Tekentablet? Wie?

Discussie in 'De lounge' gestart door QueenBee, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Vroeg me af of iemand wel eens met een tekentablet heeft gewerkt, voor het bewerken van foto's of gewoon om leuke dingen te ontwerpen. Ik heb zelf destijds eentje gekocht, maar had er nooit tijd voor om hem te gebruiken. Aangezien ik nu (ik hoop maar eventjes) bij huis zit, krijg ik kriebelende handen, wil er graag mee aan de slag, maar dat zou dan de 1e keer zijn. Tips en trucs, do's en don't s zijn dan ook van harte welkom!

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik zou zeggen, ga er lekker mee aan de slag. Er zitten zo veel instellingen op. Door ze uit te proberen, ontdek je vanzelf wel wat je prettig vindt :)

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Heb je zo'n wacom bamboo?
    Die heb ik. Ik teken ermee, met adobe photoshop en sketchbook pro.
    Online kun je handleidingen vinden en zo. Mijn man is mijn vraagbaak. Ik vind het best lastig.

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Jups die heb ik idd! Las ergens dat je je foto's er ook makkelijker mee bewerken kunt dan met de muis, en aangezien ik veel met fotografie en fotobewerking bezig ben... ;) handig zo'n vraagbaak!

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Geloof dat de mogelijkheden onbegrensd zijn met dat ding zeg.. kan er niet meer scrollen, da's dan wel weer jammer. Kan hem nu wat als muis gebruiken, maar het is wel wennen zeg!

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben die ook: ben er helemaal wezenloos van! Als je delen van foto's wilt gebruiken ofzo, kun je er veel mooier mee selecteren, wissen en knippen.

Ook heb ik er veel plezier van gehad toen we voor vrienden een foto hadden gemaakt voor het geboortekaartje. Ze hadden de naam met blokjes gespeld en voor haar zwangere buik gehouden. Toen wilde ik de plaatjes enz. van de niet-belangrijke kanten van de blokjes wegwerken en met de muis lukte dat niet goed, maar hiermee wel.

Ik vind met dat tablet hetzelfde als met het fotobewerkingsprogramma: gewoon alles uitproberen! Je merkt vanzelf wanneer je er voordeel van hebt.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb er een gekocht. Een keer gebruikt. Echt een rotding. Miskoop dus.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb ook de wacom bamboo, ik gebruik hem om cartoons mee te tekenen in flash. Ik ben er erg gelukkig mee!
    Fotobewerking zou ik niet weten, maar gewoon tekenen gaat hardstikke goed ermee. Ik heb mijn geboortekaartje er ook mee getekend.

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    teken tabletten...diegene die die dingen uitgevonden heeft die moeten zei heiligen! (bij wijze van dan heh!)
    Heb nog NOOIT van mn leven iets gehad waar ik ooit meer gelukkiger mee was als dat ding! (nouja kwa materiaal dan heh... ;))
    Wat een uitkomst zeg als je kriebel handen hebt en gewoon weg MOET tekenen/schilderen maar eigenlijk niet veel tijd hebt om alles uit de kast te halen en weer weg te bergen voor je uk weer begint te miepen!
    Anyway ik doe er al mn teken werk mee. En tricks en do's and don'ts... De enige do die ik kan bedenken is probeer ALLES ermee uit! Het is even wennen met de knopjes en op je scherm kijken terwijl je op je bureau tekent. Maar daar ben je zo aan gewent (hej mn schoonpa van nabij de 80 heeft het pas geleerd dus dat moet toch lukken dan heh!?)
    Echt als je dat ding uitgeprobeerd hebt wil je je muis niet meer voor de minste teken en retoucheer dingen nog niet ;)

10. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Bedankt voor jullie reacties!! Oh, ben zo ongeduldig he.. wil gewoon meteen alles er mee kunnen he..

11. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Nou, dan moet dat te doen zijn! ;)

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik lees even mee, ik heb er ook een, maar heb 'm nog nooit gebruikt, haha.

13. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    @Linda, ik wil er veel mee doen en kunnen doen, maar vind het erg moeilijk nog hoor..

Deel Deze Pagina