Welkom! Grappig, we hebben dezelfde leeftijd en de kerels ook Wat ik heb gedaan is uitleggen hoe dit bij mij leeft: leeftijd, kinderwens, huisje boompje, beestje, dat ik bang ben dat het lang duurt, maar dat ik er echt aan toe ben en het gevoel niet uit kan schakelen. Na dat gesprek heeft ie wel meer begrip...en doet hij niet afstandelijk als ik erover begin, maar droomt hij gewoon met me mee Hoe leuk!!
Super! Snap helemaal wat je bedoeld. Mijn vriend heeft dat nog een beetje..daarom probeer ook hier op het forum me dingetjes te delen, omdat ik hem daar niet de hele tijd mee om de oren wil vliegen haha...nou merkt ik wel dat hij wel vaker dingetjes uit zich zelf zegt en dat vind ik dan wel heel leuk... Weet niet precies hoe het met een nuvaring zit, maar krijg je dan wel elke maand een gewone cycles? Heb zelf alleen de pil gebruikt nu ook al vanaf 2010 niet meer...vind het zelf wel erg fijn geen hormonen meer in mijn lijf te hebben. Heb je met zo'n ring geen hormonen toch? Hoop dat je vriend snel ja zegt en dat jullie maar snel mogen beginnen en aantelt!
Super leuk dat jullie het liefst eerst willen trouwen. Hebben jullie al plannen? Of moet hij je nog vragen! Of jij hem haha..
Hallo allemaal, Ik heb een beetje jullie berichtjes doorgelezen en zou graag mee willen kletsen... Zal me eerst eens voorstellen: ik ben een jonge vrouw van 25 jaar en woon nu 2,5 maand samen met mijn vriend van 29 jaar. We kennen elkaar al zo'n 12 jaar maar hebben officieel pas een half jaar een relatie. Nu willen we voor een kindje gaan alleen is het moment wanneer precies nog niet duidelijk hihi. We zijn bezig met het zoeken naar een ander huis en hij zei dat als we de sleutel kregen hij graag wilt dat ik met de pil stop. Ik kan al bijna niet meer wachten! En ehm ja... we zijn nog zo kort bij elkaar maar omdat we elkaar al zo lang kennen voelt het echt alsof we al jaren bij elkaar zijn. Mijn vriend heeft overigens een dochtertje van 21 maanden waar hij destijds niet voor heeft gekozen. Voor hem zal het dus ook heel spannend zijn en toch ook wel een beetje voelen als een eerste kindje. Nou, heb mijn verhaal een beetje uitgelegd en hoop dat ik hier mee mag kletsen
Hè sparkle Leuk dat je mij reageerd! Soms is het idd lastig, en dan ben ik hier op het forum te vinden. Mijn klokje tikt al een jaartje nu, maar soms denk ik ook van even wachten kan ook wel, ook omdat iedereen zegt geniet nog maar even zonder kinderen.. Hoor jij dat ook vaak? Maakt me soms best bang, alsof ik dat straks ook zal zeggen en denk had ik toen maar geluisterd! Maar kan het niet uit mijn hoofd zetten het lijkt me zo bijzonder gezellig en liefdevol en tuurlijk niet altijd rosé kleurig angsten voor de verantwoording zijn er zeker. Maar toch loopt me klokje ben nu 26 over half jaartje. 27 en dat vind ik zelf een mooie leeftijd. Met de nuva ring heb je veel minder hormonen en dus hoef je niet te ontpillen dat is wel mooi Jij bent dus al ff gestopt met de pil. Wat is de reden dat jullie precies nog wachten alleen mannetje of meerdere dingen?
Welkom Ti87! Spannend hoor! Even een vraagje: je zegt dat je vriend destijds niet gekozen heeft voor dat dochterje? Heeft hij nu wel contact met zijn dochter dan?
Bedankt NdNk! Zijn dochtertje komt eens in de 2 weken bij ons maar er zijn wel dubbele gevoelens bij zowel van mijn kant als van zijn kant. Hij vind het anders sneu voor zijn dochtertje omdat zij natuurlijk niet om deze situatie heeft gevraagd maar hij voelt zich natuurlijk wel anders vader als dat je vader wordt omdat je samen jullie liefde wilt bekronen. Hoop dat ik t zo een beetje heb kunnen uitleggen hihi Ik hoorde trouwens vandaag van een vriendin dat zij nu in ronde 2 zit om proberen zwanger te worden. Ik heb haar toen verteld van onze plannen. Zij is de eerste aan wie ik het echt vertel (behalve hier nu dan hihi). Vanmiddag wil ik aan mijn vriend vragen wat hij ervan vind als ik na deze strip stop met de pil want ik wil graag weten of mijn cyclus weer normaal gaat verlopen. Vind dat wel erg spannend!
Ti87: Welkom! Leuk dat je jullie elkaar al zo lang kennen en nu samen zijn EN samen voor een kindje willen gaan. Hoop dat je snel zwanger mag zijn Moederworden: Snap wat je bedoeld, als je eenmaal het gevoel krijgt om voor een kindje te willen gaan is dat zo moeilijk om van je af te zetten. Zelf wil ik al jaren een kindje, maar was toen niet verstandig en had toen nog niet de juiste "man/vriend". Nu ben ik bijna 3jaar samen met mijn vriend en heb vanaf vorig jaar wordt het steeds meer, heb echt het gevoel dat het krijgen van een kindje steeds heftiger en groter wordt..en kan het niet meer zo makkelijk weg schuiven. Ik hoor het heel vaak als er over kinderen of zwanger zijn wordt gesproken, vooral door een collega. Bij mijn andere collega's is het gewoon leuk en zeg ik expres on opvallend dat het nog wel een paar jaar gaat duren voor ik uberhaupt er voor wil gaan, stiekem is dat helemaal niet zo Me collega zei toen weet je zeker, dat kindjes niet tussen de bloemkolen vandaan komt haha... (zovan als je er nog niet klaar voor bent, dat je zeker weet wat je dan nog niet/wel moet doen "anticonceptie") Voor de rest mijn moeder en zus zouden het super vinden..en mijn schoonmoeder ook zij is ook al wat ouder en is al wel op een leeftijd om oma te worden hahah... Super fijn dat je niet hoef te ontpillen, hoop dat je cycles snel en goed opgang komt en regelmaat heb. Ben indd al een tijdje gestopt met de pil...dat kwam omdat ik niet ongesteld werd was 10dagen overtijd. Was een paar jaar eerder ook al gebeurd, toen overgestapt naar lichtere pil. Had er eerst niet echt bij stil gestaan..Toen toch maar even met me vriend er overgesproken. 's Avonds ging ik hem op halen bij de voetbalclub en toen zei die ben je al ongesteld..ik zo nee nog niet... Zei die in eens tegen z'n voetbal team We krijgen een klein Bassie jongens (hij heeft rood haar) Ik zo hee doe normaal haha..dat is helemaal niet zeker! Heb het toen wel moeilijk gevonden dat het niet zo was...Omdat ik het super leuk zou vinden en ik merkte dat me vriend het ook super zou vinden. Test gehaald was negatief, Toen heb ik maar een afspraak gemaakt bij de dokter kreeg ik een bloedtest ook negatief...heb ik met me dokter overlegd (i.v.m. cyste aantal jaar geleden) en me vriend om te stoppen en te kijken hoe mijn eigen cycles zou zijn werd al snel ongesteldheel hevig en daarna was het ook zo goed als regelmatig..Heb toen na een paar maanden aan me vriend gevraagd of dat hij liever had dat ik weer zou beginnen, maar dat wilde hij niet. En ik vond het eigenlijk ook wel fijn zonder hormonen, voelde me ook stuk beter. Voel me eisprong heel goed, kan gelukkig uit rekenen wanneer ik ongesteld wordt Heb iets meer eiblaasjes dan gemiddeld waardoor er onregelmatige cycles voor kan komen. Bij mij wisselt het een aantal dagen, maar niet dat ik zeg (super) onregelmatig. Wij wachten nu nog vanwege vast contract, me vriend wil wel heeel graag jong vader worden, maar dan vanaf volgend jaar en denk meer voor het idee hihi...en mijn eventuele opleiding. Oeps heel verhaal! Sorry...
Juist leuk zon heel verhaal hihi! Leuk zeg nou op naar volgend jaar! Hopelijk kan ik dat dan ook zeggen Ik heb de nuva ring wegens overgevoelig voor hormonen Stemmingswisselingen kreeg ik van de pil, nu al veel minder maar zou er ook graag helemaal van af willen. Ik heb er nog 2 misschien daarna overleggen met me vriend om ook maar eens te stoppen met die bende! Dan maar even save! Leuk om elkaar zo te kunnen volgen en lekker dat wij meiden elkaar zo goed kunnen begrijpen!
Ik hoop het ook voor je snel zonder. Ben wel benieuwd hoe ik me voel met zwangerschaps hormonen hahah ....Tot nu denk ik dat het helemaal goed zal komen, maar echt weten hoe dat is weten we pas als we zo ver zijn... Wij zijn ook op save, en soms "voor het zingen de kerk uit" daarvan weten we ook dat het officieel niet save is, maar dat vinden we niet erg
Haha hopen dat het dan een keer raak zal zijn zou zomaar kunnen, zo ben ik toen ik veelste jong was zwanger geraakt ( voor het zingen de kerk uit) Ik had het er net met mijn schoonmoeder over dat ik het wel tijd vind worden haha zij zou het ook fantastische vinden Maar mijn vent is verantwoordelijk genoeg om te wachten op een vast contract hij heeft nu een half jaar contract gekregen bij het bedrijf waar hij ook al stage liep, dus nog even wachten hopelijk niet eerst nog 2 x een half jaar contract Pff haha Kan jij het er met iemand over hebben in je omgeving?
Hallo ik las mee en wil ook graag mijn verhaal hier neer zetten.. ik word binnenkort 25 en wil gaan stoppen met de pil ( omdat ik die hormonen gewoon niet meer wil ! ) in eerste instantie nog niet om zwanger te worden alhoewel ik het wel graag zou willen alleen mijn vriend wil nog wachten.. Ik heb eigenlijk een vraag, ik hoor veel mensen over ja we willen financieel alles goed in orde hebben.. hebben jullie een bedrag wat je dan gespaard wil hebben voor je gaat proberen om zwanger te worden?? Misschien een gekke vraag maar dat is iets waar ik mij druk om zou kunnen maken..
Ja toen eerst 3 maanden ontpillen. Nu dus ook maar nu kunnen we er echt pas vanaf november mee beginnen. Ik "moet" 7 okt nog even een marathon lopen van 42km en dat gaat me zwanger niet lukken Wij hebben vorig jaar feb al besloten om voor een 2e te gaan, maar waar wij eerst woonden wilde ik het niet. En ons nieuwe huis is dus pas in 2013 klaar.... Nu ga ik even terug lezen
Wij hebben om die reden wel gewacht met de keuze voor een 2e te gaan. Eerst genieten van 1 en moet zeggen vind t pittig genoeg met 1 kindje! De eerste 2,5 jaar zei ik ook altijd dat er geen tweede kwam. Pas toen wij besloten te verhuizen ben ik er weer over na gaan denken. Ik was ook 27 toen ik zwanger werd! Mooie leeftijd idd
Wij voor de eerste niet, maar nu we aan een 2e denken heb ik al wel een potje waar ik iedere week wat in stop. Dan is het straks niet een grote uitgave in 1x (babyuitzet). Wij zijn toen onze dochter geboren was wel meteen begonnen met iedere maand geld op haar eigen rekening te zetten. Wij hebben het niet breed, maar toch merk ik niet veel verschil dan voor onze dochter er was. Moet wel zeggen dat ik voor haar heel veel 2e hands koop. Paar keer per jaar ga ik naar een kledingbeurs waar ik mooie 2e hand merkleding voor haar koop.
Hoe oud was je toen? Jullie gaan nu voor een 2de, als ik het goed begrijp? Leuk dat je schoonmoeder zo leuk reageerd Het is wel goed om een vast contract te hebben, denk alleen stel je wacht daar op en hij krijgt het niet wat dan? Ik wacht trouwens zelf ook op een vast contract , maar dat is meer omdat het voor een vrouw net even anders ligt haha...feb/mrt 2013 krijg ik me laatste verlenging en in feb/mrt 2014 krijg ik dan me vast contract. Nu heeft iedereen bij ons in het bedrijf na 3 jaar een vast contract. Dus ga er van uit dat het goed komt. Anders zouden ze me nu ook geen opleiding aanbieden. Ben nu met de 2de bezig na de zomer de 3de en als goed is dan de lange in feb/mrt de 4de. En wie weet maar dat ligt aan de 4de ook nog de 5de en de 6de hahah. Eind van de 4de eerst samen voor een kindje haha..langer kan ik echt niet wachten om er voor te gaan. Heb een collega/vriendin waar ik over me dingetjes kan kletsen, zei is nu toevallig 20 weken zwanger van de 2de. Vind het super om met haar kleine meid leuk dingen te doen..en om hun zo te zien. Dat geeft zo'n bijzonder gevoel hahah, dan ik dan helemaal niet meer kan wachten. En jij?