discussie over taart met manlief

Discussie in 'De lounge' gestart door bernadet26, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Ja ja de titel verklaard het al. Heb een discussie met man over de
    Verjaardags taart van onze meid die zondag 2 word.
    Ik wil zelf een marsepein taart maken (Dora taart) vullen met slagroom en vlaaivullinh aardbei. En nu ineens is dat een probleem want ja niet iedereen houdt van marsepein. Dus hij vind dat ik er een taart bij moet halen/maken.
    Mijn punt is dus, als je een taart besteld van bijv hema ik noem maar ff wat en ja laat daar alles op zetten dus naam enz dan komen daar kaarsjes dan is het toch leuk dat kind het uitblaast en je de taart aansnijd dan ga je toch niet zeggen Oja je ken kiezen wil je appeltaart of marsepein taart.
    Of vinden jullie van wel?
    Ik vind voor een kinder verjaardag 1 taart genoeg maar man dus niet

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.989
    113
    Vrouw
    Wij hadden aan 1 taart niet genoeg, daarom wel verschillende soorten.
    Maar het voordeel van marsepein, die kan je toch ook makkelijk van je eigen stukje afhalen en op je bordje laten liggen als je dat niet lust?

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb altijd meer keuze

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hier bijna altijd 2 smaken. Maar wat je ook kan doen is er een cake bij kopen/halen. Dat doe ik ook weleens als ik geen zin heb in 2 taarten in de koelkast.

5. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb in de meeste gevallen op onze verjaardagen ook de keuze uit meerdere taarten, maar als je een grote, mooie kindertaart maakt, dan zou ik het daar absoluut ook bij laten. Met die taart ga je de blits maken! Staat fantastisch op foto's... Helemaal homemade!

En degene die 't niet lusten, jammer dan...

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat is daar gek aan? Vind dat je man gelijkt heeft, ik hoef ook echt geen marsepeinen taart, brrr. Ik heb altijd minimaal 2 taarten, meestal 1 zelfgebakken appeltaart en iets zoets, de vorige keer had ik brownies met oreo's gemaakt.

7. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Maak er een waar ong 30 stukjes uit kunnen. En idd je kan gewoon het marsepein laten liggen dat doe ik zelf ook. ( is voor mij te zoet daar word ik ziek van ) maar de binnenkant is wel heel lekker.

8. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik zou er echt maar een doen hoor! Het is een kinderfeestje!! En als je man het zo nodig vind, dan haalt hij er zelf toch een tweede bij? ;)

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    MMMh,
    Ik moest vroeger toch echt alles opeten wat ik kreeg hoor.
    Dus als je er genoeg meehebt, zou ik het zo laten.
    Welke taart eet het feestvarken het liefst want het feestje is wel voor de jarige en de rest heeft pech als ze het niet lusten

10. Within

Within Niet meer actief

Waarom maak je de taart dan niet met fondant? Ik lust ook geen marsepein, fondant is net iets algemener en lust bijna iedereen. Word ook op een hema taart gebruikt voor de foto..

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Anders laat je bij de Hema een paar mini Dora tompouces maken en zet je die om de taart heen?

12. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er ook een bij doen.
    Heb zelf altijd een 2/3 laags marsepijnentaart met verschillende vullingen. Doe er voor de zekerheid ook altijd nog een appeltaart bij. Is er zeker iets naar ieders zin...

13. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Ik zou er gewoon iets kleins bijhalen voor degene die het niet lust :) Een cakeje of een vlaai bijvoorbeeld.

Fondant vind ik bijvoorbeeld weer heel erg vies, dus zo is er altijd wel iemand die het niet lekker vind denk ik.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    mag ook iedereen die komt noten overigens? Misschien ook een reden om een ander soort taart of koek te maken of kopen?

15. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Hier ook meestal de keuze uit 2 of 3 verschillende taarten. Ik hou zelf bijvoorbeeld helemaal niet van marsepein en ben ook niet gek op vlaai, dus mij zou je met jouw taart, hoe lekker hij ook is, geen plezier doen.

16. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik maak ook zelf taarten maar ik doe er toch ook altijd wel een andere taart bij. Bijvoorbeeld een zelfgemaakt monchou taart, zo klaar en altijd erg lekker. De monchou taart gaan altijd sneller dan de fondant taart bij ons...

17. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hier gewoon keus uit 1 type taart, als ik met iedereen rekening moet houden dan kan ik wel 100 verschillende taarten maken, amehoela. De mensen die het niet lusten die hebben gewoon pech, ja sorry maar ben daar heel strak in..

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Dat is niet waar... Ik vind fondant net kauwgom en niet lekker :s

Ik maak zelf ook taarten, ook voor anderen en mensen vragen dan weleens wat kan ik het beste doen, ik adviseer dan meestal de combinatie van marsepein en fondant dan heb je van beide niet het overheersende...

Ts: ik zou zeggen doe waar jij je het fijnst bij voelt! Anders koop je een cake ofzo erbij??

19. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Normaal hebben wij ongeveer 2 verschillende taarten, maar als we voor een kinderverjaardag een speciale laten maken doe ik er echt niet nog een extra taart bij, zo'n luxe met fondant of marsepein is duur zat ;)

Lustten ze dat niet kunnen ze zeggen dat ze geen stukje hoeven, er komt daarna nog voldoende te eten op tafel bij ons. Zoals Kippiekip al zegt: je kunt niet met iedereen rekening houden.

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Kleintje88 ze zegt ook bijna iedereen.

Ik zou er zelf ook een 2e taart bij doen, maar dan niks met monchou want dat vind ik zelf ontzettend smerig. Maar ook weer niks met mokka of chocolade of schuim of of of. Oftewel erg moeilijk om er iets bij te doen om het bij iedereen in de smaak te laten vallen.

Deel Deze Pagina