Wauw

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by snemy, Mar 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snemy

snemy Lid

Mar 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik ben enorm in de war!
    Maandag (07/03) ben ik exact een week na mijn eisprong bloed gaan laten nemen bij de dokter, dit om mijn progesteron en HCG te meten.

Later die dag mocht ik bellen voor de resultaten en hij vertelde me dat mijn HCG-waarden 3 waren en mijn progesteronwaarden 9,6. Hij zei; onmogelijke kans dat je zwanger bent hoor.
    Hieruit begreep ik ook ineens dat ik geen eisprong zou hebben gehad en dat de progesteronwaarde van 3 nog een restje was van een voorbijgaande miskraam. Ik had me er dus bij neergelegd dat het voor deze maand niets ging zijn. Al voelde ik me toch zwanger. Pijnlijke borsten, zin in ander voedsel, mijn kat doet enorm raar rond mij,... Noem maar op!
    Wel, nu had ik de dag dat ik naar de dokter was gegaan een kruidvat test gedaan, die was gewoon wit, geen tweede streepje te zien.
    Nu achteraf bekeken ben ik heel blij dat ik dat heb gedaan! Want die 2de test uit het pakje lag dus nog in mijn kast, en omdat ik me echt wel zwanger bleef voelen dacht ik; gewoon uit zekerheid test ik nog een keer.
    Ik ben nu 9dpo, zoizo vroeg om te testen maar iets in mij zei dat ik een tweede streep ging zien. Zo zeker was ik van mijn lichaam. EN JA HOOR, duidelijk een tweede streep!
    Ik ga binnen 2 dagen voor de zekerheid nog eens testen om te checken of hij donkerder wordt. Ik ben me er zeker van bewust dat er nog vanalles kan gebeuren, zeker door de laage progesteronwaarden, ik ga nu testen tot de NOD en als hij tot dan donkerder blijft worden ga ik naar de dokter voor een nieuwe bloedtest en waarschijnlijk medicatie voor de progesteron.
    Ik ben een beetje in shock, je krijgt te horen dat je waarschijnlijk nog niet eens een eisprong hebt gehad en dan zie je dit... Ongeloofelijk! ;)
    (de bovenste test is trouwens van maandag, de onderste is van vandaag)

Attached Files:

2. umm

umm Bekend lid

Dec 29, 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL
    Op de onderste zie ik hem goed idd. Spanned

3. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

Jul 20, 2015
    1,488
    308
    83
    Spannend zeg! Ik zie het wel...

4. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Gezien je verhaal denk ik dat de test nu op een eisprong reageert,en niet op een zwangerschap.De kv2v5 staan er bekend om...

5. snemy

snemy Lid

Mar 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien moet ik sewes eens een ovulatietest proberen :)

6. snemy

snemy Lid

Mar 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Update: ovulatietest negatief

7. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Hoe weet je dat je op 9dpo zit als je niet weet of je een eisprong hebt gehad?

Als je bloed hebt laten prikken een week na de eisprong, lijkt een hcg waarde van 3 niet heel vreemd, en zegt dit toch ook niet of of je nu wel of niet 'onmogelijk' zwanger bent?

Ik zou gewoon overmorgen weer testen en kijken of t streepje duidelijker is

8. snemy

snemy Lid

Mar 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar het gaat eigelijk vooral over de progesteron die hij onmogelijk achtte, niet de HCG. Rond 29 febr dacht ik mijn eisprong gevoeld te hebben. Maar het was de dokter die een week nadien zei dat ik met een progesteronwaarde van 9,6 er wrss geen heb gehad. Maar nu ik een licht streepje zie ben ik er dus van overtuigd dat ik er wel 1 heb gehad dus tel ik gewoon vanaf de dag dat ik hem gevoeld heb. Dan kom ik op 9dpo :)
    Toen de dokter zei dat ik wrss geen eisprong had gehad met die waarde ging ik ervanuit dat ik een week eerder gwn een krampje had gehad. Maar nu begin ik toch te twijfelen :)

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    ik wil niet vervelend doen, maar zou nog niet teveel een gat in de lucht springen. Ben het eens met pipo dat deze testen ook op een eisprong reageren. Ook al is je ovulatietest negatief. De dokter zegt niet zomaar dit soort dingen. Ik zou pas blijer worden als je echt duidelijk oplopende testen hebt. Ik heb ook weleens lijntjes gehad op de kv die opliepen en het dan toch echt mijn eisprong was. Ik duim dat het van een zwangerschap was. Aan je verhaal hoor ik ook dat je dus niet zeker bent van een eisprong. Want een eisprong voelen is meestal niet de eisprong zelf, maar de laatste groei van de eitjes. En daarna springt je ei pas. Dus wat ook nog kan is dat je dus niet een week na je eisprong zat tijdens het prikken en je waarden daarom te laag waren

10. snemy

snemy Lid

Mar 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden :)
    ik zal voorlopig van niets uitgaan en dan zie ik het binnen enkele dagen wel of hij oploopt of niet, bedankt voor de nuttige reactie!

11. Vind de test voor de dingen waar je last van hebt wel
    Heel erg licht. En vind het idd ook een beetje een vreemd verhaal.. Dus zou over paar dagen nog eens testen dan zou de test bij zwangerschap donkerder moeten zijn

12. snemy

snemy Lid

Mar 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het na de reactie's al wat losgelaten hoor, ga niet meer 100% uit van een zwangerschap ;)
    Ik test binnen 2 dagen nog 1x just to be sure en dan zie ik het wel
    Sorry als het voor jou vreemd overkwam, wil niet vals overkomen ofzo... Ik vind het zelf allemaal heel overweldigend en net daarom wou ik het even kwijt...

13. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Volgens mij moet je progesteronwaarde na een succesvolle eisprong hoger zijn. Daarom begrijp ik dat je arts bij een waarde van 9 zegt dat de kans niet echt aanwezig is dat je zwanger bent. Want geen eisprong is geen zwangerschap...
    De referentiewaarde is dacht ik tussen de 12 en 90 voor de luteale fase (zeg ik uit mijn hoofd). Dus die 12 is ook nog eens echt de ondergrens.

14. Oo je hoeft geen sorry te zeggen hoor 😊 Begrijp je heel goed! Elk sprankje hoop grijp je aan

15. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    volgens mij moet de progesteronwaarde een week na de eisprong minimaal 20 zijn om van een goede eisprong te spreken

16. snemy

snemy Lid

Mar 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, dit had ik ook zo begrepen. Dus snap echt niet van wat de test positief uitslaagt... Wrss gewoon de eisprong zoals de meesten hier vermelden :)

17. snemy

snemy Lid

Mar 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is zeker waar, maar momenteel terug met de voetjes op de grond! Ik zal het binnen enkele dagen nog eens controleren maar verwacht er maar niet teveel meer van. Volgende keer meer geluk en jij nog veel plezier van je zwangerschap! :)

Share This Page