welke zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Kwekijzer, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik zag een topic over inboedelverzekering. Ik ben zelf bezig met het uitzoeken van een andere zorgverzekering. Heeft iemand een idee welke goed is en gunstig is met vergoedingen? Ik zit nu bij CZ.

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Het hangt er een beetje van af wat je vergoed wil krijgen. Ik zit bij Zilveren Kruis en ben er best tevreden.

3. Demie1983

Demie1983 Actief lid

5 jan 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt beter nog heel even wachten (ik denk einde van deze maand) dan hebben alle zorgverzekeraars hun premie bekend gemaakt en kun je bv op inderpender.nl een vergelijking doen tussen alle verzekeraars. Het ligt er helemaal aan wat je graag vergoed wilt hebben. Je hebt tot 31 dec om je huidige zorgverzekering op te zeggen.
    Je kunt nu al wel kijken maar heel veel verzekeraars veranderen ook weer dingen in de aanvullende verzekering dus heb je er nog niet zo veel aan.

4. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn ook al aan het rondneuzen voor bij CZ te blijven of over te stappen aangezien alles volgend jaar zooo ontzettend duur wordt.

Maar CZ heeft premies nog niet bekend gemaakt volgens mij. Ik zou even googlen op zorgvergelijkers, zijn er genoeg.

Wil alleen wel een tip mee geven over independer, het is maar ons woord maar toch wellicht zijn jullie hiermee gewaarschuwd. Independer vinden wij niet te vertrouwen. Mn man heeft er ooit autoverz. vergeleken en na vergelijking kun je via hen afsluiten bij de gekozen verzekering.
    Na jaren trouwe klant te zijn geweest bij een maatschappij, hebben we ivm een groot verz. pakket bij onze hypotheek deze autoverzekering bij de desbetreffende maatschappij opgezegd. Jaren later kwam independer uit het niets met deurwaarderskantoren aan de deur met torenhoge rekeningen van een nog lopende autoverzekering bij independer zelf!!
    Terwijl het een vergelijkingssite is beweerden ze dat we de verz. nooit hadden opgezegd en zij de polis (zonder kennisgeving) hadden overgenomen van de maatschappij. We moesten dus jarenlange premie terugbetalen en onze huidige verz. maar opzeggen omdat zij de langstlopende waren en we er niet onderuit kwamen.
    Om een lang verhaal kort te maken: NIET doen! bij independer, niet te vertrouwen.
    Wij hebben uiteindelijk ons gelijk gekregen maar een reeds betaalde (onterecht weliswaar) premie met verhogingen die niet klopten hebben we nooit teruggekregen. Independer geeft geen gehoor en het deurwaarderskantoor ook niet. Geld mooi in hun zak en wij honderden euro's armer..

5. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Manlief zou alles uitzoeken en heeft de reviews gelezen en vergeleken.
    We zitten wij vgz.
    Achteraf snapte ik waarom dat de beste was volgens m'n lievie....

We kregen er een iPad bij hahahahahaha

6. Kwekijzer

hahahaha:D Dat is natuurlijk ook heel doorslaggevend:p

Ik moet inderdaad nog even wachten, tegen die tijd vraag ik jullie weer om mee te denken. Ik kan dat op de één of andere manier nooit goed overzien. Kan daar wel een beetje hulp bij gebruiken.

Ze mogen me wel wat extra korting geven ipv een iPad:p

7. Kwekijzer

Ok, ik haal hem weer even omhoog.

Welke zorgverzekering sluit jij af voor 2012 en waarom kies je voor die verzekering?

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    die iPad is ook een keuze, of je krijgt 10%korting op de basispremie of afsluiten voor 2 jaar (2 personen geloof ik zelfs) en een iPad

Ik denk er aan om over te stappen van VGZ (UnitedConsumers, dus die actie van hierboven :D) naar Zekur.. maar blijkt dat ik dan voor de meiden de aanvullende verzekering moet betalen, dus daar gaat het financiele voordeel.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    o ja, ik vind de vergelijkingssites niet fijn, want ik weet waar ik op wil vergelijken en dat lukt niet. Je kan dingen kiezen, maar zo algemeen... bij mij komen er elke keer verzekeringen uit die ik dus niet wil (lees extreem duur, terwijl het goedkoper kan met wat ik echt wil)

10. Kwekijzer

Ja, heb ik ook. Of dan lees je een lijstje en wil je eventueel wel bijverzekeren voor iets, maar dan vind ik het onduidelijk wat ze dan wel vergoeden en hoeveel ik er zelf van moet blijven betalen.

Snap dr geen biet van:p

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb toevallig vandaag mijn nieuwe polis binnen gehad. Ik ga 6 euro meer betalen, dus dat valt nog mee... ;)

Edit: Misschien komt die van de consumenten bond weer online, die was wel goed vorig jaar. Er is toen een periode geweest dat ook niet leden de site op konden.

Edit2: Je kunt je zorgverzekering trouwens afsluiten en opzeggen tot 1 februari 2012. Je bent dan met terugwerkende kracht vanaf 1 januari bij je nieuwe zorgverzekeraar verzekerd.

12. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Wij overwegen over te stappen van De Friesland naar ONVZ, want mijn dochter moet een beugel. Hoop alleen dat dat nog goed komt, ze is al bij de ortho.....

13. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Wij zijn verzekerd bij PMA dat is eigenlijk menzis, (zelfde vergoedingen, en je post ontvang je ook van menzis, alleen via PMA zijn de maandpremies goedkoper)
    Wij zijn hier heel tevreden over, vorig jaar afgesloten omdat dochter een beugel heeft, krijg je voor 2000euro vergoed, en ik had zelf ook een beugel en kreeg een vergoeding voor 1000 euro. Wij moesten wel een hogere tandarts verzekering afsluiten. Per maand betaalden wij voor 2 volwassenen en 3 kids, 260 euro. Maar de kosten vd ortho haal je hier dubbel en dwars uit. Ik ben nu beugelvrij :D en kan mijn tandartsverz nu naar beneden doen, dat scheelt 25 euro id maand. Die van mijn dochter blijft wel omdat zij nog beugelt.
    Wij hebben Basisverzekering + extraverzorgd 2 + tandverzorgd 1 en 2(voor dochter) kost 250 euro, en daar komt nog een pma bonus overheen, zit dus nog niet in die 250 euro!
    Ik ben echt heel tevreden, rekeningen worden altijd netjes en snel betaald, supergoed geregeld allemaal!:D

14. Kwekijzer

Ik zat inderdaad net bij PMA te kijken. Als je via de naturapolis verzekerd bent, dan moet je wel alleen een zorgaanbieder kiezen waar zij een contract mee hebben afgesloten, anders is het voor je eigen rekening begrijp ik.

Ik snap ook niet alles van extra 1 of 2. Wat vergoeden ze dan extra, hoeveel komt er dan bv nog voor altenatieve geneeswijze voor eigen rekening, en de vergoeding, is dat dan extra bij op je basis enz enz

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zit nu bij zilverenkruis ben opzich wel te vreden met wat ze allemaal vergoeden.

Ik ga trouwens 14 euro pm meer betalen.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee hoor; als er geen contract is, stuurt de zorgverlener jou een rekening die je voor moet schieten. Die kan je gewoon declareren, de zorgverzekeraar betaalt die gewoon.

Op independer en met de zorgvergelijker van de consumentenbond kan je vergelijken, maar ik ga altijd ook nog naar de site van de verzekeraar zelf, daar staat precies welk pakket wat vergoedt en wat dat kost.

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik ben ook al jaren bij PMA en tot nu toe erg tevreden.
    Ga toch dit jaar even goed rondneuzen of het nog beter (goedkoper) kan, al weet ik wel dat deze verzekering al een van de goedkoopste is.

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    M'n vriend zit daar ook bij (vroeger was dat bij hem Groene Land) en betaalt zoveel meer dan ik, terwijl hij toch minder vergoed krijgt.
    Dus hij gaat dit jaar zeker overstappen.

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En jij zit bij PMA??

Wat betaal je als ik vragen mag?
    Ik zit op zich niet duur namelijk.

Betaal nu 126,78 voor aanvullend 4 sterren ( De hoogste aanvullende dus ) En 3 sterren tandarts.
    Is nu nog 112 euro.

20. Kwekijzer

Ik vind dat vergelijken ook lastig. Ik zit nu bij CZ en heb +collectief en tandarts collectief . De premie komt op 137.51 en ik vraag me af of dat dus voordeliger kan, maar dat ik dan wel ongeveer hetzelfde of misschien zelfs wat meer vergoed krijg...

Deel Deze Pagina