Lijkt mij niet,... maar even juridisch loket bellen, gratis advies.. dus die gaan jou dat zo en correct vertellen! Succes!
Ja, ik heb een brief per mail gestuurd, maar daarna hebben zij mn brief aangepast qua datum. ik had per 17 juni met inachtname van de opzegtermijn van 1mnd erin staan. Zij hebben er van gemaakt per 1 juli, zonder opzegtermijn.
Als het via jou mail is gezonden dan betekent het dat het van jou komt dus zou het voldoende moeten zijn. Wel zou ik navraag doen. Waarom hebben ze de datum aangepast? Hier zou jij wel voor moeten tekenen of jij het er mee eens bent ja of nee.
Normaalgezien gaat je opzegperiode pas van start op de 1e van de maand volgend op het versturen van de brief ingeval je die in de loop van de maand stuurt; ik neem aan dat ontslag vanaf 1 juli dus wettelijk correct is. Misschien moet je geen opzegtermijn doen o.d. in jouw geval?
Het is nu een wel/niet iets aan het worden tussen mij en werkgever. Ik heb dus per juni ontslag genomen, maar in mn cao staat dat er vanaf de eerste van de maand 1 maand opzegtermijn geld. Dit zou dan dus vaaf 1 augustus 2012 zijn. Mijn werkgever wil mij per direct eruit hebben, omdat ik sinds deze week uit mn verlof kom en ze me anders nog voor een maandje zouden moeten plaatsen, terwijl mijn plekje al is ingenomen door iemand anders. Vandaar dus de aanpassing. Dit betekend dat ik dus per 1 juli geen loon heb tot 1 augustus, als ik bij mn nieuwe werkgever aan de slag ga. Ik wil gewoon mn opzegtermijn aanhouden, en volgens mij is de werkgever ook dat verplicht. Overigens kun je ook een pdf aanpassen hoor, gewoon via programmatje omzetten in word bestand
Ja je werkgever dient zich ook te houden aan de opzegtermijn. Jij hebt op 17 juni bericht gegeven dat je wilt opzeggen per 1 augustus lijkt me? Of heb je dat zo niet in die brief geschreven? Je geeft aan dat je anders geen loon hebt... heb je evt nog vrije dagen staan? Dan zou je die nog kunnen inzetten. Of je nieuwe werkgever bellen dat je al per 1-7 beschikbaar bent
Ook een e-mail wordt als rechtsgeldig beschouwd en je werkgever dient zich ook aan de opzegtermijn te houden. Dus als jij per 1 augustus hebt opgezegd, moet je de maand juli nog werken.
Alleen als in je contract staat dat je werkgever ook aan een opzegtermijn moet houden. Dit kan verschillen per contract!! Maar jij dient ontslag in en niet je werkgever.
Een werknemer heeft ontslagbescherming. Dit is bij wet geregeld. Een werkgever kan nooit zeggen tegen je dat je de volgende dag niet meer hoeft terug te komen, tenzij daar een dringende reden voor is, je in je proeftijd zit of als je een contract voor bepaalde tijd hebt en het contract afloopt. Maar niet omdat dat hem/haar beter uitkomt. Sterker nog, in de meeste gevallen heeft de werknemer een opzegtermijn van 1 maand en een werkgever een opzegtermijn van 2 maanden.