eenwens, ahh das echt fijn! t klinkt wel bekend hoor, mannen zijn toch anders in die dingen als vrouwen. op je vraag over de twijfels: Mijn man moest behoorlijk aan het idee wennen, tot een jaar geleden was het antwoord van ons beide op de vraag of we kinderen willen steevast Nee. Nu kreeg ik opeens "rammelende eierstokken" en drong langzaam tot me door dat ik toch eigenlijk wel graag een kindje wil. Daar hebben we al heel wat gesprekken over gevoerd en het duurde toch wel een tijdje voor hij ook zo ver was. Hij heeft niet zon nauwe band met zijn ouders en dus niet de ervaring van een warm nest en hecht gezin zoals ik die heb. Dat woog ook mee in zijn gedachten in de zin van: kan ik wel een goede vader zijn en is de verantwoordelijkheid niet te groot? Toch blijft dat "aan kinderen beginnen" een ongrijpbaar en onwerkelijk gevoel voor hem. Mijn moeder zei dat het voor hem pas echt tastbaar/ te beseffen word als ik zwanger ben en een buikje krijg. Gelukkig kunnen we het er al wel serieus over hebben: laatst zijn we samen wezen wandelen en hebben we een hele discussie over namen gevoerd dat maakt het voor mij ook wel echter. Ik kan echt niet wachten tot het zo ver is! Overigens heeft hij een nieuwe baan gevonden en zijn eerste dag ging goed! als hij door zijn eerste periode heen is en hij wat meer zekerheid heeft gaan we officieel starten dat word dus echt 2013 want voor die tijd brengt de nieuwe baan (die heel anders is als zijn oude functie) heel wat spannende momenten met zich mee!
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, die mannen zijn vaak niet zo praterig hier over, en als ze het dan wel doen is dat super leuk omdat je anders wel eens verleerde gevoelens kan krijgen zoals wil jij het wel, en soms had ik ook het gevoel er alleen voor te staan, maar hun doen het op hun eigen manier maar ze vinden het echt wel net zo spannend en leuk als wij! Nou super leuk dat hij er zo lekker over gekletst heeft voor je, beter gevoel meteen he !? Goed bezig!
Hoiii dames, Mag ik met jullie meekletsen? Ik ben 23 jaar, en heb een zoontje van 14 maanden.. We hebben in aug een vroegmiskraam gehad, (we zijn al 6 weken verder en ben nog steeds niet ongesteld geworden) maargoed, We willen in 2013 starten voor een brusje..
Hallo allemaal, Wat een spannende verhalen allemaal! Ik hoop dat iedereen zijn wens uit mag gaan komen....en dat valt allemaal niet mee zoals ik het overal lees. Wij gaan ook proberen om in 2013 ons 1e kindje te krijgen! We hebben afgelopen week besloten dat we er beide klaar voor zijn! Ik was er al veel langer klaar voor, maar vindt het toch wel erg fijn dat vriendlief er nu ook klaar voor is Nu nog 2 weken de pil slikken, en dan mogen we het gaan proberen voor de 1e ronde. Ben heel benieuwd hoe alles bij iedereen gaat verlopen, maar 1 ding staat grotendeels bij iedereen vast, ZWANGER willen worden... Succes allemaal!!
Lilaa tuurlijk mag je mee kletsen! Leuk dat je al een zoontje hebt, en hoe bevalt het moederschap? Wat erg voor jullie dat je een vroege miskraam hebt gehad Maar wel weer een goed vooruitzicht om straks weer voor een tweede beeb te gaan Shafra, jij ook welkom hier, super leuk dat jullie er nu alle 2 klaar voor zijn, en straks de pil dus achter wegen laten, spannend he?
Ja sommigen hebben het druk met andere dingen hihi Een aantal zijn al begonnen. Hier nog aan het wachten tot 2013.
Hallo Allemaal, Wij gaan komende maand ook echt voor de eerste ronde.. Vind het wel heel spannend!! We hebben week ook gepraat over trouwen, maar besloten dat de toekomst van ons toekomstige kindje veel belangrijker is ! Ik herken veel van de verhalen hier terug in ons leven.. Ik houd jullie op de hoogte !!
Nou ik ben helaas weer ongesteld geworden. Dus nu komen we toch nog aan in november, de maand waarin we officieel zouden gaan starten. Ondertussen dus alweer 6 maanden bezig.....
@79mama79 Shit dat je ongesteld bent geworden, is verder je cycles wel regelmatig?? Blijft het elke maand zo spannend of je ongesteld word? Hopelijk is november jullie maand.. Misschien stomme vraag maar hoe krijg je zo banner onder je berichten??
Jammer mama! op naar de volgende ronde. Eenwens voor mij is het elke maand weer spannend, de ene keer wel minder als de andere keer moet ik zeggen, hoe meer je op alles let hoe gekker je word! Dus dat doe ik nu niet meer, en wacht het maar gewoon af dat is veel relaxter! Die banner kan je boven aan de site bij banners maken, dan de link die je aan het einde krijgt kan je kopieren en in je handtekening in je profiel neer zetten. Lekker weekeindje gehad dames? Ik wel vrijdag 2 vriendinnen te eten en lekker film met ze gekeken en gister had ik 6 vriendinnen te eten, nog voor mijn verjaardag, had zelf lekker kaasfundue gemaakt en die was goed gelukt, het was weer een geslaagde avond. Nu lekker op het bankje en even rust ook wel lekker na zo'n weekeind als deze. Vanavond lekker pizza eten, wat eten jullie Fijne zondag in ieder geval!
Hallo lieve meiden. Ik ben Linda en 23 jaar jong en mijn vriend is ook 23 wij willen begin 2013 voor ons 1ste wondertje te gaan en I AM SO EXITED! Kan niet wachten vind het zoooooo geweldig <3 Mijn vriend in ik zijn in Mei 5 jaar samen, we hebben afgelopen januari een huisje gekocht en zijn nu bijna klaar voor de volgende stap. ( Waarom wij wachten is omdat ik 9 kilo te zwaar ben en eerst wil afvallen dus dat is het idee ) Heb er echt ontzettend veel zin in. Eerst wou ik nooit kinderen, maar voor een jaar geleden begon het hoor. Ik kon mijn tranen niet binnen houden als ik een kindje geboren zag worden, zag dat iedereen zwanger was, heb een oppas kindje en ja zo begonnen de gevoelens en nu kan ik aan niks anders meer denken, ben zo gek van kinderen en alles wat er bij komt kijken, de poepluiers, het eten geven, de liefde geven die ze nodig hebben, het verzorgen echt heerlijk ik vind het zo leuk. Mijn vriend zegt nu al van ja daar kunnen we de box neerzetten en ja dan ga ik later mee naar de sport etc.. echt leuk al die dromen. Ook leuk om te lezen dat jullie het ook willen proberen. Ik ga stoppen met de pil in december en ga dan ook beginnen met foliumzuur slikken. Wij gaan dan nog wel eerst veilig vrijen maar ik wil graag eerst een maand ontpillen en wachten op mijn eerste ongesteldheid na het stoppen met de pil ( dus niet de ''stopweek'' ) maar die ongesteldheid daarna zodat ik kan rekenen en tellen en een beetje ontpilt ben. Jullie kunnen wel aan mijn verhaal lezen hoe enthausiast ik ben en hoop dit samen met jullie te kunnen delen en ook te laten zien hoeveel ik af val en wat steun kan krijgen want ik vind het heel moeilijk. Ik sta open voor allerlei vragen dus stel ze gerust. Liefs Linda en succes allemaal.
Ik ga nu beginnen om alles te lezen wat jullie hebben getypt om zo te weten wie iedereen is etc en waar de verhalen over gaan. Ben wel even bezig met 32 pagina's haha.
Om zoiets als dit kan ik dus al huilen hé! slaat nergens op dat weet ik haha maar vind het zo leuk! En dit gedichtje en het idee is echt super!! ps: ik zie nu dat Sparkle al een hele lange tijd niet heeft gereageerd, iemand idee waar ze is? ben benieuwd hoe het nu gaat?!
Goeiemorgen meiden Welkom Linda gezellig dat je mee kletst! En wat gaaf dat jullie hebben besloten om in december te stoppen met de pil! Je bent zeker enthousiast dat lees je in alle berichten wel af Super leuk want het is ook heel wat! Wij zijn al bezig dit id nu de vierde ronde Ben benieuwd morgen is mijn NOD, denk dat ik gewoon ongestel ga worden want heb niks raars en heb last van een paar lelijke pukkels, nooit last van gehad maar sinds ik gestopt ben met de pil wel Niet iedereen Praat meer actief... Sommige haken af! Dat is wel jammer...
ik heb in t begin van dit topic al een paar keer gereageerd. We hadden als plan om begin 2013 te stoppen met anticonceptie, maar nu is het idee om zodra mn spiraal er uit is (november) om er dan gewoon voor te gaan!! Enige probleem is dat ik nu in de ziektewet zit (ben niet echt ziek), maar mag niet werken. En het is ook verstandiger om nu niet zwanger te raken. We weten nog helemaal niet hoe lang dit grapje gaat duren, kan variëren van 2 weken tot 8 maanden ofzo. Baal ik echt enorm van!
wauw! wat een activiteit opeens! Hier niet veel nieuws, ben aan het wachten op mijn ongesteldheid: die had eigenlijk dit weekend er al moeten zijn (volgens het gemiddelde) maar is er nog niet. Aangezien we nog niet gestart zijn ben ik niet zwanger dus is het gewoon een onregelmatigheid. Ik zou willen dat mijn cyclus iets regelmatiger zou zijn zeker met het oog op de toekomst. Heb wel besloten dat ik deze ronde echt aan de slag met de dipsticks ga, ik wil nu wel eens weten wanneer ik mijn ei in mijn cyclus krijg . @Linda welkom , Leuk dat je zo enthousiast bent en heel herkenbaar, ik heb ook een dwangmatig trekje momenteel dat ik bij alles aan een baby of kindje moet denken haha. En afvallen: dat zou ik ook nog wel een beetje mogen! Ik ben vorig jaar al de nodige kilo's afgevallen, zit nu met mijn BMI net onder de 30. Nu is mijn gewicht al een half jaar constant dus dat is goed maar minder zou wel beter zijn . Toch maar weer eens een poging doen @ moederworden, hopelijk morgen netjes ongesteld, dan kun je weer aan een nieuwe ronde beginnen @ 79mama79, jammer dat je ongesteld bent, hopelijk volgende ronde beter? @koekenpan, weet niet wat de situatie precies is maar onzekerheid is nooit fijn, Hoop dat je toch snel duidelijkheid krijgt en met een gerust hart aan een kindje kunt beginnen.
Wat leuk dat er weer zoveel gepraat word.. Wij in juli gestopt met de pil en ik werd daardoor flink verrast door mijn lichaam heerlijk die hormonen haha.. Nu is het allemaal wat rustiger.. We zouden eigenlijk wachten tot januari maar hebben nu besloten om deze maand ervoor te gaan.. dus al wel een paar maand gestopt maar nu de eerste ronde... Vanaf volgende week zondag een week goed klussen.. Spannend !!!!
Hoi allemaal, Ik was benieuwd of er al een 'starten in 2013 topic' was, dus wil me ook graag erbij voegen als dat mag Wij willen ook vanaf januari gaan beginnen voor een 2e. We hebben een dochtertje van net 17 maanden. Dus hoop met een beetje geluk dat we als zij rond de 2,5 is er een broertje of zusje bij komt. Zit nog te twijfelen of ik na deze strip alvast stop voor het 'ontpillen'. Of echt 1 januari. Ben er nog niet over uit