Help wat kan dit zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liekje22, 24 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Hallo,

Ik ben nu in mijn 7de week. En heb wel last van allerlei kwaaltjes zoals misselijkheid (op verschillende tijdstippen), moe, last van onderrug, stemmingswisseling, verstoppingen ed.

Nou wou ik vragen wanneer je ong. een bolletje op me buik krijgt, zeg maar net boven je schaambeen. Weet niet of het normaal is maar heb het nu wel...

Daarnaast ging ik net naar het toilet en had ik wat rozig bloed vermengt met veel slijm en eigenlijk maak ik me daar best zorgen over. Heb verder geen buikpijn, maar toch word ik er wel onzeker van. Dit is namelijk mijn eerste zwangerschap... Please help ...

Groetjes Liekje

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Als je het niet vertrouwt, gewoon de verloskundige bellen en het verhaal uitleggen. Zij kan het het beste beoordelen.

Kans is grootst dat het helemaal niets ernstigs is (er gebeurt nogal wat daarbinnen...)

Ze zijn er 24 uur per dag hoor, en niet voor niets! Succes!

3. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Ik heb nog niet eens een vk gebelt voor een afspraak, wie kan ik dan bellen of aan wie kan ik het dan vragen. Word er best wel onzeker door, en het beangstigt me zeker wel! Ben ook bang voor de reactie van andere en weet echt niet wat ik moet doen. Ik hoop dat het nix ernstigs is en gewoon iets dat geen kwaad kan...

4. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Lieke,

In de meeste gevallen kan dit bloedverlies in het begin van de zwangerschap geen kwaad. Vaak is het een gesprongen adertje in je vagina, nu je zwanger bent is alles daar binnen veel beter doorbloed, hierdoor kan er ook eerder een adertje springen. Zolang je niet echt gaat vloeien en het niet erger word is er meestal niets aan de hand.

Wanneer het erger word, of wanneer je het gewoon niet vertrouwd, kun je morgen even je huisarts bellen. Of je belt morgen gelijk een verloskundige om je in te schrijven en vertel dan gelijk over je bloedverlies. Misschien laten ze je dan gelijk even langskomen.

Niet te veel stressen hoor!

Groet Snoozie

5. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Bedankt voor het snelle antwoord. Tja niet stressen is best moeilijk. Zeker als je het voor het eerst mee maakt. Ben net weer naar t toilet geweest en toen was t een beetje bruinig leek wel, maar tis wel weinig en ga idd (als t niet erger word) morgen vk bellen en me aanmelden en dan kan ik het ook meteen vertellen.

Ik zal me proberen niet druk te maken maar dat is best wel moeilijk hoor!

6. Life in Pink

Hoi Lieke,

Ik snap idd dat dat heel makkelijk gezegd is, maar kan me voorstellen dat dit heel moeilijk is nu...Maar probeer het, want stres is erg slecht voor de baby!

Dat het nu bruinig word is een goed teken. Bruin bloed is namelijk oud bloed. Dit zou betekenen dat het bloeden zelf is gestopt. Soms kan, zelfs in deze fase van je zwangerschap, je baarmoeder nog wat bloed afscheiden omdat het vruchtje zich steeds dieper in nestelt.

Ik zou zowiezo morgen de vk bellen. ik denk dat zij jouw nog beter gerust kan stellen en dan kun je alvast je eerste afspraak gaan maken, is ook erg leuk!

Succes he!

7. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Ook wanneer je je nog niet hebt aangemeld kan je altijd de verloskundige bellen...
    Voor bloedverlies hoef je 's nachts niet te bellen zolang het bloed er niet uit gietert en je geen pijn hebt. Als er een miskraam gaande is kan er toch niks aan gedaan worden. Bij veel bloedverlies en pijn natuurlijk wel bellen!

Je vagina en baarmoeder zijn tijdens de zwangerschap veel beter doorbloed en bij harde ontlasting, gemeenschap of soms zomaar kan er een vaatje knappen wat het bloedverlies veroorzaakt. Niks ernstigs dus. Wanneer het bloedverlies aan blijft houden en net als een menstruatie of meer wordt én je krijgt krampen, dan moet je de verloskundige bellen.

8. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Nou ik heb net een vk gebelt en me aangemeld. Meteen ff gevraagt wat het kan zijn. En je zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken. Omdat het te maken kan hebben met de innesteling van het embryo. Wel in de gaten houden en anders moest ik weer ff bellen, maar ik hoefde me er niet druk om te maken. Wat een opluchting zeg! Verderz gewoon wel de kwaaltjes pfffffff. Nu maar weer ff ontspannen...

Meteen afspraak gemaakt en 7 april heb ik een intake bij de vk.

9. Life in Pink

Hey Liekje,

Wat fijn dat je gerustgesteld bent. En natuurlijk leuk dat je je eerste afspraak ook al bijna hebt!

Nu lekker gaan genieten he?

Groet Snoozie

10. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Ja genieten ga ik zeker! Nu ik gerustgesteld ben. Toch is die eerst afspraak ook best snel en spannend!

Deel Deze Pagina