Wordt erg onzeker....

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by kellyk, Jan 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kellyk

kellyk Niet meer actief

#1 kellyk, Jan 22, 2014
    Last edited by a moderator: Jan 22, 2014
    Ik vroeg me af. Ik ben deze maand voor het eerst begonnen met de ovulatietesten van cb en sensitest. Bij die van sensitest krijg ik al een tijd een lichte 2e streep die van cb blijft gewoon een rondje geven dus geen :).

As vrijdag zou ik mijn ovulatie moeten hebben dan zou mijn ovulatietest toch al uit moeten slaan??
    :(

2. kellyk

kellyk Niet meer actief

Niemand???

3. Muis87

Muis87 Bekend lid

Jan 20, 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoezo weet je zeker dat je ovulatie vrijdag zal zijn?
    Mijn ervaring met de sensitest dipstick (de gewone, niet de extra gevoelige) is dat die echt pas vlak van tevoren donkerder worden, kan dus prima dat ze morgen pas of zelfs overmorgen duidelijker worden. Ovulatie kan ook altijd een paar dagen later zijn, dus ik zou rustig doortesten.
    Houd je ook je temperatuur bij als extra bevestiging? Voor mij was dat ideaal de eerste maand dat ik met LH testen begon, een extra bevestiging dat die testen echt op het juiste moment positief werden.

4. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

May 19, 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Ik zou gewoon nog even door testen....het hoeft niet al donkerder te worden,en misschien heb je je eisprong toch wel later?;)

Succes ermee!

5. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Bij mij is het meestal 1 a 2 dagen voor mijn ovulatie wordt de test ietsjes donkerder, dan de dag voor of op de dag zelf een knaller en meestal de dag erna ook nog heel donker.

6. kellyk

kellyk Niet meer actief

Bedankt voor jullie reactie! Heel fijn!

Ik dacht omdat de testen aangeven dat je 48 uur van tevoren een streep krijgt dit dan ook betekend dat je 2 dagen daarna ovuleerd. Dus volgende de banner en calculator zou dan as vrijdag zijn dus zou vandaag de streep moeten opkomen zo dacht ik het hahaha. Dus pas op de dag of 1 dag ervoor zou het moeten uitslaan?? Zeg ik het zo goed?:(

Nee temp. doe ik nog niet

7. kellyk

kellyk Niet meer actief

Ik heb de extra gevoelige, niet fijn krijg de hele tijd een lichte streep ernaast, zou ik dan de volgende rond de gewone nemen??

8. kellyk

kellyk Niet meer actief

O dus as vrijdag zo ongeveer zou ik verschil moeten zijn??
    Tenminste volgende banner en calculator dan?

9. Muis87

Muis87 Bekend lid

Jan 20, 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nogmaals de vraag. Hoe weet je dat vrijdag de ovulatie is? Ik heb het idee dat je uitgaat van 15 dagen na start cyclus en dat is inderdaad een gemiddelde. Maar bij jou kan het heel anders zijn. Hoe lang is je cyclus normaal en weet je van de vorige cycli op welk moment je ongeveer je eisprong hebt gehad? Gebruikte je voorheen anticonceptie of ben je al een aantal maanden gestopt en heb je al weer een normale cyclus?

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Niet hangen aan een banner of calculator die zeggen niet zoveel.
    Kijk goed naar je testjes en je lichaam rustig doortesten er komt vast snel een duidelijke test! Sucses!

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nou inderdaad. Een banner of calculator kan echt niet in je lichaam kijken en je lichaam denkt ook niet: hey, de calculator zegt dat ik vrijdag mijn ei moet laten springen, dus laat ik dat maar doen!
    En dan waren ovulatietesten ook totaal overbodig en nutteloos.

Een calculator en banner gaan uit van een gemiddelde en bijna geen enkele vrouw is gemiddeld!

Je eisprong kan veel eerder of veel later plaatsvinden dan dat een calculator of banner aangeeft.

Een ovulatietest beoordeelt aan de hand van de LH-waarde in jouw urine wanneer JOUW eisprong plaatsvindt.

12. kellyk

kellyk Niet meer actief

Ik heb altijd 28 dagen cyclus. En ik ben sinds oktober gestopt met de pil. Vorige keer weet ik niet of ik een eisprong heb gehad heb niet getest, maar wel rond de 15e enorme steken en ik weet dat heb ik altijd rond de eisprong. Ik kan wel zeggen dat mijn cyclus normaal is dus.

Ik heb sinds 2 dagen veel slijm dus dat zou een voorteken moeten zijn ook krijg ik altijd hoofdpijn maar de cb test blijft uit??

13. kellyk

kellyk Niet meer actief

Oke das duidelijk....ik zal een foto plaatsen kun je het zien. Nogmaal voor de berekeningen zou de eisprong nog moeten plaats vinden maar kijk maar ff ik ga proberen een foto te plaatsen.

14. kellyk

kellyk Niet meer actief

15. Muis87

Muis87 Bekend lid

Jan 20, 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ik je ovulatietesten zie zou ik rustig nog een paar dagen door testen. Voor zover ik zie loopt het ook nog niet op.

16. paula1984

Nee hier zit nog geen positieve test bij nog.

17. kellyk

kellyk Niet meer actief

Apart he ik dacht altijd te ovuleren op dag 14/15 maar dat is dus niet zo.

Omdat de sensitest zo gevoelig is zou ik misschien een ander merk moeten gaan proberen misschien de gewone van sensitest??
    Ik heb ook die van cb maar die zijn zo duur, maar volgens de site daarvan kan die wel weer met ochtendurine???

Wat zijn jullie ervaringen hierin???

18. Muis87

Muis87 Bekend lid

Jan 20, 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ervaring met de reguliere testen van sensitest. Die werken voor mij prima, 1 dag voor de LH piek beginnen die heel licht te kleuren en een mooie knaltest op de dag zelf. Snel daarna ook weer helemaal kleurloos. Voor mij werken die ideaal.
    Volgende cyclus ga ik die van Romed proberen, zijn nog weer wat goedkoper dan de reguliere van sensitest (sensitest 50 cent, Romed 35 cent). Schijnen hetzelfde te werken, maar daar kan ik nu nog niets over zeggen.
    Die gevoeligere van sensitest heb ik wel, maar ook nog niet geprobeerd. Vind ze alleen wel vrij duur (die van CB vind ik helemaal te duur :p).

Ochtendurine is sowieso niet heel handig om je LH piek te meten. De LH concentratie begint namelijk normaal pas 's ochtends te stijgen om dan later op de dag te pieken. Met ochtendurine heb je dus meestal een te lage LH concentratie. Testen tussen 10 en 4 wordt het meest aangeraden, al zeggen veel fabrikanten dat je ook nog tot in de avond door kunt testen.

19. paula1984

Zelf nooit geb geen enkele soort.
    Mss als ik lang bezig zou zijn of twijfelde over mn eisprong.
    Nee ik voelde het precies aan mn lichaam hoe wat waneer.

Share This Page