Iets telefonisch besteld maar ik wil eronder uit

Discussion in 'De lounge' started by Fairy Tale, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Hoi

Ik heb telefonisch winterbanden besteld, die speciaal voor mij besteld zijn door deze garage. Deze man zei dat dit goede banden zijn. Nu heb ik nog eens gegoogled maar ik lees alleen maar slechte recensies en de ANWB raadt ze zelfs ten zeerste af.

Nu heb ik gebeld dat ik ze niet wil en van de koop afzie maar hij zegt dat ze speciaal besteld zijn en al betaald zijn en dat ik verplicht ben ze af te nemen. Ik zei dat ik niks getekend heb en van de koop afzie. Nu zei hij dat onze gesprekken genoteerd staan en dat hij wel gaat kijken wat hij hiermee kan doen en dat ik nog wel van hem hoor.

Hij kan mij toch niet verplichten deze banden af te nemen? Hij heeft alleen mijn naam en telefoonnummer.

2. Angelina

Angelina Niet meer actief

Nee. Je hebt altijd nog gewoon wettelijk een bedenktijd van 7 werkdagen om van de koop af te zien.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja idd.

Wanneer heb je ze besteld? Dat is dan de vraag. En anders even een rechtsbijstandwinkel bellen of de consumentenbond. Als hij dan weer belt zeg je dat je zelf ook advies hebt ingewonnen en dan druipt die hopelijk wel af.

Maar banden opmaat er zijn toch meer autos die de zelfde banden hebben of zij het met speciale dingen of zo kleur.
    Dacht dat ze allemaal zwart waren de auto banden dan hihih.

Succes in elk geval.

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Het zijn inderdaad gewone autobanden die op een hele hoop auto's passen, maar hij handelt normaal niet echt in banden. Vandaar dat ze speciaal voor mij besteld zijn. Er is dus niks bijzonders aan de banden.

Pff maar ik ben echt zo'n tutje die zich dan laat overbluffen. :( Ik moet wat meer haar op mijn tanden kweken.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Zodra je de banden hebt ontvangen dan pas gaat je 7 dagen zichttermijn in ;) Daarbij kun je ze nu ook annuleren. Mocht de ebstelling al zover zijn dat dat helaas niet meer gaat nu dan zou ik wachtten tot je de banden hebt ontvangen en dan meteen terug sturen. Je bent niet verplicht tot aankoop ervan :)

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

mag ik vragen wat het merk is van de banden? ( wij hebben een zaak in banden nl)

7. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Goodride

8. Bri

Bri Niet meer actief

Bij telefonische verkoop en bij aankopen via internet, heb je altijd het recht om de koop terug te draaien.

Dit geldt niet als je iets in de winkel gekocht hebt. Dan moet de winkelier iets in de algemene voorwaarden hebben dat je mag ruilen of retourneren, maar er geldt dan geen algemene plicht voor hen om de koop te ontbinden.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee das idd nog minder dan een b merk. ;) wij verkopen het niet iig

10. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik durf het niet zo te zeggen. Je hebt idd een zichttermijn van 7 dagen, maar deze zijn speciaal in opdracht besteld voor jou en dan kan het weleens anders liggen.

Hoe lang geleden heb je ze trouwens besteld?

Vind het eerlijk gezegd wel een beetje slordig dat je eerst laat bestellen en dan gaat kijken wat de recentie's zijn. Kon je beter ansersom doen. Nu zit de garage straks waarschijnlijk met 4 autobanden die hij al betaald heeft en weer moet proberen te verkopen.

11. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    Jezelf niet laten overbluffen en gewoon terug laten nemen,zijn ze verplicht binnen een aantal dagen...
    Mooi is dat met die verkooptrucjes heb er altijd zo'n hekel aan..

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113

Mee eens. Ik snap dat de garage daar nou niet echt blij mee is. :(

13. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Hij heeft je anders wel verkeerd voorgelicht. Hij zegt dat het goede banden zijn. Jij als consument mag daar op vertrouwen. Nu blijkt dat het niet zo is, is hij zelf ook fout.
    En dat staat dan ook op tape....

14. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

zichttermijn is volgens mij wettelijk 14 dagen.

Getekend, toegezegd, besteld of niet.... annuleren mag gewoon!!!

15. lenka

lenka Bekend lid

Aug 13, 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap de reactie van de garagist ook wel hoor, die zit idd nu met banden die hij zelf wel moet betalen en waarschijnlijk niet vanaf geraakt. Een vriend van mij heeft ook een garage en je moest eens weten hoeveel mensen dit doen of hun auto laten herstellen en hun factuur niet kunnen/willen betalen.
    Het feit dat die man zegt dat alles op tape staat is volgens mij wel bluf hoor, dit gebeurd zelden, tja die mens doet ook alles natuurlijk om aan zijn centjes te komen.

Maar langs de andere kant en ik zou in jou geval zijn zou ik ook alles doen om naar mijn eigen portemonee te kijken je koopt toch ook niet graag een kat in een zak.

Vind het dus een beetje dubieus

16. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    nee je bent niet verplicht om ze af te nemen vooral als je niets heb getekend plus je hebt nog 7 dagen bedenk tijd.

17. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Het is wel handig om eerst info in te winnen over een product alvorens iets te bestellen! Nu zit hij ermee te kijken.. Ook niet echt fair!

18. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    heeft hij jou gebeld om die banden aan te raden? Of heb jij hun gebeld om die banden te bestellen?

In het eerste geval kan je er nog makkelijk vanaf.

In het tweede geval vind ik het niet meer dan netjes als je de banden gewoon afneemt. De garagehouder kan er ook niks aan doen dat jij van gedachte verandert over die banden... hij besteld ze speciaal voor je!

19. tulip

tulip Niet meer actief

volgens mij heb je idd een zichttermijn, durf niet te zeggen hoelang.
    Aan de ene kant begrijp ik de reacties wel van degenen die het niet fair vinden t.o.v. de garagehouder. Aan de andere kant, als je iets besteld ergens en het kan dan uiteindelijk toch niet geleverd worden terwijl je erop gerekend hebt, dan is het vaak ook gewoon pech voor de consument. Dus ik zie het dan gewoon als pech voor hem dat hij met de banden zit. Het risico van zakendoen.

20. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    ik dacht ook 14 dagen...
    en op tape mag ie niet opnemen zonder je vooraf in te lichten ivm schending van de privacy...
    succes verder

Share This Page