Oh is wel fijn dat je nu alvast kan ontpillen en je cycles een beetje door krijgt voor je echt van start gaat. Vind ik zelf ook wel prettig. Kan me voorstellen dat je zwanger de marathon niet kan lopen, aangezien je niet weet hoe je de eersten weken of langer totaal niet weet hoe je je gaat voelen, zou dan wel heel jammer zijn als het niet zo lukken of door kan gaan. Ben je er nog volop voor aan het trainen? Vind wel echt een uitdaging 42km... Gezonde start om voor een 2de te beginnen, je lichaam in conditie. Deed je ook aan sporten met de 1e? Vraag me dan af of je fitter je zwangerschap in gaat, dan je dan minder last heb van sneller vermoeid zijn o.i.d. of heeft dat echt met de hormonen te maken? @Allemaal: Zat een beetje te denken, stel me op opleiding start niet in feb/mrt '13 volgend jaar. Is het dan haalbaar om in november/december te starten i.v.m. me contract in feb/mrt '14. Dat als het gelijk raak mocht zijn, je het dan nog niet kan zien? Of kan ik dan beter later beginnen? Voor de gene die al een kindje hebben..hoe snel zag je bij jullie dat je zwanger was en wat was/is jullie lichaamsbouw? Vind het wel echt een bijzonder en onvoorstelbaar idee, dat als alles goed mocht gaan het geboortejaar van ons eerste kindje 2014 zou zijn..en dan klinkt het al heel dichtbij hahah..Dan weer wel Sorry hoor heb af en toe van die zwijmel zwijmel momenten haha
Hoi sparkle Het is idd bijzonder moeder en kind, mijn beste vriendinnetje heeft een kleine van net twee waar ik vanaf het begin van de zwangerschap alles van dichtbij heb mogen mee maken, af en toe pas ik op haar zo gezellig! En ze is gek op mij, zon apart gevoel. Maar meid nov even geduld moeten we hebben haha De tijd gaat al snel genoeg dus voor dat we het weten!?
Hoi mama79 Goeie leeftijd dus Grappig om te lezen dat je aan 1 je handen al vol had tenminste,je laat weten dat je dat al pittig genoeg vond. Moeilijke baby of moest je erg wennen aan het moeder zijn en alle deukte? Wel leuk dat je er nu toch over na denkt om voor een tweede te gaan!
T was voor mij vooral pittig omdat ik alles alleen moest doen. Naja mn man was er natuurlijk wel maar die werkt overdag. Mijn familie woonde erg ver weg (1,5uur rijden) en dochter was (en is nog) een slechte slaper en dat hakt er wel in!
Bij de eerste trainde ik voor de Nijmeegse 4 daagse dus aan het eind van het schema liep ik iedere week 30km, verder ben ik niet echt sportief hoor haha. Moe was ik wel tijdens de zwangerschap, verder niet echt kwaaltjes gehad. Ja harde buiken maar dat kwam omdat ik te druk was. Wbt eerder beginnen als je opleiding niet door gaat. Tja bij mij zag je pas een buik vanaf 23 weken dus dan kan t wel ja haha. Ik heb een normale (slanke) lichaamsbouw. Maar weet je zeker dat je een vast contract krijgt? Ik zou in mijn situatie even wachten tot ik m had, maar waar ik werk moeten er mensen uit als je zeker weten een vast contract krijgt zou je t kunnen overwegen ja.
Oke vind iig wel een mooie uitdaging Fijn dat je niet echt kwaaltjes heb gehad, dat hebben we het liefst haha Ooh ja, het is ook bij iedereen anders, dat is ook zo...Zit een beetje te twijfelen daarover..Wil niet dat je het al duidelijk ziet als ik me onbepaald tijd contract krijg en er nog niks over kan/wil zeggen... Ik weet het bijna zo goed als zeker dat ik hem krijg. We hebben te weinig mensen die allround zijn en ben daar nu hard mee bezig om me kwalificaties te halen via hun...en kan me niet voorstellen dat als ik ze allemaal heb dat ze dan zeggen...je krijgt geen vast contract..want dan zouden ze voor niks in mij investeren en daar geloof ik niet...En in de pratijk blijkt bij mijn andere collega's die net zijn begonnen als ik, die hebben allemaal een vast contract gekregen na de 3 jaar of uitzonderlijk na 2 jaar. Wat dat betreft zou het goed moeten zitten. Tegen die tijd kan ik het ook wel peilen bij de gene die daar over gaat...wat de keuze gaat zijn, als ik daar dan zeker van ben. Denk ik dat ik wel rond die tijd kan beginnen. Toch? En stel ik krijg hem niet, dan moet ik opzoek naar ander werk...terwijl ik zwanger ben? Dat is dan idd wel een na deel, maar heb dan wel recht op ww uitkering mocht dat nodig zijn. In de tussen tijd gewoon zoeken voor werk, het zou vervelend zijn als ze me daar door niet aannemen, maar dat ligt dan meer aan de werkgever als aan mij. Maar daar gaan we niet van uit, hou ik alleen wel in me achterhoofd haha... Zouden jullie daarna weer wachten voor een vast contract, stel je bent op dat moment niet zwanger en ze verlengen hem niet? Ik zou het iig niet doen, want dan kunnen we waarschijnlijk nooit van start gaan
Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Ben blijkbaar niet de enige die soms haast niet meer kan wachten haha. Ik hoor jullie over een vast contract... daar zat ik ook een beetje over na te denken. Ik denk niet dat ik ga wachten totdat ik een vast contract krijg want dat zal nog een hele tijd duren en zo lang kan ik niet wachten denk ik hihi. Ik heb met mijn vriend besloten dat ik na deze pilstrip stop om te kijken hoe mij cylus verloopt dus doen het dan wel safe. Vind het wel heel apart om na zo'n 10 jaar te stoppen met de pil. Aan degenen die ook al gestopt zijn met de pil: slikken jullie ook al foliumzuur? Hebben jullie al nagedacht hoeveel dagen jullie willen werken als jullie kindje er is?
Leuk dat je gaat stoppen met de pil. Vond ik ook een gek toen, al had ik daar toen een andere reden voor (eerder dit topic)... Ben wel blij dat ik nu van die hormonen af ben en weet hoe me cycles loopt..Hoop dat je snel ben ontpilt. Hoelang duur het nog voor je eventueel vast contract? Kan eigenlijk ook niet meer wachten, maar ik denk dat ik er wel verstandig aan doe. Als ik het idee had die niet te krijgen, dan had ik niet gewacht...(wie weet hadden we dan ook pas volgend jaar begonnen) situatie had dan maybe het zelfde geweest. (Ook met het zit op een ander huis) Ik wacht tot een paar maand voor me vast contract...en ga rond de zomer volgend jaar met het slikken van foliumzuur beginnen...(dan klinkt het niet meer zover weg!) Sprak er toevallig net over met me vriend, als zijn huidige werksituatie zo blijft dan ga ik van 35uur p.w. naar 30uur p.w. Veranderd zijn werksituatie (positief) dan ga ik minder werken maar hoeveel uur weet ik dan nog niet, ligt een beetje aan hoe positief zijn werksituatie wordt hahah, maar dat is nog volledig onbekend, want hij zit nu half thuis i.v.m. Pfeiffer. Ik werk dan 4 dagen i.p.v. 5dagen. Hebben dan 2dagen oppas nodig en de andere 2 dagen kan mijn vriend "papa" oppassen...haha super gek omdat te zeggen.. Als me schoonmoeder het aan kan gaat zij waarschijnlijk oppassen..dat zou ze heel graag willen, maar we hebben dat nog niet met haar besproken..dat zegt ze zelf altijd! Ga dat wel op een leuke manier vragen Weten jullie het al? Weten jullie al eventueel een leuk idee om het te vertellen zodra jullie een positieve test hebben? Ik denk daar al wel eens stiekem over na, altijd leuk om over te fantaseren natuurlijk!
Zat te denken, waarschijnlijk wonen wij nog in de zelfde woning (als alles goed mag gaan qua zwangerworden) als de baby er is. Wij wonen nu in een maisonette, met 1 grote slaapkamer van ruime 16m2 en overloop. We zouden een eigen kamer voor de baby kunnen maken, dan zouden wij onze eigen slaapkamer uit moeten en ons bed op de overloop kunnen zetten dat is ongeveer 8m2. En eventueel een kastje. We hebben een schuindak..ruimte is daardoor iets beperkt op de overloop. Niet groot maar wel een mogelijkheid. Onze kledingkast zou dan wel in de babykamer komen, maar dan blijft er nog genoeg ruimte over voor de rest. Of we zouden onze kamer met de baby moeten delen...Tot dat we kunnen verhuizen. Wat zouden jullie doen?
@ ti super dat je al gaat stoppen met de pil, hoop idd dat je niet zo'n last zal hebben van het ontpillen. Mijn vriend wilt ook wachten op een vast contract ik vind het wel verstandig,dan heb je toch meer zekerheid, en misschien dan ook nog eerst een huis, wij wonen nu in een appartement, genoeg ruimte hoor dus het kan eerder we zien wel hoe het loopt. ik werk 3 dagen, en dat blijf ik dan ook doen, 2 dagen naar oma's en 1 dag gaan werken op zaterdag denk of ik pak 2 avonden zodat mijn vriend er gewoon is voor de kleine! @sparkle Ik heb er zeker over na gedacht samen met mijn vriend hoe we het dan zouden vertellen, wij hadden het idee om sávonds op de koffie te gaan met een doos met beschuit met muisjes de ene blauw de ander rose...omdat we dan nog niet weten wat het word...en dan die gezichten afwachten haha lijkt me zo'n leuk moment!!
@moederworden: Nee ik hoop het ook niet. Ben destijds aan de pil gegaan omdat ik heel erg last had van mijn ongesteldheid. Ben wel een beetje bang dat ik weer elke keer zo'n last ervan zal krijgen maar ja, we weten waar we het voor doen . Op dit moment hebben we net een bod op een koophuis gedaan dus het is heel spannend of het door zal gaan allemaal. We willen sowieso pas beginnen als we verhuisd zijn dus ik hoop dat het dit huis wordt! Wel fijn dat je dan ook avonden kunt gaan werken en dat de oma's willen oppassen. Scheelt weer kinderopvangkosten @sparkle: Ik ben nog bezig met mijn studie en daar ben ik in september klaar mee. Dan "moet" ik dus een vaste baan zoeken en zal dus niet meteen vast contract krijgen dus vandaar dat ik zei dat het nog wel een hele tijd kan duren. Heb op dit moment een bijbaan (werk koopavonden en zaterdagen/koopzondag) en mijn contract hier loopt tot januari. Ik heb het hier wel met mijn vriend over gehad en we kunnen het prima redden met alleen zijn salaris maar voor extra zekerheid zou het wel fijn zijn als ik ook een baan heb maar ja... denk dat we maar moeten zien hoe het loopt. Ik zou dan 3 dagen willen werken en hij 5 dagen. Hij werkt dan 1 dag vanuit thuis zodat we dan 2 dagen oppas nodig zouden hebben. Hoe lang zou het ongeveer nog duren voordat jullie een ander huis hebben? Zoals ik het lees zou het wel eventueel kunnen om dus een babykamer te creeren toch. Ik wil voor mijn ouders een boek of iets anders leuks kopen met daarop "je wordt oma/opa" of zoiets
Ik zou bv de eerste 6 maanden de baby dan op jullie kamer houden, en een ledikantje op de overloop daarna? Of gaat het jaren duren voor jullie gaan verhuizen?
Haha, super leuk lijkt me dat . Wij zitten te denken aan een fotolijstje met kopgedichtje erin een gedichtje, met de volgende tekst: Je kunt me nog niet horen, Je kunt me nog niet zien, ...(datum) wordt ik geboren, Mag ik dan mijn foto in dit lijstje misschien? Dat wil ik aan mijn moeder geven, omdat ze niet dichtbij woont. Aan me schoonmoeder zitten we te denken aan een knuffeltje, met een kaartje eraan: Je kunt me nog niet horen, Je kunt me nog niet zien, ...(datum) wordt ik geboren, Wil je tot die tijd op mijn knuffeltje passen misschien? ,Omdat ze waarschijnlijk ook op de kleine gaat passen, vind ik dat wel een leuk idee. Over het huis, misschien zijn we net verhuisd of het gaat om een paar maandjes...dat moeten we nog afwachten... De baby kan dan nog niet zelf uit bed, maar op de overloop is ook de trap naar beneden, vind ik voor de kleine een onprettig idee...maar het zou wel kunnen..
Ik vind het zo grappig dat ik heel veel dingen die ik lees terug herken in mezelf.. en dan dacht ik altijd oh dat zal wel weer iets zijn wat ik alleen heb.. Heb ook een raar gevoel bij het stoppen met de pil.. daarom bedacht om het over een tijdje te doen zodat ik aan het idee kan wennen.. en we eerst ons vaste weekend weg hebben gehad.. Ik heb al wel eens nagedacht dat ik het op een leuke manier zou willen vertellen maar wist nooit hoe... ik vind dat foto lijstje wel eeen heel leuk idee wie weet kunnen wij daar over een paar jaar ook wat mee !!!
Dat zijn leuke ideetjes met dat fotolijstje! Misschien is het een idee om dan een traphekje te plaatsen? Ook al zal het een hele tijd duren voordat je kindje uit het bedje kan klimmen en de trap af kan gaan, misschien is het voor je gevoel fijner als je weet dat er niks kan gebeuren mocht jullie kindje op de overloop rondkruipen of rondlopen
Wow Dit topic gaat hard!! Haha... Blij te lezen dat ik niet de enige ben die al over vanalles aan het verzinnen is!!! "hoe zou het zijn dat, hoe zouden we het vertellen....". Fantastisch moment lijkt me dat trouwens om te kunnen zeggen aan de dierbare mensen om je heen dat je zwanger bent... Zouden jullie het direct vertellen, na de uitslag van de test...of nog even wachten en eerst een 'geheimpje' samen houden? Ik ben al wel gestopt met de pil, maar meer vanwege lichamelijke klachten. Ik hoop dat ik begin volgend jaar kan beginnen aan foliumzuur... Maarja...dat trouwen enzo he
@Ti87: Ja dat zou idd kunnen, vind ik wel een fijner idee. Heb aan de andere kant van de overloop ook de gasketel, zal dat erg zijn? @NdNk: Ik denk dat ik het redelijk snel aan de personen vertel die dicht bij me staan, omdat mocht het mis gaan kan ik het ook met hun kan delen.. Denk dat ik het wel een paar dagen of week, voor ons saampjes wil houden...mochten we het blije nieuws voor ons kunnen houden. Aan de andere kant denk ik tot de eerste echo, dan weet je toch iets meer, en samen een geheimpje is ook erg leuk Denk dat het eraan ligt hoe we ons dan voelen.. Zou je willen trouwen, als je zwanger bent? Of liever daarvoor? @allemaal: super fijn dat er meer zich herkennen en dat blijkt dat ik niet de enige ben, die over al deze dingen nadenk. Leuk dat we dat met elkaar kunnen delen
Dat is zeker leuk, want hè omgeving wil je er ook niet te veel mee lastig vallen en zeker niet omdat het nog zo ver weg lijkt hè !? Ik zal het direct vertellen ook om de zelfde reden als er wat fout gaat leven ze ook met je mee! Ik ben dan ook veelste blij om het voor me te houden! Maar zullen het wel alleen aan directe omgeving zeggen na 3 maanden pas aan de rest! Ik liep laatst in de H&M en ik weer niet wat het was maar moest ff langs de baby kleertjes lopen! Werd er een soort van naar toe getrokken Ik heb 1 vriendin met een kindje van 2 verder leven ze nog niet met deze gevoelens zoals ik, best jammer wat bij jullie?
@Moederworden:Haha wat grappig, dat met die babykleertjes heb ik ook, maar omdat een vriendin van mij zwanger is kan ik daar stiekem voor kijken, stel ik kom iemand tegen... Heb die vriendin waar ik me dingetjes mee kan delen, maar vertel niet alles...omdat ze anders zegt dat ik er te veel mee bezig ben, en het dan daarlijk niet lukt... En heb nog een andere vriendin die rond de zelfde tijd gaan starten als wij, maar die zie ik nu minder vaak omdat ze verder weg is gaan wonen.. (Ik ben gaan wonen waar zij vandaan komt en zij is gaan wonen waar ik vandaan kom...hahah) @NdNk:Hoop dat hij je snel vraagt haha...en dan nog de datum..Dan weet je ook ongeveer wanneer je zou kunnen beginnen hihi (Stiekem je forum open laten staan, hint hint(Grapje). @Allemaal:Waar wonen jullie ongeveer, als ik vragen mag? Ik in Noord-Limburg