Ik heb vandaag tijdens de 20 weken echo gehoord dat mijn placenta voor ligt. Daar had ik het vanmiddag met iemand over en zij zei gelijk ohhh dan moet je in het ziekenhuis bevallen.. Ik wil graag thuis bevallen (als het kan) dus wil graag weten of iemand daar eerder van gehoord heeft...en het inderdaad zo is dat je met een voorliggende placenta in het ziekenhuis moet bevallen??
je heb voor en voor. ligd hij aan de buikwand of voor de uitgang? in het eerste geval dat maakt niets uit
En ligt hij voor de uitgang, dan zul je nog extra echo's krijgen, want het kan goed zijn dat met de groei van de baarmoeder de placenta uiteindelijk toch nog goed komt te liggen. Bij mij in de pufclub zat iemand en die hoorde bij 36 weken uiteindelijk dat de placenta tóch goed lag en ze alsnog gewoon mocht bevallen (geen ks dus)
Ohhh helemaal fijn om te horen... Ik schrok er ook best van want ik ben bij mijn zoon ook thuis bevallen en dat vond ik super en dat wil ik als het mogelijk is graag weer.
Je hebt een voorliggende placenta, dan ligt ie voor de uitgang. Je hebt ook dat de placenta ook de voorkant ligt, dus tegen de buikwand, zeg maar tussen je kindje en je buik. Dan mag je gewoon thuis bevallen. Mijn placenta ligt aan de voorkant, mag dus gewoon thuis bevallen. Wil echter wel in het ziekenhuis. Maar dat is niet met een medische indicatie.. Niet druk maken dus.. Liefs Manuk
Bij mij zit de placenta ook aan de voorzijde en dan bovenin. Er is door de verloskundige met geen woord gerept over dat ik dan verplicht in het ziekenhuis zou moeten bevallen. Maar ik kies uit mezelf voor een poliklinische bevalling.
hier lag hij met 20 wekn voor ingang maar daarna met 30 wken al niet meer dus maar dd je mag thuis bevallen succes
Bij mij ligt de placente voor de uitgang, maar ik krijg omstreeks de 32 weken nog een echo om te zien of door de baarmoedergroei de placenta verschoven is.