wie wil niet het geslacht weten ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door appelthee, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelthee

appelthee Niet meer actief

#1 appelthee, 17 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2009
    overal lees ik dat iedereen al weet wat het geslacht is !

zijn er ook meiden die bewust NIET het geslacht willen weten ?!

gr Zwelgje

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi Zwelgje,

Ik ben morgen 40 weken en ik weet ook niet of het een jongen of meisje is. Ik moet wel zeggen dat ik erg nieuwsgierig ben, maar ik vind het leuk dat het een verrassing blijft! Maar ik denk dat dat iets is wat je samen met je partner moet bekijken wat je wil. Daarin heb je ook nuances. Want je kan het zelf bijvoorbeeld wel weten, maar besluiten het nog niet niet aan anderen te vertellen. Het belangrijkste is dat jij doet waar je je het prettigste bij voelt!

Groetjes Mariska

3. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hier iemand die perse niet het geslacht wilt weten (wisten we bij de eerste ook niet..) mijn man en ik denken hier gelukkig precies hetzelfde over...
    Dus je kan je voorstellen (ben nu 40+2) dat we heel erg nieuwsgierig zijn...!
    Wij vinden de verrasing gewoon echt SUPER! Ook al denken we zeer sterk dat het weer een jongetje word (en heel veel mensen met ons..) niemand weet het zeker...

Groetjes Niki

4. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Wij wilden het wel graag weten en houden het ook niet geheim. Maar m'n broer en zijn vrouw (die een maand eerder een kind verwachten) hebben bewust ervoor gekozen het geslacht niet te zien. Ze hebben zelfs geen 20 weken echo gedaan.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Geen 20 weken echo doen vind ik dan (medisch gezien) weer een beetje dom, maar wij weten ook het geslacht niet. Sommige mensen geloven het niet en denken dat wij het wel weten maar het niet willen vertellen. We denken dat het een meisje wordt (van gevoel), maar ook een klein jongetje lijkt me heerlijk.

Iedereen is er vrij in, en het lijkt mij vooral geweldig dat ze straks zeggen: 'het is een ...!!' vlak na de geboorte. Een mooie verrassing die ik graag zo wil houden tot dat moment. We hebben volgende week nog een echo, dus dan wordt het weer even (lastig!) wegkijken ;)

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik wilde het ook niet weten, tot ik 16 weken was (en ze het dus in principe konden zien)
    heb het volgehouden tot 24 weken, toen werd gezegd een meisje

later met 30 weken werd het een jongetje. heb mijn verrassing wel gehad :D

7. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Wij weten ook niet wat het word. Het valt me wel op dat mensen het tegenwoordig eerder apart vinden als je het niet wilt weten dan als je het wel wilt weten.
    Ik heb in de familie zelfs verwijten gehad omdat wij er bewust voor kozen het niet te weten.
    Ik ben nu bijna 35 weken zwanger en moet zeggen dat die nieuwsgierigheid alleen maar toeneemt. Maar dat vind ik ook het leukste. Die nieuwsgierigheid helpt mij in ieder geval met de laatste loodjes.

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik zou graag het geslacht willen weten maar mn vriend niet, en aangezien hij erg weinig te zeggen heeft over en tijdens mn zwangerschap enzo (ik weet alles beter :p) heb ik de keuze aan hem gelaten en willen we het beide dan niet weten. al ben ik veeeel te nieuwsgierig hoor.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Wij wisten het bij ons zoontje ook niet, omdat ik het niet wilde weten. Mijn vriend wilde het heel graag weten, maar heeft het gerespecteerd dat ik het liever niet wilde. Als we een tweede kindje mogen krijgen zullen we het wel gaan weten, omdat ik nu met de keuze van mijn vriend meega, ook al zou ik het zelf toch het liefst een verrassing willen houden tot de bevalling. Maar ja geven en nemen he..

10. Elisabet

Elisabet Actief lid

11 feb 2008
    494
    0
    0
    wij weten ook niet of het een meisje of jongetje is. mijn vriend wilde het uit praktische redenen wel weten maar ik vind het veel te leuk om te dagdromen over een meisje en een jongetje. Aangezien het niet handig is als de een het geslacht wel weet en de ander niet, weten we het dus allebei niet.

11. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Bij mijn dochter wilden we het wel weten. Bij mijn zoontje niet maar de echoscopiste verraadde het. En nu gaan we het goed doen, we willen het niet weten! We krijgen een keizersnede dus de datum word al geen verrassing dus laten we het geslacht wel een verrassing wezen!

12. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij zeiden vanaf het begin van de zwangerschap we willen het niet weten, een jongen is welkom en een meisje ook en zo denken we er nu nog steeds over. het is ons wel gevraagd bij de 20 weken echo, maar we hebben idd. besloten om het niet te willen weten en het is dus een verassing en houden alles neutraal qua aankleding enz. en we zien het wel, als het maar gezond is hoe clice dat ook klinkt.

13. Maia

Maia Niet meer actief

wij weten het ook niet.

oké, ik wil het eigenlijk wel graag weten maar ik heb mijn man niet over kunnen halen ;) dus helaas :D maar ik vind het nu ook wel leuk om het niet te weten en het is toch wel erg spannend en dat is wel leuk!

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij laten ons verrassen. :)

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij willen het ook weer niet weten.
    Nou maar hopen dat ze bij de 20 wk echo niet weer een foutje maken (versprak zich maar bevestigde dit niet....bleek wel te kloppen :S)

16. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Wij willen het ook niet weten.
    Vind het gewoon leuk om het een verassing te houden.
    Verder las ik de laatste tijd ook een paar keer dat er mensen waren die hoorde dat het een meisje was, maar bleek uiteindelijk een jongen te zijn..
    Lijkt me toch wel vervelend als je roze heb gekocht en ingesteld bent op een meid en het blijkt toch een jongen te zijn ;)

17. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi

Wij wisten het bij de eerste niet. Ik dacht dat het een meisje was en dat was ook zo.
    Nu weten we het weer niet en ik heb ook geen gevoel over wat het zou kunnen zijn, dus spannend...........
    We hebben 15 juli weer een pretecho, maar ze weten daar dat we het niet willen weten. We zijn daarin wel een uitzondering volgens de echoscopiste.

18. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    ik ben morgen 39 weken en wij weten nog niet wat het geslacht is. moet zeggen dat ik wel heel erg nieuwsgierig ben maar ja binnen 3 weken weten we het.

19. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Wij weten ook het geslacht niet, wilden we alle 2 niet!
    Begin toch wel steeds nieuwsgieriger te worden moet ik zeggen!

20. geriannes

geriannes Actief lid

8 jun 2009
    128
    0
    16
    in de horeca
    dedemsvaart overijssel
    ook wij willen het geslacht niet weten
    dit vind ik de charme van de zwangerschap
    als we het moesten weten hadden ze wel een luikje gemaakt waar je door heen kon kijken

Deel Deze Pagina