''even'' van me af typen

Discussie in 'De lounge' gestart door Crazycat, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hallo dames,,

ik ben hier nu al een heeeleee tijd ..
    maar nu moet ik toch echt wat van mij af typen

nou kijk mijn banner maar wij zijn pas getrouwd
    dan zou je denken ja dus wat is daar mis mee..

niets maar hier komt het

ik heb er zo spijt van !
    het was een mooie dag hoor
    maar ik heb er echt spijt van

mijn man werkt niet
    loopt al 2 jaar te kwakkelen met banen .
    en het schiet nooit op
    hij zit nu al 10 maanden thuis

inmiddels lopen de rekeningen alleen maar op
    ik werk 40 uur waardoor ik haast geen tijd heb voor mijn dochter
    en ik haar alleen zie als ik thuiskomt
    maar dan is het eten in bad tandenpoetsen en naar bed
    ik vind dat niet leuk meer

ik werk me gek! terwijl het lijkt alsof hij geen tijd besteeds aan het
    werk zoeken
    je gaat mij niet vertellen dat er in een jaar geen fatsoenlijke baan te vinden is?.
    toen onze dochter geboren werd
    zaten we ook al zo ( die trouwens morgen 1 word )

en ik bleef er toen al op hameren .. je moet voor je gezin zorgen zoek een baan !
    uiteindelijk heb ik gesolliciteerd en binnen een maand had ik een baan. dus heb ik die moeten aannemen ..
    hij heeft dezelfde diplomas als ik ..
    alleen hij is 12 jaar ouder,,,

de rekeningen lopen nu op ..
    en ik zit echt met mijn handen in het haar

ik kan het allemaal niet meer bekostigen ..
    ik help hem met solliciteren ik help hem met banen zoeken ..

maar niets werkt

2. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat de stress van geld allemaal niet met je kan doen..
    Ik heb geen tips voor je dan alleen hem eens een goede schop onder zijn kont te geven.

Schrijf hem in bij het uitzendbureau. Al is het onregelmatig gewoon laten gaan.
    KOm nou zeg is hij helemaal betoeterd..

NIet alleen jij mag deze last dragen. Gewoon wat uitzendbureatjes afgaan en in laten schrijven hoor!

Dikke knuffel!

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Net als wat cupcake zegt uitzendbureaus?

het is een hele vervelende situatie waar je in zit!

wij hebben het anderhalf jaar geleden mee gemaakt toen mijn man zijn baan verloor. het was een drama hij deed er gelukkig wel alles aan om een andere baan te vinden.. maar heeft anderhalfjaar thuis gezeten:( na 200 sols was er eindelijk iemand die hem wou aannemen!

blijf je ventje aansporen meis! dat is het enigste wat ik je kan vertellen.. en ik snap hoe boos en gefrusteerd je bent maar bij mannen werkt dat meestal alleen maar averechts dus probeer positief te blijven al weet ik hoe moeilijk dat af en toe kan zijn.

dikke knuf voor jou!!

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Och jeetje zeg!

Ik zou hem het vertellen zoals je het hier hebt neergezet! Dat je er zo van baalt, dat je er (bijna) spijt van hebt dat je met hem getrouwd bent. Ik denk namelijk ook dat je, als je echt wilt, best wel werk kan vinden. Oke, misschien niet op niveau en niet met het loon dat je zou willen/gewend bent, maar er is altijd wel wat!

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    uitzendbureaus heeft hij allemaal al geprobeerd..
    zegt hij ..

verder weet hij dat ik er zo over denk..
    heb al gedreigd weg te gaan als het zo blijft
    aangezien ik hier niet mer tegen kan
    ik werk me eigen gek om zijn schulden op te lossen
    ik heb ook wel wat maar ik los het allemaal zelf af
    zelf kan ik al dat geld niet meer ophoesten
    ik verdien niet slecht maar ben geen directeur

verder is het gewoon moeilijk ik weet dat een baan vinden lastig is in dit tijdperk
    alleen al minimaal een jaar lang zo te zitten
    je kan gewoon helemaal niets meer

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

daar heb je gelijk in hoor als kom je bij een boer zoals iedereen dat altijd zo mooi verteld niet aan de gang als je wat ouder bent;)

maar soms heb je ook rekeningen naar het geen wat je verdiende en dan is het heel moeilijk om dan bijvoorbeeld heel veel onder je stand te verdienen of iets te vinden waardoor je wel je rek kan betalen..

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Jeetje wat een rot situatie!!! Wat vind hij er zelf van dat hij al zo lang bij huis zit?
    Mijn vriend zou helemaal gek worden!

Lastig om over zoiets te oordelen.
    Maar is het misschien een tip om eens sámen met hem naar een uitzendbureau te gaan?
    Voor het zelfde geld verteld hij daar dat hij alleen bepaalde richtingen uit wil en dat daar juist geen werk in te vinden is.
    De vriend van een collega van mij solliciteerde op een baan ver onder zijn niveau, ja jammer maar dan had hij iig een baan!

Nu had hij het geluk dat ze tijdens die sollicitatie meer in hem zagen en hem aannemen voor een hogere functie. Maar ik snap niet dat hij de simpelste werkjes niet probeert?

Ik had mijn vent geloof ik nog bij de mac donalds naar binnen geduwd. Proberen jij!!

Lastig hoor. :( Heel veel succes en sterkte!

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

Daar heb je gelijk in.
    Maar zou dat in dit geval ook zo zijn?
    Ze hebben het toch al een hele tijd 'gered' met alleen TS haar loon en een mooie bruiloft gehad.

Denk dat alle beetjes helpen op zo'n moment. Of zie ik het verkeerd ts?

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mac donalds ben ik zelf bij geweest
    en ij is te oud (33)
    maar het vervelende is hij bouwd zo helemaal niets op
    voor de toekomst
    ook geen pensioen ofzo

ja hij zegt van de situatie dan hij ervan baalt
    en dat hij een sukkel is en een klootzak????..
    huh dat zeg ik toch niet
    alleen je moet als de wiederweer werk zoeken
    alleen hij neemt dat vaak te lax
    alleen als ik giga uit mijn stekker ga
    dan heeft hij het wel door

en ik ben welens (8 weken ) geleden met hem in de stad geweest
    bij uitzendbureaus en dan zeiden ze idd dat ze niet veel hadden in zijn richting :S..

hij heeft gewoon mbo ..

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Mag ik vragen waarom je ondanks deze twijfels/problemen toch hebt doorgezet met het huwelijk? Het veranderd natuurlijk weinig nu aangezien het al gebeurt is maar ik zou nu dan niet snel opgeven en alles doen wat je kunt om de situatie te verbeteren en de handdoek nog niet in de ring te gooien. Heeft hij ook banen op laag niveau overwogen? Volgens mij hebben postbedrijven nu in december heel veel werk en dus tijdelijk mensen nodig. Al doet hij het alleen deze maand of 2 weken, dan is het toch weer extra inkomsten.

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    de bruiloft is betaald van het belasting geld wat wij terug kregen afgelopen jaar..
    daar zit geen stuiver van ong ''eigen'' geld bij ..
    anders hadden we het ook niet kunnen betalen ..

en nee ik doe geen dingen die we niet kunnen betalen
    lijkt me een beetje dom..

12. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik wist dat de vraag zou komen

maar ik heb doorgezet omdat ja alles was al gepland betaald
    en tuurlijk hou ik veel van hem
    en ij blijft de vader van ons kind ..
    en wij wilde gewoon en familie vormen
    alleen het financiele staat nu erg tussen ons in ..
    we kunnen geen leuke dingen doen
    we moeten erg oppassen wat we doen ..
    en hou zou makkelijk kunnen gaan werken

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Wat voor baan zoekt hij?

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Oke, ik vroeg me alleen af wat je beweegredenen waren maar als het echt alleen het financiele is moet je hem echt proberen duidelijk te maken dat hij iets heel moois om 'geld' kapot maakt. Hij is samen met jou verantwoordelijk voor jullie gezin. Het moet niet zo zijn dat jij je kapot werkt en hij lekker geniet van het thuiszitten (weet natuurlijk niet in hoeverre hij dat echt fijn vindt). Maar het lijkt alsof ik tussen de regels door lees dat hij het wel goed vindt allemaal zo. Maar dat is oneerlijk naar jou toe. Hoop dat het goedkomt.

15. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    misschien moet hij verder kijken dan alleen banen waarvoor hij geleerd heeft? Mijn man is drumleraar en nu kunnen we samen goed rondkomen, maar toen hij net begon als zzp'er had hij er ook gewoon andere baantjes bij, bijv. post bezorgen of productiewerk in een fabriek. Het is niet leuk, maar dan komt er iig wel geld binnen!

Als ik jou was zou ik je man eens een schop onder zijn kont geven en meesleuren naar het uwv. Daar kunnen ze hem vast wel aan werk helpen. En dan moet hij niet kieskeurig gaan zijn, als je zo lang thuis zit kun je niet meer je werk uitkiezen, dan moet je gewoon dat aanpakken wat je kunt krijgen en vanuit daar verder kijken!

16. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik lees net je topic voor het eerst!
    en ik snap dat geld inderdaad als een blok tussen je relatie in kan gaan staan !

maar met een ding ben ik het niet met je eens... mijn vriend heeft ook 13 maanden thuis gezetten , en ik weet zeker dat hij onzettend veel gesoliciteerd heeft en ook bij uitzendbureau,s geweest het maakt gewoon niks uit nergens werd hij uitgenodigt en overal werd hij afgewezen... ( vaak salaris technisch of ervaring) uiteindelijk is hij naar 13 maanden aan het werk gegaan als tijdelijke baan waar hij op dit moment nog zit :) en ondertussen leiding gevende is !
    wat ik hier mee wil zegen is dat het echt wel verdomd moeilijk kan zijn om een baan te vinden terwijl ze vaak iemand met 100 jaar ervaring willen 18 jaar en een salaris van niks.

wat je man nog zou kunnen proberen is een reintergratie coaches in te schakelen zodat hij geholpen word met een baan zoeken en wie weet wel omgeschoold word naar een andere sector

17. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Kijk eens op Post.nl bij vakatures, vul de postcode in en je ziet gelijk of er postbezorgers nodig zijn.
    En ik zie dat je in Rotterdam woont; daar zijn heel veel ziekenhuizen en meestal hebben die een eigen vakaturesite met allerlei vakatures. Al is het naar voor tijdelijk en dat er weer wat geld binnenkomt.
    Laat je huwelijk niet stranden door geld..
    Ik snap heel goed dat je na een dag hard werken er ook geen gat meer in ziet en als er dan ook nog rekeningen binenkomen word je helemaal sacherijnig. Ik zeg ook altijd, ik hoef mijn vent ook niet de hele dag om me heen in huis want dat werkt niet. je gaat dan zo erg op elkaar letten. s6

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij zitten in het zelfde schuitje en ik had ook mijn twijfels of mijn man wel genoeg zijn best deed. Ondertussen belt hij alle uitzendbureau's en vaccatures af waar ik bij zit en er is werkelijk echt helemaal niks te vinden (en mijn man heeft nog wel zijn vrachtwagenrijbewijs maar in NH kom je zelfs daarmee niet aan de bak...) helaas heeft mijn man inmiddels ook geen recht meer op ww omdat hij jaren als zelfstandige heeft gewerkt en amper recht op ww had opgebouwd. We leven dus nu van mijn part-time inkomen.. ik kan ook niet meer werken omdat ik thuis zit door artrose en psychische klachten... Ik hoop dat hij snel wat anders vindt want ik weet niet hoe lang we nog door kunnen gaan in deze situatie, gelukkig betaalt mijn vader tijdelijk de hypotheek want anders had ik helemaal met mijn handen in mijn haar gezeten.
    Wat kan zoiets onwijs aan je relatie vreten he.. wij hadden echt heel zelden een woordwisseling maar ondertussen hebben we de ene ruzie naar de andere ruzie...

Veel sterkte!

19. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Dus zoals ik het nu leest, zou het veel beter met jullie gaan als je man een baan heeft zodat het financieel goed gaat????? Corrigeer me als ik het fout heb. Je houd van hem en hij van jou mag ik aannemen. Alleen die financiele-kant maakt het genieten onmogelijk. Toch?

Nou meis, zo zijn er volgens mij meerdere. En ook wij vallen hieronder. Financieel is het 1 groot drama en kunnen wij al phoe..... volgens mij al 2 jaar lang niets leuks doen, moeten we bezuinigen waar bezuinigd kan worden, en idd oppassen wat we met het geld doen. Mijn vriend wordt er zelf knettergek van, hij werkt 40 uur en ik niets (door whiplash), hij moet zich een slag in de ronde werken om het maandelijks met zijn loon te redden.
    Ook mijn vriend heeft thuisgezeten en idd ik snap wat je bedoelt. Hij was toen 1 hoop ellende, maar deed er alles voor om aan de bak te kunnen. En na 9 bijna 10 maanden werd hij eindelijk aangenomen (ook onder zijn niveau).
    Geld is gewoon in deze tijd een ellende, maar wat je vriend kan doen.
    * UWV (werkplein gaan)
    * inschrijven uitzendbureaus (dus niet alleen erheen gaan maar ook daadwerkelijk inschrijven)
    * elke krant in de gaten houden (misschien jijzelf) voor vacatures
    * Heel internet afpluizen
    En sorry dat ik dit zeg, maar zit hem maar achter zijn vodden aan. Ik weet dat dit een rottijd is om een baan te zoeken, maar er is er vast wel 1 voor je man. Het kost gewoon veel solliciteren heeeeel veel solliciteren. Mijn vriend heeft wel 2 klappers vol met sollicitaties en afwijzingen maar heeft na 9 maanden wel een baan gekregen.

20. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik heb al eerdere verhalen van je gelezen die over je partner gingen en volgens mij wist je heel goed waar je aan begon voordat je met hem het huwelijksbootje in stapte, als je je huwelijk moet betalen van belastinggeld wat je terugkrijgt omdat je het anders niet kon betalen dan gaat er toch iets niet goed lijkt me?
    Misschien toch andere prioriteiten gaan stellen want anders zak je steeds dieper weg.

En je man verdiend echt een schop onder zijn kont, want nou geen werk zoeken, ik zou echt uit mijn dak gaan geloof ik:x hij vind het wel makkelijk zo en jij je eigen de pleuris werken nou meid dat verdien je niet hoor, je moet voor jezelf opkomen!

Deel Deze Pagina