Wie wil ook voor 1e of ?e kindje gaan in 2013?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sparkle, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Super ndnk! Nu de hypotheek regelen?

En spannend mama79! Wij gaan beginnen zodra we in t nieuwe huis zitten. Hoop dat t voor jullie nu korter duurt dan 1,5 jaar

2. eenwens

eenwens Actief lid

14 apr 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad dat heb ik ook, had anders gisteren weer moeten beginnen met de pil..
    Ben blij dat ik eraf ben:p

3. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Dames.... ik heb nieuws :D

Deze maand hebben mijn vriend en ik het maar 2 keer met condoom gedaan. We hebben daarom ook maar besloten dat we er gewoon voor gaan want we konden niet langer meer wachten :)

Voelde me de laatste dagen "anders" maar dacht ik moet ongesteld worden dus dat zal het wel zijn. Zijn immers net pas echt begonnen dus zo'n vaart zal het niet lopen. Gister had ik mijn NOD dus vanochtend dacht ik, doe even gauw een testje om het uit te sluiten en opeens verscheen daar een licht tweede streepje... s; middags heb ik de test met cb digital gezien en zie hier het resultaat :D:D:D

Zwanger.JPG

4. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Woooow! Gefeliciteerd! En al een 2-3 erop! Voel je je verder goed?

5. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Dank je wel 😊. Ja van die 2-3 stonden we wel een beetj te kijken haha. Ik ben wel steeds een beetje misselijk maar vooral heel erg moe. Voor de rest voel ik me gelukkig prima :)

6. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Fijn, hoop dat het zo blijft zodat je er lekker van kunt genieten! Wanneer moet je naar de vk?

7. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Gefeliciteerd!!!! :)

8. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    dank je wel moederworden!

Ik ga woensdag een afspraak maken bij de vk

9. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
  10. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    WOWWW gefeliciteerd TI83! Wat snel, wat moet dat een heerlijk gevoel zijn! super!

Het huis is bij ons niet doorgegaan. Verkoper heeft zich teruggetrokken.
    No problem, we zoeken wel weer verder ;)

11. lelievandalen

30 jul 2012
    11
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Goedemiddag dames!

Hopelijk gaan wij volgend jaar ook aan kindjes beginnen. Dan hebben we iets meer gespaard en zijn we hopelijk ook getrouwd. Vind het nu al spannend hoor!

Gefeliciteerd met je zwangerschap, Ti87!

12. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    @NdNk: wat balen dat het niet is doorgegaan maar blijkbaar wacht er ergens anders een beter huis op jullie ;)

@lelie: welkom hier. leuk hoor een bruiloft in de planning. al een datum? spannend om er naar uit te kijken dat jullie volgend jaar aan kindjes gaan beginnen he

13. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    dag dames,

Allereerst TI87 gefeliciteerd wat een fijn nieuws!:)

Ik ben nieuw hier want na een periode van goed nadenken hebben we besloten dat we in 2013 gaan proberen om een kindje te krijgen :). Nu is dat nog een eindje weg en ik begon me al af te vragen of dat wij de enige waren die het van tevoren wilden plannen en niet meteen gaan starten. Blij dus dat ik dit topic vond :D

De reden dat we nog even wachten is dat we wat willen sparen en een redelijk zeker financieel plaatje willen hebben (mijn man zijn contract word niet verlengd en hij is dus op zoek naar iets nieuws) bovendien wil ik nog wat wil afvallen en manlief moet ook een beetje aan het idee wennen:p.
    Ik heb niet vanaf jongs af aan al een kinderwens gehad maar nu we getrouwd zijn, een eigen huis hebben en alles wat tot rust is gekomen begint mijn biologische klok zich te melden. Dat om mij heen veel zwangerschappen en babies geboren worden heeft daar zeker aan meegeholpen:), dat klinkt misschien wel herkenbaar:p

Nu ben ik er in mijn hoofd al druk mee maar wil nog bijna niemand van mijn vrienden en familie er wat over vertellen haha en dan is het internet en een forum de uitkomst!

Dan nog een vraagje: Zijn jullie al aan de baby uitzet begonnen? Ik twijfel een beetje om dingen te kopen/ maken: ik ben niet zwanger en misschien lukt het wel niet en dan zit je met die dingen maar aan de andere kant is het stiekem toch wel erg leuk :D

14. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Welkom hier cosy en bedankt voor je felicitatie!

Je bent zeker niet de enige die er een tijd van tevoren over nadenkt hoor. Ik dacht er ook al een tijd over na maar uiteindelijk konden we toch niet meer wachten hihi. Maar tot het zover is, heb je iets om naar uit te kijken.

Ikzelf heb nooit dingetjes gekocht voor de baby. Zelfs nu ik zwanger ben durf ik dat nog niet goed. Klinkt misschien beetje raar maar heb dan t gevoel dat ik slechte dingen over me af roep ofzo. Maar als jij t prettig vind zou ik t zeker doen hoor. Misschien anders gewoon iets maken of kleine dingetjes zoals knuffeltjes ofzo kopen?

15. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Nou hier staat al een kinderwagen en maxicosi. Kon het erg goedkoop overnemen en het was bijna niet gebruikt omdat het van een oppas opa en oma was. Dus stel dat het niet mocht lukken om een kindje te krijgen dan kunnen we het goed verkopen ;)

16. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Ti87, ik snap wat je bedoeld ;) ik zou ook niet zo snel een hele kinderkamer inrichten en alle benodigdheden kopen voor ik voorbij de 12 weken was. Vind je t moeilijk om het stil te houden? Wel leuk om met zijn tweeën een geheim te hebben :)
    Ben trouwens benieuwd hoe lang wij kunnen wachten voor we het echt gaan proberen, eerst maar eens zorgen dat manlief een nieuwe baan heeft :(

79mama79, tof! Als je t voordelig aan kan schaffen zou ik het ook doen. Wat heb je voor merk wagen? Als ik vragen was (goed voor de oriëntatie ;))

Ik ben gezwicht voor een boek over een zwangerschap, daar staat ook in waar je als je zwanger wil worden op moet letten dus dat komt van pas.
    wanneer zijn jullie begonnen/ of beginnen jullie met foliumzuur supplementen?

17. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    We hebben de quinny buzz. Staat helemaal netjes in plastic ingepakt in de garage ;) Ook kom ik regelmatig bij de kringloop als ik daar leuke kleding zie voor newborn (dus wat voor jongen en meisje kan) van een duur merk en het ziet er goed uit, neem ik het mee.

Toen wij voor het echie begonnen ben ik meteen met foliumzuur begonnen. Bij de eerste toen ook gedaan dus toen ruim 1,5 jaar dat spul gebruikt! Maar het kost bijna niks ;)

18. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Ik ben ook meteen met foliumzuur begonnen toen ik stopte met de pil. T kan geen kwaad om t een tijd lang te nemen vandaar

In mijn omgeving weten mijn beste vriendinnen het en mijn familie. Ik ben heel hecht met mijn familie dus mocht t mis gaan zou ik de steun van hun ook wel nodig hebben. Gister heb ik te horen gekregen dat een vriendin ook zwanger is dus nu kunnen we samen zwangeren. :D hoe is t met jullie allemaal?

19. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Ti wat leuk dat je het nu kan delen met een vriendin!
    Hoe voel je je? Al eerste symptomen ?
    Hopelijk voel je je goed! :)
    En juist fijn dat je naaste omgeving het weet!
    Zou ik ook doen hoor.
    Wij wachten nog af deze maand ook spannend!!
    Ben benieuwd maar hou me nergens op vast, anders gewoon ronde 3 :)
    Fijne avond liefs

20. Kea

Kea Nieuw lid

26 aug 2012
    3
    0
    0
    Hulpverlening
    Rotterdam
    Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die er zo vroeg bij is en er dan op deze manier mee bezig is!:)

Aller eerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Kea 27 jaar en woon samen met mijn vriend van 33 jaar. Ja, ja ook wij hebben een kinderwens. Begin dit jaar, januari, ben ik gestopt met de pil. Voor mezelf wilde ik ruim de tijd hebben om te ontpillen. Moet zeggen dat dat vrij snel gegaan is. Veel gelezen omtrent ontpillen, zwanger worden en heel veel aan het "dromen". Moet zeggen dat ik het erg bijzonder vind om je lichaam te kunnen lezen tijdens de cyclus. Naar mate ik langer gestopt ben met de pil ging dit steeds beter. Bijzonder dat menselijk lichaam!;)

Op dit moment doen we het veilig en hebben onze plannen voor begin 2013 staan. Dit ivm een opleiding die ik September ga volgen. Dit is tijdens m'n werk en duurt een jaar. Stoppen tijdens de opleiding voor de zwangerschap is geen optie. Maar zwanger worden tijdens de opleiding is goed te doen als ik het allemaal zo inschat. Vanuit gaande dat zwanger worden lukt en je een goede zwangerschap hebt natuurlijk!

Vriendlief wil er het liefst nu al voor gaan. Hij vind dat hij anders te oud wordt, maar heeft wel respect voor mijn keuze om nog even te wachten tot begin volgend jaar. Dat doen we dan ook, maar moet wel zeggen dat ik naar mate de tijd vorderd dit jaar. NOG meer aan het "dagdromen" ben. En eigenlijk niet meer kan wachten. Spannend allemaal. Ik hoop dat het snel 2013 is!

Ik vind het een leuke toppic en super om hierbij aan te sluiten.
    Tenminste als jullie dat goed vinden natuurlijk!:)

(Sorry voor m'n lange lap tekst!);)

Deel Deze Pagina