Nieuwe telefoon / Keuzehulp

Discussie in 'De lounge' gestart door Lilium, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilium

Lilium Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik vrees dat ik een nieuwe telefoon nodig heb, want mijn Samsung S5 Neo is aan het overlijden.
    Ik heb echter geen kennis van deze dingen, dus ik kan wel wat hulp gebruiken.

Ik heb een paar vereisten:
    • Android;
    • Moet softwaretechnisch ongeveer 3 jaar meekunnen;
    • Een goede camera voor en achter. Het is de enige manier van foto's maken voor mij, dus kwaliteit is wel een vereiste, echter hoeft het geen Canon Xc18000ProF te zijn; ;)
    • Het liefst een Samsung, maar ik sta ook open voor Huawei;
    • Moet Wifi en Bluetooth hebben.
    • Geen Edge beeldscherm.
    Wat doe ik ermee?
    • Foto's maken van mijn gezin;
    • Heel veel browsen naar ZP, Facebook;
    • Daarnaast heb ik wat apps zoals Instagram en Twitter, een spelletje Majong, Nu.nl, Wordpress en bankieren;
    • Een wekker app;
    • Spotify en radio luisteren. Af en toe Youtube kijken;
    • Bioscoop app en Dropbox app.
    • Uiteraard wil ik er wel graag een SD kaartje inzetten, omdat er gemiddeld van 3 maanden foto's in staan.
    Ik begrijp dat ik er met €100,00 niet ben, maar aangezien het van mijn vakantiebudget af moet is een goedkopere telefoon wel handig (dus geen S9). Maar het belangrijkste is dat het geen duurkoop is.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus alle hulp is welkom!!

Thanks ladiessss :)

2. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    Huawei p smart

Super toestel ben er ontzettend blij mee. Kostte met abonnement 192 euro ofzo in mei dit jaar.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ben een van de drie mensen in Nederland die een android Nokia heeft en wat ben ik er blij mee! Kostte €180 ofzo, nieuw model en gewoon goed. Ik heb hiervoor Nokia gehad met het eigen besturingssysteem en dat betekende dat ik veel apps niet kon gebruiken omdat ze alleen Apple of Android beschikbaar zijn. Toen ik ook niet meer kon internetbankieren ben ik overgestapt op deze en ben er echt blij mee.

4. MariMari

MariMari Actief lid

8 jun 2018
    204
    331
    63
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben een paar weken geleden van jarenlang Samsung naar de Huawei p20 gegaan en bevalt prima, vooral de foto's zijn zoveel mooier!

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik ook!

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Ik heb een uitstapje gehad naar huawai maar nooit meer. Nu samsung j5 en hij gaat nu 2 jaar mee. Dik tevreden mee.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Ik heb een samsung a model. Geen idee wel cijfer.
    Het is iets minder als de s serie maar dus ook een stuk goedkoper.
    Ik doe er ook alles mee, internetten, rabo, zp, en verschillende andere apps. Gaat allemaal prima. Loopt nooit vast ofzo en kan er ook een los geheugen kaartje in doen

8. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ik heb de samsung J7.
    Prima toestel. Mijn jongste gooit ermee, doet hem in zijn mond en maakt zelf selfies :p en het ding leeft nog altijd :roflmao:

9. JasmijnM

JasmijnM Actief lid

11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    Ik heb een Huawei P10 Lite en ben er heel tevreden mee. Werkt bijna het zelfde als Samsung maar dan net wat goedkoper :thumup: Maakt mooie foto's en is snel. Alle apps die je noemt doen het hier ook en de batterij gaat redelijk goed mee. Voor mij is het leuke blauwe kleurtje een plus haha. Ik weet niet precies wat hij nu kost ik gok rond de 200-250 euro.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Samsung s7/s8?

11. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik heb een Huawei Y6 sinds een jaartje en ik ben erg tevreden.

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    #12 Ligero, 21 aug 2018
    Laatst bewerkt: 21 aug 2018
    Ik ben zeer tevreden met mijn Samsung a5. Prima toestelletje voor de basic dingen en kostte me €168 aanschaf en nu €11 per maand voor een simonly abonnement
    Zie wel een verschil in fotokwaliteit met de Samsung s7 van mijn man. Maar goed, uiteindelijk druk ik 90% van de gemaakte foto's niet eens af (en is de kwaliteit van de foto's die wel afgedrukt worden meer dan prima, ben daar dan niet zo veeleisend in, de foto's van mijn kindertijd of die van mijn ouders kindertijd zijn ook niet haarscherp oid maar daardoor niet minder leuk om naar te kijken)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Na jaren Samsung (s4 mini) overgestapt naar Sony (xz1 compact) en zo blij mee, echt een goede en snelle telefoon maar niet zo groot. Kostte rond de 300 euro.

14. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Na jaren Samsung overgestapt naar Huawei en geen moment spijt van gehad

Mijn P8 heeft er al 2 jaar abbo op zitten en al bijna een half jaar sim only en nog steeds loopt ie als een zonnetje:roflmao:

P20 doen!

15. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Deze week overgestapt van jarenlang Samsung naar Motorola. Motorola Moto g5 heeft prima camera. De plus versie een hele goede zelfs, alleen die is ook meteen 5.2 inch ipv 5.0 verder android besturingssysteem, ruimte voor sd kaart en meer val- en stoot bestendig dan de Samsung. Voor 149 euro. Tot nog toe erg blij mee

16. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Ik heb de Samsung a3 (2017) en super tevreden over. Maakt mooie foto's, accu gaat lang mee (was voor mij een eis), en iets kleiner model wat ik zelf prettiger vind. Er kan een sd kaart in, dus genoeg ruimte. Ik doe er verder ook geen hele speciale dingen mee, foto's maken, internet, een paar spelletjes en daar is ie prima voor.

Ik heb het toestel los gekocht voor 229 euro, met een sim only van een tientje per maand. Op jaarbasis was ik goedkoper uit met het toestel los kopen.

17. Lilium

Lilium Niet meer actief

Dank jullie wel voor alle reacties!

Ik heb besloten om voor de Huawei P Smart+ te gaan, een vrij nieuw toestel, met erg goede recenties en redelijk geprijst (350 euro). Hier kan ik best 3 jaar mee doen, mede vanwege de nieuwere chips en software die erin zit.

Heeft iemand hier die al toevallig?

Deel Deze Pagina