wat doe ik fout?

Discussie in 'Voeding' gestart door savul, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. savul

    savul Nieuw lid

    8 okt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een baby van 11.5 week oud.Ben gestart met volledige borstvoeding na ongeveer 8 weken ben ik langzaam gestart met fles te geven nutricia standaard 1. Gegeven moment had ik 3x borst en 3x fles plus de nacht erbij. Ik doe in de fles 150 water en 5 schepjes meestal krijgt hij dit op. Wat hij uit de borst pakt weet ik natuurlijk niet. .In begin poepte hij erg veel daarvan.Nu afgelopen week poept hij een dagje niet en dag erna wel.. ma hij laat nu veel stink scheetjes en heeft last van krampjes denk ik. Als hij gepoept heeft is hij erna erg huilerig. Afgelopen week spuugde hij ook wat meer..maar nu is hij dus niet aangekomen deze week wat doe ik nu fout? Moet wel zegge dat hij vanaf afgelopen vrijdag doorslaapt dus de nacht vervalt nu.Nu ben ik aan denken 6 voedinge overdag tte geven kijke of hij nu aankomt. Ik had in de fles al extra water toegevoegd zodat hij beter kon poepe maar het helpt niet echt.Nu wil ik sowieso afbouwen en ik wil nu afgekolfde melk in tussentijd bij geven dus geen borst zelf meer.Hebbeb jullie nog tips?Overdag slaapt hij wel niet supergoed zijn haze slaapjes soms 2uurtjes dus moet hem veel bezig houden en rekke met voeding hij komt om de 3u.met 5voedingen deed ik dus om 7.00-11.00-14.30-18.30-10.30. Savonds slaapt ie goed moet m zelfs wakker maken voor de fles v 22.30.Ma hij huilt veel na de voeding van 14.30 tot 18.30.Moet ik nu 6voedingen doen bijvoorbeeld 7.00-10.00-13.00-16.00-19.00-22.30? En dat hij dan misschien wat voldaner is?Dan doe ik in de fles 130cc met 4, 5schepjes hij weegt 5250gr.Sorry lang verhaal!!oi hoi
     
  2. Sandana

    Sandana VIP lid

    9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Op die leeftijd had onze tweede dochter nog helemaal geen vaste voedingstijden. Of ze nu na 2 of na 3 uur wilde hebben, ik gaf het gewoon. En ja, de ene keer dronk ze veel, de andere keer niet. Mijn eerste dochter was heel makkelijk te doorgronden, de tweede helaas een stuk minder dus heel wisselende voedingstijden.
    Ik gaf ook flesvoeding.

    Verder geef ik geen antwoord, omdat ik geen bv kon geven helaas. Dus geen ervaring mee. Ik zit wel te denken aan evt HA voeding als de standaard te zwaar is. Krampjes lijken me wel weer kunnen door de flesvoeding.
     
  3. savul

    savul Nieuw lid

    8 okt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    Wilde nog aan toevoegen dat ik hem normaal op het cb weeg smorgens na een voeding ga ik erheen op woensdag. Nu had ik hem voor een voeding gewogen en woog hij hetzelfde als vorige week. Nu vandaag is het een week geleden en ik weeg hem na een voeding en het is nu 5480.... nou weet ik het ook niet meer
    ...
     
  4. proudmommy2013

    proudmommy2013 Niet meer actief

    Niet te wel met gewicht bezig zijn. Niet elke week gaan. Je kindje geeft zelf wel aan hoe en wat. Meer erin proppen kun je toch niet.

    Wij hadden best wel een "schema" maar bij benadering
    Vaak om de 4 uur, maar als het een keer half uur eerder later was ook prima.
     
  5. roomsoesje27

    roomsoesje27 Bekend lid

    28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik heb geen verstand van kunstvoeding maar Lotte is laatst op dezelfde weegschaal maar 100 gram aangekomen in 1 maand, terwijl ze in die periode bijna 2 weken lang elke 2 uur dronk.
    Pin je niet te veel vast op gewicht en besef dat kunstvoeding heel anders valt en verteerd als borstvoeding en de darmpjes zullen even tijd nodig hebben om hier aan te wennen.
     
  6. savul

    savul Nieuw lid

    8 okt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt dat is ook wel zo.
    Ik werk weer dus hou me wel een beetje op de schema en het gaat heel netjes als ie slaapt dan laat ik hem ook slapen tot hij wakker is natuurlijk maar over algemeen komt hij zelf na 3 a 3,5 uurtjes nu rek ik de tijd ook niet meer en en is de afgelopen 2 dagen heel goed gegaan zo.
    Hebben jullie kindjes ook zoveel last van enorme poepluiers?
    Als hij een dag niet gepoept heeft dan krijg je de dag erna een enorme poepluiers tot de rug vol! En gebeurt altijd onder de fles haha
     
  7. Miepske1980

    Miepske1980 Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Hahaha... heel herkenbaar!

    Maar onze dochter poept sinds een paar weken weer gewoon iedere dag, dus gelukkig houdt de luier het dan wel.
     

Deel Deze Pagina