Wie wil mijn schema invullen?

Discussie in 'Voeding' gestart door vedagenevieve, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rijstebloem staat in mijn voorbeeldlijstje.

    Maar als je kind gewoon goed eet, heeft hij dat helemaal niet nodig!

    Ik zie trouwens nergens staan dat je kind uitgebelanceerd, gezond en vers eet en ook niet dat hij KMA heeft.
     
  2. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier nu zo bij 7 mnd:

    7u BV met daarna 1/2 boterham boter
    9u BV
    Slapen
    11u Fruit
    12u BV met nu ook beginnen met boterham boter
    Slapen
    15.30u BV evt rijstwafel of nog wat fruit
    Slapen
    17.30u avondeten (groente met aardappel)
    19-19.30u BV
    Slapen

    En dan tussendoor nog wel een of twee keer BV... Tijden zijn ook niet gelijk dagelijks maar ongeveer. Vandaag sliep hij bijv van 9-12.30u!
    Ik plan alle eetmomenten om de slaapjes heen...
     
  3. proudmommy2013

    proudmommy2013 Niet meer actief

    Hier was het schema zo
    08:00 fles 180/6 met brood, melk belangrijkste nog
    10:00 fruit
    Slapen 1,5-2 uur
    12:30 boterham met melk 90/3
    15:00 fruit koekjes etc met water
    Slapen 1-2 uur
    17:30-18:00 warm eten met toetje
    19:00/20:00 laatste fles 180/6

    Nooit papfles gedaan, zou zeker niet net voor de nachtslaap doen.
    Het is overbodig en met een vol gevoel gaan slapen doe je zelf ook niet. Je lichaam moet dan zoveel verwerken, doet lichaam niet eens,

    En met avond eten en daarna een fles zou voldoende moeten zijn.
     
  4. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben de oudste 2 trouwens altijd wel een papfles gegeven voor het slapen gaan en Jos nu dus nog nooit, qua slaap maakt het echt geen verschil! Ze slapen/sliepen allemaal ongeveer net zo snel de nacht door.
     
  5. vedagenevieve

    vedagenevieve Niet meer actief

    Wat een commotie om wat rijstebloem ;)

    Ik heb eerder hier een topic over gestart en besloten het nog even te geven. We maken het op en kijken dan hoe het zonder gaat.
     
  6. vedagenevieve

    vedagenevieve Niet meer actief

    Bedankt weer voor alle input en schema's. Heel fijn :)
     
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Even een ander geluid: wij hebben geen schema. In zoverre: onze oudste is altijd om 6.30 wakker en meestal wekt hij de jongste dan ook. Door de week wel prima, ze liggen nog een half uurtje bij ons en dan is het toch tijd om klaar te maken voor school. De oudste gaat dan om 19.00 naar bed. Althans: dan start het ritueel en rond half 8 ligt hij er dan echt in. Dan brengen we de meestal de baby naar bed. Tenzij hij nog heel erg klaar wakker is, want dan heeft het echt geen zin.
    Verder slaapt hij overdag in principe twee keer, incidenteel drie keer. Soms gaat hij voor 9 uur 's ochtends al weer naar bed, gelijk nadat we de oudste naar bed hebben gebracht. Andere keren pas later. We leggen hem gewoon op het moment dat hij aangeeft dat hij moe is op bed.

    Ontbijt - middageten - avondeten zitten wel enigszins op vaste momenten. (Ook vanwege schooltijden grote broer). Maar in het weekend wijken we daar ook weer makkelijk van af, eigenlijk.
    En alles wat daar tussendoor zit aan fruit, keertje soepstengel ofzo en melk is gewoon wanneer hij daar om 'vraagt'.

    Het hoeft dus niet altijd allemaal in strakke schema's gevangen te zijn. Als je het gevoel hebt dat het niet lekker loopt, zou ik dat juist even loslaten en kijken wat je kind zelf doet. Op deze leeftijd weten ze (nog) prima wanneer ze slaap en honger hebben en geven dit -in mijn ervaring- ook wel aan.
     
  8. vedagenevieve

    vedagenevieve Niet meer actief

    Tupp; waar het om gaat en dat blijkt uit alles is dat je naar je kind kijkt wat goed is voor hem en haar.

    Wij moeten we ons mannetje een beetje sturen qua slaapjes omdat hij niet goed laat zien wanneer hij nou slaap heeft. Het mooie is wel dat hij dan wel lang slaapt wanneer we hem naar bed brengen. Deze regelmaat werkt dus het beste voor hem.

    Nu proberen we zijn slaapjes overdag dus iets in te korten zodat de dag lekker blijft lopen. (Tot 9 maanden hadden wij ook absoluut geen regelmaat of schema. Dus behalve dat we zijn slaapjes inkorten ivm het langer wakker kunnen zijn, is dit "schema" zelf zo ontstaan) Uiteraard is elke dag nog steeds anders. Vandaag werd hij al om half 3 wakker dus ging er om half 7 al in....:) Helemaal zelf geregeld. :D

    Verder zijn de tijden die ik op schrijf dus meer een volgorde van handelingen. Een houvast voor mezelf. Ik ben namelijk iemand die makkelijk pas mijn eerste eten eet om half 2 's middags....Dus een beetje regelmaat voor hem kan geen kwaad.

    Maar bedankt Tupp...ik heb juist wel het gevoel dat het zo lekker loopt. Ik wilde alleen weten wanneer we zijn eten het beste konden geven.
     

Deel Deze Pagina