Wie wil meekijken? Dip-vraag

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door annabeth, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Hmmm nog geen testjes? :( Dan zou ik denk ik morgen gaan testen. Dan weet je zeker dat je ochtendurine 'vers' is. Is de post al wel geweest?

Je kunt ook een test doen met verse middagurine (even drie uren niet plassen), maar 's ochtends is beter.

Jammer dat je nog niet kunt testen, je houdt het wel spannend. ;)

2. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha ja hou de spanning er een beetje in ;) Dan ga ik morgenochtend testen. Doe ik mijn plasje maar weg haha.
    Mijn borsten doen vandaag ook minder zeer en ik voel me eigenlijk ook heel gewoon, nog niet echt last gehad van ongi krampen, heel af en toe. Wel beetje last van me onderrug en dat heb ik altijd voordat ik ongesteld wordt, dus weet niet of dat wel goed is :(

3. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik voel me vandaag ook weer heel normaal. :(

Maar goed, vannacht in bed lag ik nog even terug te denken aan wat ik zoal heb gedaan in de twee weken tussen ei en de positieve test toen ik de vorige keer zwanger was en daar schiet me ook niet echt iets te binnen. Pas achteraf kon ik dingen aanwijzen, op het moment zelf had ik het niet zo door. Ik weet dus ook niet wanneer de symptomen begonnen. Ik weet nog wel heel goed dat ik bij een vergadering opeens echt een bloedsmaak had. Dat kan ook bij zwanger zijn. Dat was een dag of 3 voor de NOD, en ik herinnerde me toen dat ik dat eerder die dag of week ook al had gehad. Maar behalve die 2x is dat ook nooit gebeurd.
    Bij de eerste afspraak die ik telefonisch maakte met de VK, vroeg ze aan mij of ik ook ergens 'last' van had, maar behalve moe, zere borsten en ongi krampen had ik toen nog eigenlijk niks. Het begon pas echt in week 6 ofzo.

Maar ja, nu doen mijn borsten ook niet zeer. :( Vraag me af of dat wel een goed teken is. Gisteren waren ze wel gespannen, maar nu niet meer. :(

Aan de andere kant: toen ik zwanger was, voelde ik me ook wel bij vlagen 'normaal' en daar ging ik me dan zorgen om maken. Maar er was steeds niks aan de hand. Alleen met 10,5 weken is het kindje plots overleden. :( Daarvoor wel een mooi kloppend hartje gezien enzo.

4. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik denk inderdaad dat het heel lastig is om te bepalen wanneer je nou symptomen hebt enzo. Ik denk dat het ook per zwangerschap verschilt. Dat je nu nog geen pijnlijke borsten hebt kun je ook later krijgen toch?

Ik heb vandaag ook minder gespannen borsten, helaas. Ik heb het idee dat het dit keer toch niet raak is. Voel me precies hetzelfde en niets raars ofzo. Waarschijnlijk wordt ik gewoon donderdag ongesteld.

Die testjes niet binnengekregen :S snap er niets van. nou misschien vanavond nog en anders ga ik morgen vroeg naar de kruidvat.

5. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ja dat zou ook heel goed kunnen hoor, dat je misschien in het begin helemaal niks voelt en sowieso is elke zwangerschap anders. Ik denk dat het bij mij ook niet raak is, terwijl ik gisteren echt het gevoel had van wel. Raar is dat....

Maar ik blijf bij jou goede hoop houden. Zo'n prachtige grafiek!

Misschien zijn de symptomen er morgen opeens weer. :D

6. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Weet je al meer? Vind het erg spannend! Je temp is nog steeds mooi hoog zag ik. :) Die van mij ook. Die lijkt zelfs verder te stijgen... Ben benieuwd...

Heb verder nog steeds nergens last van. Alleen af en toe wat ongi-kramp achtig gevoel. Maar mijn borsten doen ook niet echt zeer ofzo. Maakt dat ik erg twijfel of het wel raak is...

Maar, goed nieuws: bij het miskraamclubje is een vrouw zwanger en die had het ook niet verwacht omdat ze geen klachtjes had. :) Geeft hoop dus...

7. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja mijn temp is nog hoog. maar heb getest en NIET zwanger. Dus ik denk dat ik maar rustig op de duivels ga wachten.
    Heb zon test van idyl gedaan. komt een lichtwitachtig streepje op de plaats waar het tweede streepje zou moeten komen. dus beschouw hem als negatief.

Heb trouwens ook nergens meer last van geen pijnlijke borsten en wel ongi krampen dus dat zegt waarschijnlijk al genoeg.

Hoop zo dat het voor jou wel raak is. Temp stijgt mooi dus dat is een goed teken toch :D

8. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Hmmm jammer dat je test negatief leek. Maar er kwam wel een licht witachtige streep? Dan zou ik over twee dagen nog een keer testen, want 't kan gewoon het begin zijn van een dikke vette streep natuurlijk. :D

Ja mijn temp stijgt mooi, maar dat is ook nog geen garantie.... Hoop wel heel erg dat het raak is, maar ik voel me veel te 'gewoon' denk ik zelf... :(

Afwachten dus maar weer. :(

9. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    heb wel vaker gehoord dat er bij die testen van idyl een licht wit streepje komt waardoor je denkt dat je zwanger bent dus ik ga er maar gewoon vanuit dat ik niet zwanger ben en dat morgen of overmorgen ongesteld ga worden. Helaas maarja dan maar weer de volgende ronde. Als het ooit raak zal zijn :( soms heb ik het gevoel dat we niet vruchtbaar zijn ofzo. Iedereen om je heen wordt zomaar inees zwanger en hoeven nergens op te wachten.

Maargoed ik ga niet zitten treuren want daar heb ik ook helemaal geen zin in, ga lekker genieten van het mooie weer.

Ja het geeft inderddaad geen garantie dat is het vervelende, wist je maar of je inderdaad gewoon meteen zwanger was.
    Maar ik duim voor jou dat het raak is :D

10. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Misschien kun je over een paar dagen als je dan nog niet ongesteld bent even een test van een ander merk doen. Testen met dubieuze streepjes zijn niet echt fijn...

Je zou ook een foto van je test kunnen maken en 'm hier in het tuur-topic kunnen zetten. Dan krijg je van meerdere meiden reacties.

Ik herken het wel hoor, dat het te lang duurt voor het raak is. De vorige keer duurde het meer dan een jaar en nu wilde ik het gewoon zo graag... Maar misschien duurt het wel weer een jaar, of nog veel langer. :( Hmpfs....
    Hoe lang zijn jullie al bezig dan?

Hihi en ja ik zou ook wel graag steeds even in mijn buik willen kijken. Precies je ei zien, dan zien of er nog zwemmertjes zitten, zien of het ei bevrucht wordt en of het daarna braaf delend naar de baarmoeder gaat... En dan kijken of ie goed gaat innestelen... Ik zou het wel helemaal op een schermpje willen kunnen volgen, maar helaas... :(

11. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik ben in april 2011 gestopt met de pil toen eerst een half jaar verkeerd geklust dus daardoor ook niet zwanger. kende ik mijn cyclus niet zo goed en daardoor dacht ik dat we elke tweeede week veel moesten klussen terwijl ik pas in week 4 ofzo mijn eisprong had. Toen ben ik in september begonnen met tempen maar had toen tot maart/april heel veel last van ziekte van pfeiffer en was elke keer heel ziek enzo dus toen ook echt geen puf om er steeds op te letten wanneer we moesten gaan klussen. dus eigenlijk zijn we echt gestrat vanaf mei dit jaar. Dus dat is nu klein half jaartje. maargoed ook niet tussendoor spontaan zwanger geworden ofzo dus weet het niet zogoed.
    Mijn vriend heeft in het verleden een operatie gehad omdat hij vanaf zijn 10e zijn ballen ineens niet meer waren ingedaald. dus hebben ze dat weer netjes terug geplaatst, pas na een aantal jaar. omdat de artsen eerst wilde kijken of dat vanzelf weer goed zou komen. dit kan gevolgen hebben voor de vruchtbaarheid. hij mag zich laten testen maar dat wil hij nu nog niet. hij vind dat we het eerst echt een jaar moeten proberen. hij denkt niet dat hij daardoor niet vruchtbaar of minder vruchtbaar is. omdat de artsen toen hebben gezegd dat het geen gevolgen had omdat hij bij de geboorte wel ingedaalde testikels had en pas rond 10 jaar weer niet zeg maar.
    Maar ik vind het lastig omdat ik het eigenlijk gewoon wil weten.
    Mijn vader heeft het BRCA 2 gen dit betekent dat als ik dat gen van hem heb geerfd dat ik vanaf mijn 25ste grote kans heb op borstkanker of eierstokkanker. Daarom wil ik graag daarvoor kinderen. Ook is dat moeilijk want ik kan dan natuurlijk het gen doorgeven aan mijn kinderen maar dit hoeft niet.
    Ik ben 22 en mijn vriend 24. Heb het gevoeld dat er een tijdsdruk achter zit omdat ik niet ziek wil worden als ik zwanger ben. Al hoeft dit natuurlijk niet zo te zijn, maargoed we zien het wel. Eigenlijk heb ik natuurlijk nog alle tijd.
    Heel verhaal :D

12. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Jeetje... inderdaad ook een heel verhaal...
    Tsja, op zich is 4 of 5 maanden proberen voor het lukt niet heel ongewoon en je zegt dat je pas vanaf mei serieus bezig bent... Dat kan nog heel goed normaal zijn dus... Maar ik snap ook wel dat je die tijdsdruk voelt. Kun je niet laten testen of je dat gen inderdaad hebt? Straks is het niet eens zo, dan neemt het denk ik al een hele hoop druk weg... Want als je het gen niet hebt, dan heb je nog jaaaaaaren. (Snap wel dat je dan ook zo snel mogelijk wilt hoor, hihi). ;)

En hoe vruchtbaar je vriend is kun je ook zelf testen hè, misschien vindt hij dat niet zo eng. Je kunt gewoon via internet van die spermatesten bestellen en die kun je thuis doen. Geen enge dokters enzo erbij... Dan weet je 't ook gelijk.

13. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik wil me niet laten testen omdat ik het liever niet weet. Waarschijnlijk heb ik het en als ik het wel heb is het echt zo definitief en ga ik mezelf denk ik helemaal gek maken bij elk pijntje of dingetje dat je voelt. Dus ik laat het nu lekker zo :)
    Ja dat had ik hem ook al gezegd maar hij had opgezocht op internet dat die testen heel vaak niet betrouwbaar zijn.

Ja ik weet eigenlijk ook wel dat vijf maanden niet eens zo lang is hoor!! Maar het lijkt langer omdat ik al zo lang gestopt ben met de piil haha. Maargoed! We zullen zien hoe lang het nog duurt en anders gaat hij zich in het ziekenhuis laten testen :)

Voor jou zal het ook wel lastig zijn, heb je eigenlijk onderzoeken gehad na een jaar proberen? Omdat het na anderhalf jaar zeg maar pas raak was? Ze zeggen altijd eerst een jaar proberen en dan naar de huisarts dacht ik.

14. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik kan me ook wel voorstellen dat je het liever niet weet, maar... zou je dan nu ook niet bij elk pijntje of dingetje jezelf gek maken omdat het 'mogelijk' iets zou kunnen zijn? Als je je wel laat testen en je hebt dat gen, dan kom je neem ik aan ook onder een goede intensieve controle te staan, zodat het ook direct ontdekt wordt als er iets is... Lijkt me ook wel een fijn idee...

Of die spermatesten wel of niet betrouwbaar zijn weet ik niet. Volgens mij zijn ze wel redelijk betrouwbaar, maar ja, ik ben ook geen expert... Misschien is je vriend wel bang dat het niet goed is en wil hij het liever niet weten. ;) Maar misschien is er ook wel helemaal niks aan de hand...

Ik heb geen onderzoeken gehad na dat jaar. Was wel grappig. Ik twijfelde daar wel over, maar had het nog even uitgesteld. Vond het vervelend, zo'n molen in. Vriend had daar ook geen zin in. En net toen ik dacht 'misschien moet ik er toch achteraan' had ik de positieve test in handen. :) Tsja... en nu weet ik dus zeker dat ik zwanger kan worden. Maar als 't nu weer na heel lang proberen niet lukt ga ik wel. Ik ben al veel ouder namelijk; 31...

15. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja daar heb ik inderdaad ook over nagedacht. ik weet het nu 2 jaar en in het begin dacht ik dat ik het meteen wilde weten. merk aan mezelf dat ik het nu niet wil weten omdat het mij meer rust geeft dat er ook een kans is dat het niet zo is namelijk :) En de reden dat ik het niet wil testen is omdat ik evengoed onder goede controle ga. Vanaf mijn 25ste elk jaar door de mri en een mammografie. Dat is dezelfde behandeling die je krijgt als je het het gen wel hebt zeg maar. Omdat mijn vader het heeft mogen mijn zus en ik evengoed die behandeling krijgen zonder te testen. Dus er is geen verschil in behandeling zonder te testen zeg maar.

Ja hij doet zich heel stoer voor hoor maar ik weet dat hij het inderdaad ook heel eng vind eigenlijk. Hij wil er gewoon niet aan en hoe meer ik push hoe meer hij terugtrekt. Dus ik laat het gewoon lekker rusten en ga er inderdaad maar vanuit dat het goed is. Hij kan zich ook beter laten testen als hij er ook echt aan toe is anders is de klap voor hem als het niet goed is denk ik ook groter.

Oo gelukkig hoefde je inderdaad niet in de molen. En alles kan ook gewoon goed zijn. Ik kende iemand die ook pas na 1,5 jaar zwanger werd en die zich wel beide na een jaar hadden laten testen. waren beide gewoon goed vruchtbaar maar de arts zei dat het zo klein kansje is elke maand dat je zwanger wordt.
    Jou leeftijd is inderdaad een stukje hoger ;) Maar dat wil niet altijd zeggen dat je minder vruchtbaar bent. Mijn ouders waren ook ouder, mijn moeder 34 en vader 36 dat ze kinderen kregen en mijn moeder was van mijn zus en mij beide in 1x zwanger. Wou dat dat erfelijk was haha.

16. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen! Hoe gaat het? Ik zie dat jou temp ook nog mooi hoog is. Tot mijn verbazing was mijn temp vanmorgen nog steeds 36,8. Terwijl hij tot nu toe altijd een dag voor NOD zakt.

Toen mijn testen kwamen gister heb ik een testje gewaagd en die was negatief. Al had ik het natuurlijk niet met ochtendurine gedaan.
    Nu vanmorgen weer een testje gedaan. Eigenlijk zag ik niet echt wat en na een paar minuten begon ik toch een heel licht roze tweede lijntje te zien. Nu is ie opgedroogd en is ie nog beter zichbaar. Hij is wel heel licht, maar als ik die test van gister (ook die van mat care) erbij haal is er duidelijk verschil. En het is zeker een roze lijn! Niet indrooglijntje ofzo.

Wat denk jij??

17. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    WAAAAAAAAAA toch een positieve tests? :D :D :D Heb je een foto? Dan kan ik meekijken!!! Spannend hoor! Ik zag idd vanochtend al dat je temp nog steeds hoog is en je zit al vlak voor je NOD... Zou het toch raak zijn? Ik hoop het zo voor je!

Hier idd nog een hoge temp, maar ik moet ook nog wel een week... Zegt bij mij dus nog niet zoveel als bij jou...

18. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    ooo spannend he! ik weet het niet hij is echt roze maar heeel erg licht. als ik ze naast elkaar houd van gister en vandaag zie ik wel duidelijk verschil. die van gister is omo wit.
    Ik heb geprobeerd foto te maken maar hij overbelicht hem waardoor je nix meer ziet :( dus kan hier geen foto plaatsen want dan zie je dus nix... terwijl ik niet echt hoef te turen om hem te zien. Maar hij is zooo licht en aan de buitenkant iets donkerder. wel echt roze!!!
    als ik morgen nou niet ongesteld wordt zal ik dan overmorgen testen of morgen weer een test doen??? Ik wil er nog niet veel hoop uit putten en durf ook nog niet te zeggen dat ik zwanger ben :) Maar ik vind het wel megaspannend nu.
    Ja me temp is nog hoog vind dat wel spannend was echt bijna zeker dat hij vandaag zou zijn gezakt en tot mijn verbazing 36.8. Laat hij morgen aub ook hoog blijven ik hoop het zo!!

Ja je zit inderdaad nog voor NOD maar we blijven ook hopen voor jou dat als hij hoog blijft.

19. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Jeetje wat spannend.... een roze streepje is positief hoor.... :) :) :) Misschien kun je een foto maken zonder flitser? Ik ben wel erg benieuwd! LEUK!!!! En idd, dat je temp nog hoog is, past daar mooi bij, want normaal zou die vast al zijn gezakt... :D

20. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    haha ik lijjk wel een fotograaf zit hier maar te klikken met mijn fototoestel maar zonder flits zie je het ook niet. zal nog wat proberen. hij is ook echt zooo licht. In het echt zie je hem gewoon wel maar op de foto is het moeilijk over te brengen.
    Ja inderdaad zakt me temp vaak een dag voor me ongi en dat zou morgen zijn. Dus ben benieuwd of de duivels wegblijven.

Deel Deze Pagina