boter van 28-08 nog te gebruiken of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

#1 Sila24, 20 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2012
    hallo dames ik ben bezig met mijn kasten uit te pluizen want ik gooi veelste veel weg en ik zie een pak boter van 28-08 ik wil daar zometeen cake van bakken kan dat??

en ik zie dat ik 3x 2 liter melk heb wat kan ik daar mee doen ?? melk is tht 28-10

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou het niet doen.

Is bijna 2 mnd over datum.

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ach als je niks aan de boter ziet. ze moeten er toch een uiterste datum opzetten. kleine anderhalve maand over datum..
    het word goed verhit.. volgens mij moet dat kunnen.

melk ook van die datum? dat zou ik niet doen..

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

je zou effe aan de boter kunnen proeven of ie nog goed is maar ik ben snel vies van dingen en zou het eigenlijk weggooien

ik had eens boter in de pan gedaan die niet goed was (khad het niet gezien) toen die warm werd,...bahbah wat een lucht haha

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ow bah dan gooi ik het weg, en melk is nog niet over datum maar nog 8 dagen en ik kan het niet opdrinken maar meer voor verwerken in pannenkoeken en wat nog meer?

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou hier dan een ranzigerd:D
    Ik zou het lekker opeten :) er zal heus niks ergs met je gebeuren ;) haha

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

het zag er goed uit en rook ook niet vies ofzo maar nu heb ik hem toch weggegooid ben ook snel bang voor vergiftiging enzo:)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Boter zou ik weg donderen, maar die melk is nog 8 dagen houdbaar. Die zou ik absoluut niet weg gooien!

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nee die wil ik ook niet weggooien maar opgebruiken tot die tijd maar ik weet niet wat ik met zoveel melk kan doen

10. daaniejj

daaniejj Actief lid

19 feb 2008
    350
    0
    0
    Gastouder
    Vlaardingen
    Met melk kun je ook een roomsausje maken of wentelteefjes..

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    boter is lang houdbaar... als die er nog goed uitziet... en melk eerst proberen of hij niet zuur is of gekke gestolde dingen inzitten *soort vlokjes zijn dat dan.
    dan is de melk nog gewoon prima :) alleen verwarmen zou ik niet doen. dat gaat vrijwel altijd fout als de melk wat over datum is. (tenzij je hem toch al eerder opkrijgt :p)

12. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Even goed lezen want de melk is nog 8 dagen houdbaar.. TS wil alleen ideeen wat ze met zoveel melk kan bereiden. :)

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

je kan kaassaus maken, ik gebruik dan al een liter maar ik ben ook kaassaus verslaafd, ik eet kaassaus met maccaronie in plaats van macaronie met kaassaus

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    was ook meer als ze niet weet wat ze ermee kan maken en ze de melk toch nog wat langer heeft dan de bedoeling is :p zou het niet echt weten. ja kaassaus en pannenkoeken. maar is toch een hoop melk :p

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

kaassaus, pannekoeken, pudding, smoothies, milkshakes (tis toch weer lenteweer), chocomelk (nesquik in de melk doen of de melk goed opwarmen, chocolade erin en goed roeren hmm)

16. jupke

jupke Niet meer actief

Moet eerlijk zeggen dat ik vind dat mensen echt weinig respect hebben voor eten en hetgeen ze hebben. (dan bedoel ik niet perse TS)
    In derde wereld landen zouden ze letterlijk een moord doen voor een kuipje boter.

Het zou nog niet in me opkomen om die boter weg te gooien. Zolang er geen schimmel op staat is er niks mis mee.

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik ben juist erg dankbaar voor wat we allemaal hebben en ik wou in eerste instantie kuipje boter niet weggooien maar na reacties dat het niet te gebruiken is wel gedaan omdat ik het niet aandurf .

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

dames thnx voor de tips en ik wil graag een receptje van de kaassaus ben daar zo benieuwd naar

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Volgens mij kan dat wel met boter. Boter stinkt eerder dan dat het niet meer geschikt is voor menselijk consumptie. Bovendien verhit je het nog in de oven.

20. Linana

Linana Niet meer actief

Ik kijk nooit naar de datum van boter, maar gewoon hoe het eruit ziet :)
    Op basis daarvan had ik het weggegooid of niet.

Melk ehm ja, pannenkoeken, saus (bechamel, kaas, room), rijstepap, griesmeelpap, vanillepudding, door de aardappelpuree, pepernotenpudding, melkschuim voor op de koffie (latte!!!!), rijstevlaai, custardpuddinkjes, wentelteefjes, broodpudding, bankbakkersroom om in een broodje te doen :p

Deel Deze Pagina