2 dagen overtijd, ovutest knalpositief zw-test negatief

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ForeverYours, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ForeverYours

ForeverYours Niet meer actief

hoi,

even heel het verhaal:

ik heb al vanaf mijn allereerste menstruatie een regelmatige cyclus van 28 dagen. Mijn vorige menstruatie begon op 24 mei. Dit wil zeggen dat ik nu 3 dagen overtijd ben.

Ik heb op 19 juni een heel licht posi test gehad, maar daarna elke ochtend negatief.

nu heb ik vandaag een ovulatietest gedaan, omdat ik hoorde dat deze ook posi kan zijn als je zwanger bent. deze was dan ook knalpositief. meteen met dezelfde urine heb ik een kv 2v5 gedaan en die was negatief.

Ik weet bijna zeker dat ik deze maand wel mijn ei heb gehad (slijmverlies), maar ik heb toen nog geen ovutesten gebruikt.

Ik weet niet wat ik nu moet en wat ik moet denken... kan iemand me helpen?

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Tja, een ovulatietest is geen zwangerschapstest. En ja, soms is hij positief bij een zwangerschap, maar vaak ook niet. Het zegt dus niets. Een ovulatietest geeft aan of er een ovulatie aankomt.
    Je hebt dus drie mogelijkheden:
    1. je hebt binnen 24-48 uur een eisprong.
    2. je hebt te vroeg getest (zw.schap dan).
    3. je bent niet zwanger.

Succes.

3. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Inderdaad, een ovutest is niet betrouwbaar. Bij mij was de ovutest negatief, maar de zwangerschapstest positief. Mijn zus had een positieve ovutest en zwangerschapstest. Is bij iedereen anders.
    Maar als je dus op zwangerschap wilt testen moet je toch echt een zwangerschapstest doen. Ik zou inderdaad nog een paar daagjes wachten en dan opnieuw een zwtest doen. Hopelijk wordt die alsnog positief!!! Veel succes ermee;)

4. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Hmmm ja, ik denk dat je twee opties hebt:
    1. niet zwanger en bijna eisprong
    2. wel zwanger
    :) Maar daar heb je zo weinig aan want dat had je zelf ook al bedacht.
    Ik zou zekerheidshalve vanavond weer klussen :D en dan over een paar dagen nog een keer een zw-test proberen. Misschien eens een ander merk?

5. ForeverYours

ForeverYours Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties...

ik vind het toch maar raar...

we wachten nog maar af... niets anders aan te doen...

Deel Deze Pagina