Ontpillen, rare cyclus, bloedingen, ervaring gezocht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roxy1994, 14 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.669
    1.603
    113
    Vrouw
    hallo meiden,

Ik ben 22 jaar en ik zit nu in de tweede ronde, dus 2e pilvrije maand.

De eerste maand had ik op dag 26 een eisprong en werd ik op dag 36 ongesteld, hele korte lf dus, 9 dagen.

Nu zit ik deze cyclus al op dag 39 en nog geen eisprong te bekennen. Wel een paar keer een donkere test gehad. De foto zal ik plaatsen van al mijn testen. Wel bloed ik nu al 4 dagen. weinig, donkerbruin, wel met stolsels. Ik Werd bijv om 8:30 wakker en helemaaal niet gebloed en oppeens rond een uur of 17:00 kreeg ik weer een paar klodders bruin verlies, en dan vervolgens weer helemaal niks meer.

Ik ga er dus van uit dat dit een tussentijdse bloeding is, maar zijn er nog meer dingen waaraan je kunt herkennen of het een tussentijdse bloeding is? Ik heb wel net na en net voordat ik een paar klodders bloed verlies menstruatie pijn.

Verder heb ik last van droge huid en veel puistjes in het gezicht, ik dacht misschien aan pcos( lange cyclussen, puistjes) maar dit krijg je natuurlijk ook van ontpillen.

Wat waren jullie eerste cyclussen na het stoppen met de pil en na hoelang waren jullie uiteindelijk zwanger?

Bijgevoegde bestanden:

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.383
    8.890
    113
    Vrouw
    Op je foto's is idd nog geen positieve test te zien. Mijn cyclus na stoppen met de pil was eigenlijk meteen 27 dagen, met een keer een cyclus van 29 dagen en een keer een cyclus van 25 dagen. In de 6e ronde ben ik zwanger geworden. Ik zelf heb nooit last gehad van tussentijdse bloedingen. Als je echt zeker wil zijn van je eisprong kun je gaan temperaturen. Een ovulatietest laat alleen je lh piek zien en niet of je ei ook daadwerkelijk springt. Als je je lh piek hebt moet je teststreep echt even donker of donkerder dan de controlestreep zijn. Wat ik altijd deed was Action testen gebruiken en als die donkerder werden als bevestiging een ClearBlue digitale test. ClearBlue is alleen best prijzig dus vandaar dat ik die alleen als bevestiging deed. Met temperaturen kun je wel zien of je ei ook daadwerkelijk gesprongen is. Alleen moet je dan wel elke ochtend, nog voordat je opstaat na ongeveer evenveel uur slaap, rectaal je temperatuur meten.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Geen van deze ovulatie testen zijn positief. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik zelf nog nooit een positieve ovulatietest gehad heb, maar wel twee keer zwanger.

Toen ik de eerste keer stopte met de pil, ik bepruikte microgynon 30, was mijn eerste cyclus 36 dagen, de tweede 24 dagen. Naar mate de maanden verstreken werd mijn cyclus regelmatig, 30 dagen. Dit was pas na 7 maanden. Ik heb er bij mijn zoon 15 maanden over gedaan om zwanger te raken.

Tweede keer stoppen met de pil, gebruikte ik een minipil. Kreeg na 10 dagen een pil bloeding en was daarna meteen zwanger. Als ik terug reken, dan was mijn cyclus die eerste ronde 30 dagen.

Na het stoppen met de pil, kan je cyclus gerust een jaar heel gek zijn. Dit is normaal. Als je zeker wilt zijn van je eisprong dan zou ik idd gaan temperaturen, zoals @Mim89 al schreef. Meestal is je cyclus door het stoppen met de pil gewoon een tijd onregelmatig. De klachten die je omschrijf, lange cyclus, puistjes enzo, dat kan idd vh ontpillen zijn. Ik zou me nu nog geen zorgen maken, je bent pas in ronde 2.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.893
    18.682
    113
    Vrouw
    Geef je lichaam nog even de tijd om te ontpillen... minimaal een halfjaar.
    Succes! Hopelijk snel een regelmatige cyclus

Roxy1994 vindt dit leuk.
  5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik zou me zeker nog niet druk maken! De eerste ongesteldheid na de pil kan je eigenlijk niet meerekenen, dat is dan officieel nog je stopweek heet ontrekkingsbloeding volgensmij. Dus de keer daarop is dan je eerste echte menstruatie. Mijn huisarts heeft gezegd dat het echt wel jaar-anderhalfjaar kan duren om te ontpillen, bij lang pilgebruik.

Mijn cyclussen33~87~40~34~45~37~36~37 zoals je ziet was mijn 2e cyclus superlang.. en daarna beetje onregelmatig en nou is hij regelmatiger.. maar wel vrij lange cyclus en heb een vrij korte LF. Ik ben inmiddels jaar van de pil af dus mijn cyclus is nu ongeveer 37 dagen met een een LF van 11, dus ik heb een late eisprong.

Bloed je ook helderrood? Met stolsels klinkt opzich wel als een menstruatie.. kijk het nog even aan! Mijn huisarts wilde met 87 dagen nog niet gaan kijken of ik pcos had want met ontpillen kan je ook gerust meer dan halfjaar niet ongesteld worden.. maar sommige huisartsen die doen wel meteen onderzoeken.. achteraf blijk ik dus ook geen pcos te hebben.

Hoe lastig ook omdat je gewoon snel door wilt, is het nog afwachten denk ik.. Ook mijn grote reden om sowieso als we voor een 2e kindje gaan over paar jaar, niet meer aan de pil te gaan voor die tijd.. keek echt op van dat ontpillen en was halfjaar voor we wilden proberen gestopt.. en maar goed ook want na halfjaar had ik pas eisprongen..

hopelijk word je cyclus snel regelmatig!

6. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.669
    1.603
    113
    Vrouw

Ik had de ontrekkingsbloeding 3 dagen na het stoppen met de pil en toen daarna werd ik op dag 36 ongesteld! Na de ontrekkingsbloeding dus. En het blijft echt bruin maar wel met stolsels

7. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    oke dan is het inderdaad geen menstruatie.. ik heb trouwens ook nooit knal positieve ovulatietesten, meeste mensen zien mijn testen en denken ik heb geen piek maar die heb ik wel. Alleen mijn piek is lichter dan bij de meeste mensen en ik heb zelfs gevoelige ovulatietesten! (Al hoewel deze ronde mijn LH wel meer lijkt, deze ronde zijn streepjes wat donkerder dan normaal).. Denk nu afwachten tot je menstruatie echt komt en doorzet en dan volgende ronde weer met ovulatietesten beginnen..

Roxy1994 vindt dit leuk.
  8. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.669
    1.603
    113
    Vrouw
    Jaa ik ga morgen denk ik toch weer beginnen met testen. Zit nu op dag 42... duurt lang zo zeg. Heb ook geen gevoel dat hij er snel aan zit te komen. Vorige cyclus:
    - week voor positieve test veel vruchtbaar slijm
    - week voor tot ovulatie extreem zere borsten
    - week voor tot paar dagen na ovulatie veel menstruatiepijn.

Ik had toen wel een heel korte lf. 9 dagen maar en ik vrees dat dat veel te kort is voor een mogelijke innesteling. Ik weet niet of dit ook aan het ontpillen ligt? Dat je zon korte lf hebt. Toen ik eerder met de pil was gestopt kwam ik ook op 9/10 dpo, ook te kort dus...

9. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ik zit ook op 10 lf ongeveer.. het kan wel, je kan wel zwanger worden maar het is wel iets om in de gaten te houden..
    maar op dag 42 en nog geen eisprong, dan is kans best aanwezig dat ie ook niet meer gaat komen.. je word dan wel weer keer ongesteld maar dan zonder eisprong denk ik.. komt echt door ontpillen.. denk na halfjaar-jaar ofzo kan je keer naar huisarts gaan als het zo blijft.. de 2e ronde was ik 87 dagen daarna kwam eindelijk menstruatie en dat duurt inderdaad heeeel erg lang.. maar het komt vanzelf een keer.. en na een halfjaar ofzo dan naar de huisarts als hij echt niet komt.. maar denk dat nu nog te vroeg is om te gaan

Roxy1994 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina