 dpo. hopen dat dat iets goed betekend groetjes
Hey Fleurtje, Bedankt voor het meekijken! Ik denk zelf inderdaad ook dag 16, maar, wat ik al vermoedde... als ik bij nog een paar dagen 36.7 ofzo invul, dan zet FF weer een dik rood kruis op de 17e. Dat is toch gek? De eerste temp stijging was namelijk al van dag 16 op dag 17. Of zou de eisprong dan in de nacht van 16 op 17 zijn geweest? Laatste keer seks voor ei was op de avond van dag 15, dus ik hoop eigenlijk dat mijn ei toch op de 16e was, of in de nacht van 16 op 17. Anders was 't misschien te vroeg...
@Fleurtje: Jouw kaartje ziet er prachtig uit! Stuk minder grillig dan die van mij. Mooi constante temp en een enorme dip een paar dagen dop inderdaad. Spannend hoor, want dat zou heel goed een innestelingsdip kunnen zijn
Ja dat komt omdat je temp op dag 17 niet hoger is dan de 6 dagen ervoor. bij mij is hij na mijn dip wel altijd de dag erna hoger dan de 6 dagen ervoor. kan dus ook zijn dat je op dag 17 hebt gehad maar ik denk eerder dag 16. Als je op dag 15 hebt geklust kan je ook zwanger zijn
jaa het is verbazend hoe stabiel me temp nu is. dat heb ik eigenlijk bijna nooit na mijn ei. Ja hopen dat die dip een goed teken is. ik voel me niet anders ofzo, heb ook al vanaf 5 dpo menstruatiekrampje af en toe. Maar dit krijg ik normaalgesproken ook maar dan ongeveer 5 dagen voor me ongi. Dus denk dat het niet raak is omdat ik die krampjes af en toe heb Kan evengoed wel een innestelingdip zijn geweest, maarja dan nog afwachten of het goed gaat. maarja we wachten geduldig af Ik was deze maand al tevreden met een eisprong op dag 16 is de eerste keer zo vroeg na het stoppen met de pil.
Ik heb op dag 15 's avonds geklust, dus ei op dag 16 zou perfect zijn, maar ei op dag 17 is dan denk ik ook nog wel op tijd.... Hoop ik.... En jouw temp, ja die is super stabiel! Ik temp nog maar drie maanden, dus ik weet niet hoe dat was toen ik de vorige keer zwanger was. Die ongi krampjes had ik toen wel, dus dat kan heel goed wijzen op een zwangerschap. Had ook pijnlijke en grotere borsten en ik kreeg ook al heel snel blauwe aders op mijn borsten. Oh ja en vlak na mijn ei lustte ik al geen koffie meer... Daar merkte ik het aan. Heb je last van meer van dat soort dingen?
jaa ik hoop het ook echt voor je!! in ieder geval wel goed geklust. Wij hebben ook goed geklust dus zou wel een kansje zijn. Het enig wat ik merk is dat mijn borsten al na die tempdaling meteen wat voller/zwaarder en groter zijn en pijnlijk. Dit had ik vorige maand pas vlak voordat ik ongi werd en daarvoor eigenlijk nooit. Verder lust ik altijd al geen koffie haha. maar heb geen bepaalde dingen die ik nu niet lekker vind ruiken ofzo. Dus eigenlijk alleen af en toe krampjes en lage rugpijn en dus pijnlijke en vollere borsten. Het is zo vervelend dat alle tekenen voor zwangerschap vaak ook tekenen kunnen zijn die erop kunnen duiden dat je gewoon ongesteld wordt
Hmmm het klinkt wel hoopvol hoor, bij jou. De eerste zwangerschapssymptomen zijn vooral zere (.) (.) en echt van die ongesteldheids-kwaaltjes... Dat ik dingen anders vond ruiken kwam pas later... Ik moest al wel vrij vaak plassen, nog voor ik positief had getest, maar dat realiseerde ik me pas achteraf. Ik was bang dat ik een blaasontsteking ofzo kreeg, het voelde alsof ik niet goed leeg kon plassen. Spannend hoor.... Morgen zit je op 10DPO zag ik. Je kunt een vroege test proberen. Sommige meiden testen al heel vroeg positief... Ik duim in elk geval voor je, zou zo leuk zijn als 't raak is!
Hey ik zie dat je temp vanmorgen is gestegen naar 36.8. Je hebt dus iig je eisprong gehad, maar inderdaad heeft FF nog geen kruis gezet. Ik denk toch dat je ervan uit kunt gaan dat je 16e je eisprong hebt gehad hoor Vanmorgen was mijn temp 37.0. Hij is nu dus 0,2 gestegen. Weet eigenlijk niet of dit een goed teken is. Is nu niet meer zo stabiel dan he.. maarja hij is iig niet gedaald. Uhm mijn klachten zijn eigenlijk erg zeere borsten, vandaag nog pijnlijker. En beetje gezwollen en voelen strak aan.Geen donkere tepels ofzo, en ja wel blauwe aders over mijn borsten maar weet eigenlijk niet of die er al zo duidelijk zaten. Verder dus alleen die ongi krampjes. Eigenlijk verder niets. Ja zit vandaag op 10 dpo maar ga denk ik toch pas testen als ik wel overtijd ben. Ik maak mezelf anders alleen maar gek, dan ga ik elke dag testen in de hoop dat ie positief wordt. Dus dan kan ik beter wachten, en als ik dan niet ongesteld wordt weet ik het eigenlijk al.
Haha ik was al erg benieuwd of je getest had. Nog niet dus. Ach dat snap ik ook wel, ik wil het zelf eigenlijk zo snel mogelijk weten en tegelijkertijd ben ik bang voor een teleurstelling. Logisch dus... Jouw klachten klinken wel 'goed'. En over die 0,2 verhoging zou ik me geen zorgen maken. Stabiel is niet zo belangrijk, zolang ie maar hoog blijft! (Kijk maar eens bij de temp kaartjes zwangeren hier of op FF)... En mijn temp stijgt iss ook mooi, ei is dus geweest. Ik heb net een extra account aangemaakt op FF en daar heb ik bij het invullen een temp correctie gedaan. In het begin van de cyclus heb ik een paar keer de temp te laat opgenomen (was vrij dus uitgeslapen). Via FF kun je dan corrigeren en dan krijg je (bij benadering) de temp die het op de normale tijd zou zijn geweest. Als ik dat invul bij een aantal dagen en ik zet de modus op "research" ipv "advanced" dan heb ik een groot kruis bij dag 16. Op "advanced" niet, daar komt ie denk ik op dag 17. Hoe dan ook, klussen op de avond van dag 15 lijkt me niet slecht getimed...
Nee dus niet getest haha. Nee durf het toch niet. En ken mezelf, dan zie ik weer ergens een vaag streepje ofzo en dan weet ik eigenlijk dat het niets is. maar toch krijg je dan hoop en dan ga ik weer veel te veel geld uitgeven aan testen. Dus ik stel mijn geduld op de proef en als vrijdag of zaterdag ongesteld wordt is het jammer anders gooi ik er een testje tegenaan. Ja dat is inderdaad ook zo, hij is in ieder geval hoog gebleven. maar hij zakt bij mij altijd een dag voordat ik ongesteld wordt dus het zegt nog niets. We zullen zien, ben wel errg benieuwd. Oo dat is mooi dus dan toch waarschijnlijk op dag 16 je ei gehad he. Jaa dat is zeker niet slecht. Wij hebben vanaf dag 12 elke dag geklust, dus vier dagen achter elkaar voor ei. Was toen niet eens zo bezig met zwanger worden omdat ik niet dacht zo vroeg me eisprong te hebben, maar hebben gelukkig wel goed geklust We zullen zien, hoop ook zo voor jou dat het raak is. heb je al kinderen of was je vorige zwangerschap een miskraam geworden? dat is wel erg voor je. Hoop dat je snel weer zwanger mag zijn.
Haha ik weet wel dat ik idd tijden met testjes in de weer ben geweest. En bij een negatieve test idd toch de dag erna nog een keer en een dag later weer.... En die ene keer dat ik dat niet deed en echt pas testte op de NOD of zelfs een paar dagen daarna, was ik zwanger. En pas achteraf herkende ik de eerste symptomen. Op het moment zelf had ik niks door. Ik tempte toen ook nog niet, deed geen ovutesten... dus ik had geen idee eigenlijk. Die zwangerschap is helaas niet goed gegaan idd. Kindje is met iets meer dan 10 weken zwangerschap overleden. Hoop ook voor jou dat het nu raak is. Vind je grafiek echt heel erg hoopvol, met die dip DPO. Zou heel goed een innestelingsdip kunnen zijn.
wat naar zeg!! waren jullie ook al lang bezig om zwanger te worden? ja door die dip heb ik meer hoop dan vorige maanden. omdat ik dat echt nog nooit heb gehad! ik dacht eerst van heb ik me eisprong nou niet gehad dan? dacht niet eens aan een innestelingsdip. Dus was al sjagerijnig dat ik weer moest wachen op me ei. Toen ging ik er wat over opzoeken en kwam ik op innestelingsdip uit. me weinige klachtjes die ik heb zijn ook meteen die dag erna begonnen. Dus ik ben benieuwd. Als het deze keer weer niet raak is dan weet ik echt niet meer waar ik op af kan gaan. je lichaam kan je zo lekker voor de gek houden. Daarom probeer ik er zo weinig mogelijk hoop op te vestigen, maar dat hou je toch wel.
Voor 't eerste kindje waren we meer dan een jaar bezig. Ik hoop ook heel erg dat het deze keer weer raak is.
jaa ik hoop het ook echt voor je. het is zo frustrerend he dat je steeds weer ongesteld wordt. en elke maand denk je dat het anders is en nu wel eens raak zou kunnen zijn. maar dan wordt je weer snel uit je droom geholpen als het niet zo is. ik ben in april 2010 gestopt met de pil. me cyclussen waren verschrikkelijk. zo lang en onregelmatig. klusten het eerste half jaar ook bijna altijd verkeerd. daarom ben ik gaan tempen om inzicht in me cyclus te krijgen. dit is de eerste keer dat ik zon korte cyclus heb dus daar ben ik al blij genoeg mee deze maand. laten we hopen dat we beide zwanger zijn deze keer!! wat zou dat leuk zijn, hebben ook beide eisprong op dag 16 gehad dus wie weet. en als ik het niet ben hoop ik het natuurlijk evengoed nog voor jou
Haha ik duim ook voor jou hoor. Zou hartstikke leuk zijn! Wel vervelend dat je zo lang zulke gekke cycli hebt gehad. Maar ja, dat heb ik wel vaker gehoord, als je vrij lang de pil hebt geslikt. Ik weet niet meer hoe dat bij mij was. Ik ben al jaren geleden gestopt en daarna eerst overgegaan op condooms. Ik ben pas met tempen en ovu testen begonnen nadat de vorige zwangerschap fout was gelopen en ik gecuretteerd moest worden. Ik had gehoord dat sommige meiden dan ook heel lang een rare cyclus hadden of soms maanden niet ongesteld worden. Ik wilde toen echt goed zien hoe dat bij mij zou gaan. Het stelde mij enorm gerust dat mijn lijf na de curettage en 1 maand pil weer deed wat ie moest doen. Ik ga duimen voor ons allebei... Of kun je niet voor jezelf duimen?