Ik weet niet of dit hier thuis hoort. Maar ik kijk nu al een tijdje een tv serie op Discovery. Dat gaat over slachten van Grienten (walvissen). Op een eiland We leven nu in het jaar 2012 en nog vinden hun het nodig om die dieren af te slachten. Zo dat ze het kunnen overleven Ze jagen de dieren naar het land om zo honderden dieren te doden en op het strand slachten ze het. Dat is toch niet meer nodig we hebben boten heli's en vliegtuigen. Ze lopen er goed bij dus ze zullen toch wel ergens kleding vandaan halen buiten de eilanden waarom moeten ze dan die beesten afslachten. Ik snap het niet als je het ziet dan gebruiken ze die vlees voor wat ons kaas en hapjes zijn echt eten omdat ze anders dood gaan is het niet. Vroeger moesten ze wel jagen om te overleven maar nu is dat toch niet nodig. Oké wij eten ook vlees maar die dieren worden wel ''gefokt'' om te sterven of omdat het niet anders kan. Maar hun slachten hun terwijl het een hele familie is (broers zussen nichten en neven oma's opa's moeder vader het is een hele familie). Dus wat vind jij van oude traditie's omdat voorouders dat zo deden moeten wij dat ook maar doen ik zie me zelf echt niet met een speer rennen achten een koe
Wat is het verschil tussen koe en een walvis? Of met sleepnetten door de Noordzee om je visje te kunnen garanderen? Wss de aaibaarheidsfactor. Zolang het niet uit commercieel oogpunt (en er dus overvisserij is) maar uit traditie dan hoef ik er niets van te vinden eigenlijk, het is niet mijn ding, maar ik ga anderen er ook niet om veroordelen. Simpel ...
Mee eens. Daarnaast vind ik het op onmenselijke wijze fokken van dieren voor consumptie/eieren/melk vele malen zieliger dan een dier die vanuit het wild gejaagd wordt. Die heeft in elk geval nog een normaal leven mogen leiden.
sorry maar grienten en walvissen hebben een goed besef en vind het dus echt niet kunnen dat ze op deze manier geslacht worden