Welke kwaaltjes met 6 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jomy, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben bijna 6 weken zwanger, vorige week mn eerste posi test gehad. Vorige week voelde ik duidelijk wat gebeuren in mn lichaam: groter wordende borsten en een soort trekkend gevoel bij mn baarmoeder, maar sinds een paar dagen voel ik niet echt iets meer...

Ik ga me dan gelijk afvragen: is dit wel goed? Maakt dit wat uit? Ik ben zo bang dat het mis gaat of dat het hartje straks niet klopt :( Over 3 weken heb ik pas een echo dus ik moet helaas nog ff afwachten, maar ik wil graag weten wat voor 'kwaaltjes' jullie hadden toen jullie ongeveer 6 weken zwanger waren?

Ik heb nu alleen nog een beetje een vol gevoel continu, alsof mn eten tot boven in mn keel zit en ben wel heel erg moe...

Dus graag jullie ervaringen/kwaaltjes :p

Bedankt alvast!

2. mama marinda

1 mei 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee.... want ook ik heb dezelfde vraag.
    Ik ben 6 weken zwanger en merk zo weinig! Heb eigenlijk alleen de positieve zwangerschapstest gehad, verder niet veel last!
    Bij mij is de angst dan ook zo groot dat het niet goed is.
    Natuurlijk moet ik blij zijn dat de klachten niet verschrikkelijk zijn, dat ze ook nog kunnen komen misschien maar het maakt het er op dit moment niet makkelijker op.

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Mijn kwaaltjes waren niet heel spectaculair tot een week of 6/7... Ik had wel gevoelige borsten en voelde me iets vermoeider, maar niet heel schokkend...

Daarna was het echter een klein drama met ochtendmisselijkheid... Ik heb drie maanden op bed gelegen.
    Het kwam heel plots, dus het kan goed zijn dat zich ineens andere kwaaltjes aan gaan doen. Die verdwijnen trouwens ook weer zo plots als ze gekomen zijn... Althans, dat was bij mij zo.

Gewoon van 'genieten' als je je zo goed voelt als je nu doet! En je vooral zo min mogelijk zorgen maken... Dat is lastig, I know!

Gefeliciteerd trouwens!! :)

4. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

1 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ruim 8 weken en ik heb ook nergens last van.
    IK heb nu sinds 3 dagen een wat trekkerig gevoel in mn borsten.
    Wel met regelmaat een trekkend/zeurend gevoel in mn onderbuik. Maar dat is dan ook het enigste.

Ik heb volgende week mn eerste echo, dus ook nog heel spannend allemaal.

Succes allemaal met wachten op de echo!

5. Jomy

Jomy Niet meer actief

Thnx voor jullie reacties. Tja als het allemaal goed zit, ben ik natuurlijk super blij dat ik (nog) geen kwaaltjes heb :p maar zou zo graag ff horen dat alles goed zit daar binnen haha...

Ik ben ook niet echt misselijk ofzo, echt een vol gevoel is het...

En zelfs al rem ik hard in de auto denk ik al, zou dat niet slecht zijn voor de kleine beeb? Of toen ik t weekend met Guus Meeuwis mee zat te bleren op een festival, zo stom. Zal wel tussen mn oren zitten?!

6. Jomy

Jomy Niet meer actief

Enne, jullie ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap trouwens!!

7. Jomy

Jomy Niet meer actief

Verder nog iemand ervaringen/gerust stellingen?

8. Within

Within Niet meer actief

Ik was op dat zelfde festival en had hetzelfde als jij ;)

Kwaaltjes? Soms wat maagzuur, misselijk, buikpijn/steken/krampen en moeeeeeeee

9. Jomy

Jomy Niet meer actief

Haha Appelpop? Wat was t druk he? Op een gegeven moment zijn we maar gegaan bij Guus want ik moest zoooo nodig plassen :) en aangezien je niet kon lopen zoveel mensen er waren, ben ik bij de uitgang achter de eerste en beste boom gaan zitten hahaha... Dus euh, ik heb nog n kwaaltje:veel plassen!

Kom jij dan ook uit de buurt van Tiel? En wanneer 1e echo? Fijne zwangerschap iig!

10. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Gefeliciteerd meiden! Maar eh misschien is het een idee om een beetje rond te kijken/ te zoeken op het forum want ik heb een soortgelijke vraag toch al zeker 10x voorbij zien komen alleen al in de afgelopen dagen..

11. Within

Within Niet meer actief

Jep, ben 2 dagen geweest. Nee, woon er niet in de buurt maar ben al 14 jaar vaste bezoeker! Zaterdag was er druk inderdaad, bijna niet leuk meer maar de wachttijden bij kraampjes enz. vielen mij wel erg mee.
    Ik heb op een gegeven moment op de EHBO gezeten omdat ik duizelig was, en toen mocht ik backstage plassen. Hoefde ik niet in die lange rij :D

12. Jomy

Jomy Niet meer actief

Wat ik trouwens wel elke avond heb is een heel opgeblazen/vol gevoel... Iemand daar ervaring of tips voor?

Opzich goed voor de lijn :p maar t is best vervelend als je ligt of wil slapen...

13. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ooh ik ben ook 2dg geweest, wat grappig! En wat goed backstage plassen hahaha, nou ik heb een paar x in n flinke rij gestaan. Kon ook nog niet echt zeggen, uhh ik ben.zwanger hoor aangezien ik nog geen buik heb haha...

14. cindyc

cindyc Actief lid

10 nov 2010
    115
    0
    0
    Grafisch ontwerpen
    Rotterdam
    Ik heb bij 6weken ook nergens last v. Nu ook niet trouwens, heb vandaag net echo gehad, hartje klopt en heeft al armpjes en beentjes. Zo leuk om te zien hoe hij beweegt! Dat is echt een zekerheidsgevoel!
    Ben alleen soms toe aan een dutje en eet meer tussendoortjes en in de avond. Verder echt nergens last.
    Eigenlijk moeten we er blij mee zijn:)

15. kimm2108

kimm2108 Lid

24 mei 2012
    82
    0
    0
    Ik heb soms helemaal nergens last van en dan paar dagen later weer super beroerd.;) vorige week een mooie echo gehad. Dat je geen symptomen heb wil niet zeggen dat het misgaat. Sommige vrouwen waarbij t wel misgaat hebben weken na de miskraam nog last van symptomen. Het is gewoon per lichaam heel verschillend. Succes verder

16. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Ik ben ook iets meer dan 6 weken. Eigenlijk niet echt last van veel ''standaard'' kwaaltjes. Niet vaak plassen, niet misselijk (nog). Wel gevoelige borsten (met name in de avond), zichtbare aders (geen kwaaltje maar symptoom natuurlijk) in de borsten en bij dunnere huid, bijvoorbeeld handpalmen, metaalsmaak in de mond, globusgevoel in mn keel (alsof er steeds een propje zit) en steekjes in de baarmoeder. Vermoeidheid komt met vlagen, maar gaat dan ook wel weer over ook al slaap ik niet. Behalve 's avonds dan.

Wat ik wel heb gehad is 5 dagen lang bloed- en bruinverlies. Het is sinds gisterenmiddag over, maar DAN SCHRIK JE JE HELEMAAL WEZENLOOS:$ Ik zit dus nog wel tussen hoop en vrees, vrijdag heb ik een echo. Maar ik hoop heel erg dat het een innestelingsbloeding is geweest en vooralsnog lijkt het daar wel op. Maar je weet maar nooit. Dus waar ik ook veel last van heb: onzekerheid!!!

Groetjes Patricia

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Bijna 8 weken en nergens last van. De eerste weken (week 3 en 4, voor ik wist dat ik zwanger was) deden mijn borsten zeer. Was voor mij de reden om te testen. Nu niksssss alleen een beetje extra honger.

18. Missmaria

Missmaria Actief lid

29 aug 2007
    225
    4
    18
    Dag dames,

Ik ben 5 weken.. En ik ben vannacht gewoon wakker geworden met de hevige ongiepijn !!?? Nu ben ik dus vergeten of dit normaal is?? Is dit nou wat ze bedoelen met bandenpijn??

Liefs;)

19. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    1001 keer plassen binnen een uur, super gevoelige tepels en 's middags super moe. Verder had ik nergens last van.

20. Jomy

Jomy Niet meer actief

Mijn borsten doen gelukkig ook geen pijn meer maar waar ik echt gek van wordt is dat volle gevoel, heb vandaag een paar x boven de plee gehangen maar er komt niks uit ofzo... Ik eet daardoor ook niet veel. Eerst had ik dat gevoel alleen s avonds en nu ook s ochtends. Ik hoop dat t snel weggaat want is best irritant :(

Het plassen verschilt heel veel. Als ik druk aan t werk ben moet ik meer dan dat ik thuis op de bank zit...

Verder is t.wel.ff wennen dat je bijna geen medicijnen enzo mag. Heb last van mn keel en vastzittende hoest, dus ik net naar de kruidvat... Staan die medewerkers naar elkaar te roepen, nee he deze mag niet he als je zwanger bent?
    Ja hallo, roep t ff lekker door de intercom ofzo, leuk hoor als je net zw bent en nog niemand t weet. Grrr

Deel Deze Pagina