Wat vinden jullie, kan en mag je nog skieen als je zwanger bent? Ik zou graag in januari op wintersport willen. Maar als alles goed gaat dan ben ik 18 weken zwnager, ik vraag me af of ik het dan nog wel kan en wil, maar miss heeft iemand hier ervaring mee? alvast bedankt
volgens mij als je heel goed kan skieen mag het wel. Maar ik zou het zelf niet doen na 12 weken. Ik ben een voorzichtige muts die bang is om op dr buik te vallen met misschien wel alle gevolgen van dien... dan ga ik liever over een paar jaar met mijn kindje...
nee met 18 weken zou ik het niet meer doen. al kun je het nog zo goed. de kans op vallen is altijd aanwezig
Ik zou het persoonlijk niet doen. Ook niet voor de 12 weken. Niet dat ik niet kan skien of dat ik bang ben om mijn kindje te beschadigen tijdens een cal, maar er zijn vaak veel malloten op de piste die geen rekening met jou houden. Stel dat die jou onderuitskien en jij je been breekt of erger, dan zit je straks moeilijk in het ziekenhuis met verdovingen etc. Dus niet voor jezelf, maar vanwege anderen zou ik het een jaartje overslaan. Bovendien is de hoogte ook niet goed voor de zuurstof. Zeker vaak boven de 2000 meter. Ik zou lekker meegaan en veel boekjes meenemen en in het zonnetje beneden op de piste gaan zitten.
Mhh dat laatste klinkt wel erg goed! en aan de zuurstof had ik nog niet gedacht. Ik ben zelf echt dol op skieen en skie meestal op van die bigfoots (kleiene skie's) miss kan ik wel een laag bergje nemen bij de beginners haha en man lief de piste laten verkennen terwijl ik in de zon zit. Heb niet zo veel zin om wat te breken, of in een vreemd ziekenhuis te belande! bedankt voor t advies
Ik ben een ervaren skiër (ski al 23 jaar) en ik ben met 12 weken nog een week geweest. Maar geloof me, ik voelde me echt niet op m'n gemak, was heel snel moe door de zwangerschap en ging daardoor technisch veel fouten maken. Ik heb alleen 's ochtends een paar uurtjes geskied en ben daarna lekker in de zon gaan zitten (wel goed insmeren natuurlijk . Met 18 weken zou ik het zeker niet doen, de baarmoeder zit dan voorbij het schaambeen en elke verloskundige/gyn zal het je afraden. En dan heb je idd ook nog de ijle lucht.. Succes met je beslissing!
Wij gaan met oud en nieuw skiën, maar ik ga niet meer de berg op. Ik ski ook al vanaf m'n 4e, ben al zeker 10 jaar niet meer gevallen, maar met 17 weken is het niet veilig meer vanwege alle andere skiërs. Dat wordt idd lezen en sokken breien denk ik, haha!! Het wordt écht afgeraden.
Nee, ik zou het ook inderdaad niet doen, maar zoals al gezegd is: lekker in het zonnetje zitten of door besneeuwde berggebieden wandelen is ook leuk.
Ik zou het zeker niet doen, in januari gaan wij nog een weekje op wintersport. Tegen die tijd ben ik ruim 27 weken zwanger en ga dus ook alleen mee om van de sneeuw te genieten. Zorg dat er ook andere dingen/activiteiten te ondernemen zijn zoals zwembad, sauna enz en je vermaakt je prima!
Of maak er een winterzon vakantie van ipv sneeuw, ik zou het niet zo gezellig vinden als manlief in de bergen zit en ik door de sneeuw in mn uppie banjer..(maar dat ben ik ) Is mischien ook je laatste vakantie met 2 dus ik zou wel als tip meegeven; Ga ergens heen waar je het beide leuk hebt! En geloof me, breien en lezen kun je nog heeeel veel straks.. Tenzij jij happy bent zoals het is natuurlijk!!
Ik heb 2 jaar geleden met 18 weken geskied. Wel veel rustiger dan normaal. Ik voelde me niet veilig op de piste met drukte en met sneeuw en mist ben ik de berg niet op geweest. Skiën op zich ging prima, maar ik was niet op mijn gemak dus deze keer sla ik over. evengoed veel plezier op vakantie hoe je deze ook invult.
Gewoon doen! Als je jezelf zeker genoeg voelt tenminste. Ik ga in januari ook op wintersport en ben dan 20 weken. Wel besloten om dit jaar te skieën i.p.v. snowboarden. Ik ben ervaren genoeg. Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren, maar thuis kan je ook van de trap vallen. Met skieën val je over het algemeen niet op je buik. Gewoon rustig aan doen en als je het gevoel hebt dat het niet gaat ermee stoppen. Ook ga ik de zwarte pistes vermijden Ik raad je wel aan een hotel in de buurt van het skigebied te nemen, zodat je tussendoor eventueel kan rusten. Ik denk trouwens dat het ook best gezond is. Lekkere alpenlucht, zonnetje (vitamine D), beweging, en al die gelukshormonen die je aanmaakt tijdens een fijne afdaling! Ja hoor, ik zou gewoon lekker gaan!
Bedankt voor alle info, erg leuk allemaal! ik ben wel een ervaren skier maar ik denk idd dat ik erg onzeker van word als ik met mijn dikke buik op de latte sta normaal ga ik echt voor snelheid nu zal t voor sloomheid zijn haha ik ga voor de vitamine d en een dik boek sauna en relaxe