hoi dames, ik zat net te kijken bij de aangifte inkomstenbelasting 2010, maar ik kan gewoon nergens invullen dat we een dochter hebben, waardoor ik dus ook niet aan kan geven dat ik recht heb op de inkomensafhankelijke combinatiekorting! weet iemand hoe dit kan?
En jullie hebben wel allebei een inkomen uit werk? Dit zijn de voorwaarden overigens: Inkomensafhankelijke combinatiekorting Deze korting is voor de minstverdienende partner en alleenstaande ouder die: betaald werk verricht waarmee hij meer dan 4.706 verdient aan winst uit onderneming, loon of resultaat uit overige werkzaamheden, of waarvoor hij in aanmerking komt voor de zelfstandigenaftrek in het kalenderjaar ten minste zes maanden een kind in zijn huishouden heeft, dat op 1 januari nog geen 12 jaar was en gedurende die periode op zijn woonadres is ingeschreven. Maar misschien wordt het automatisch berekend en staat het ergens anders onder bijv, jouw heffingskortingen?
ja we voldoen allebei, is allemaal uitgezocht maar ik kan sowieso nergens aangeven dat ik een kindje heb, dat is toch raar?
Bij mijn aangifte staat er een tabje heffingskorting en daar wordt gevraagd naar kinderen geboren na een bepaalde datum.
Onder het kopje heffingskortingen vraagt het programma naar je kind. Of vul je het op een papieren formulier in?
ik zie niks bij de heffingskortingen! wat raar is dit.. hmm.. even opnieuw downloaden, misschien helpt het..