Ik ben deze maand begonnen met temperaturen omdat mijn cyclus ineens begint af te wijken. Afgelopen maand heb ik ovu testen gebruikt en hier kon ik niet echt wijs uit, dus doe ik deze maand het dubbel. Temperaturen en ovutesten. Het lijkt me wel gezellig om ervaringen te delen met anderen die ook net begonnen zijn met temperaturen. Nav mijn vraag in topic NOD 1-15 september open ik hier even een topic zodat ik niet heel topic van NOD volschrijf ..... Ik heb van alles geprobeerd om een link van mijn kaartje hier te zetten, maar dat lukt me niet... Iemand tips?
Hoi Liesje, Ik ben op 20 juli begonnen met temperaturen. Ik ben begin juni gestopt met de pil en heb de eerste ronde geprobeerd m'n ei te vinden met ovu-testen, maar toen van CD 8 tot CD 20 getest maar nooit geen ei gevonden. Uiteindelijk cyclus van 38 dagen gehad dus misschien te vroeg gestopt. Deze ronde begonnen met tempen en ik heb m'n ei gevonden, als het goed is. Afgelopen maandag toch nog een ovu-test gedaan na buikpijn en lage rugpijn, was vrij donker, maar denk dat ik na m'n piek getest hebt, want hij werd heel snel lichter. En FF heeft ook een kruis gezet bij zondag. Het lijkt mij ook leuk om ervaringen te delen met iemand die het nog maar net doet! Hoe gaat het tempen bij jou tot nu toe? Ik weet ook nog niet hoe je die link hier kunt krijgen, maar heb het geloof ik al wel ergens gelezen, zal het eens gaan opzoeken!
Jij bent al wel wat langer bezig zeg! Balen dat je een vmk hebt gehad. Hopelijk zo snel mogelijk een plakbeeb!
Ik had het ook ergens gelezen en braaf de instructies gevolgd, maar niets... Hopelijk kom jij er wel uit. Ik ben 9 augustus begonnen met temperaturen. 8 augustus is mijn nieuwe cyclus begonnen. Normaal gesproken heb ik altijd cyclus van 32 dagen maar sinds 3 cyclussen lijkt het allemaal beetje van slag. Jij bent al wat verder. Hoe snel zette FF dat kruis? Ik heb ondertussen wat geoefend op FF. Je kunt bij games bij verschillende charts raden wanneer eisprong was. En ik moet zeggen dat het me niet tegen valt, meestal heb ik zon 85% goed. Hopelijk gaat het met mijn eigen cyclus ook zo...
Ja ik ben inderdaad al iets langer bezig, maar misschien dat ik met temperaturen iets meer zicht krijg op ei. Vorige maand met ovu testen was een flop en voor die tijd heb ik nooit een poging gedaan om ei te vinden. Dus misschien is het raak als ik meer van mijn eigen cyclus weet...
Ik weet hoe je je kaartje kunt krijgen bij je handtekening: Je gaat naar 'sharing' rechts bovenaan; Dan bij 'Charting Home Page' klik je op 'get code'; Dan kan je wat opties aanvinken wat je op je kaartje wilt laten zien; Dan klik je onderaan op 'create homepage' (dacht dat het zoiets was, bij mij staat er nu wat anders) Dan kan je boven aan kiezen voor 'Get sharing code/Buttons Dan kopieer je de bbCode Code en die kun je dan in je handtekening plakken Hopelijk lukt het je zo!
Volgens mij zet FF een kruis als je temp minimaal 3 dagen hoger ligt dan daarvoor. Vind het erg knap dat het bij mij gelukt is want als je naar m'n kaartje kijkt schommelt mijn temp eerst heel erg. Met ovu-testen weet je trouwens nooit 100% zeker dat je ei ook daadwerkelijk gesprongen is. Met temperaturen heb je meer zekerheid, maar wel pas na je ei. Hopelijk kun je op deze manier je ei vinden!
Bedankt voor je uitleg! Het is gelukt!! Ik zie dat jij nu kortere cyclus hebt waarschijnlijk. Maar ook niet raar, door het ontpillen... Hopelijk blijft je temperatuur voorlopig lekker hoog!
Fijn dat het gelukt is. Je maakt nog niet van die rare sprongen als ik. Kan je elke dag netjes om dezelfde tijd tempen? Ik had ook eigenlijk pas gisteren m'n ei verwacht, dus stond er erg van te kijken. Gelukkig dat ik nu heb getemperatuurd, anders had ik het niet geweten. Was ik waarschijnlijk ook te laat met ovu-testen begonnen. Vorige keer geen last gehad van ontpillen, dus ik hoop dat het nu ook wel meevalt.
Hi meiden, Ik ben 17 juli begonnen met temperaturen wilde ook graag meer inzicht krijgen in mijn ei. Pas 2 dagen geleden heeft FF een kruis gezet in mijn grafiekje.. Ik temp normaal gesproken rond 9uur.. De witte bolletjes zijn rond 7.30, dan heb ik vroege dienst. Nu had ik op 3dpo en 7dpo een aardige daling, dus vermoed dat mn ongi eraan zit te komen Leuk topic dit! Kunnen we elkaars kaartjes bekijken..
@LeenElise Leuk dat je ook mee komt kletsen! Jouw kaartje schommelt ook wel aardig, maar dat zal wel komen door tempen op verschillende tijden. Als je nu al ongesteld zou worden dan heb je wel een erg korte lf toch? @Liesje Je doet het beter dan ik met die game op FF. Wist niet eens dat het bestond maar heb het net eens geprobeerd en ik kwam op een score van 40%
LeenElise, leuk dat je ook mee komt kletsen! Ik vind het elke dag op hetzelfde tijdstip temperaturen nog het ergste... Ik heb nu vakantie dus ik temperatuur elke dag tussen 10.00 en 10.30 uur. Ik heb nog 3 weken vakantie dus als het goed is moet ik voor die tijd mijn ei wel vinden. Als ik straks weer moet werken dan moet ik toch eerder gaan tempen en dus in het weekend mijn wekketje vroeger gaan zetten. Ik ben ook wel benieuwd of er bij volgende cyclus dan veel temperatuur verschil in zit in vergelijking met deze. Al hoop ik natuurlijk dat ik volgende cyclus niet hoef te temperaturen .... Ik vind het wel bijzonder dat ik tot nu toe heel stabiel ben in mijn temperatuur. Dat geeft me wel hoop dat mijn ei goed te vinden is.
Ja dan zou het inderdaad hele korte cyclus zijn, daar zat ik ook al aan te denken. En Poemi, oefenen doet wonderen. De eerste keer zat ik ook laag en daarna snapte ik het en zat ik bijna elke chart goed. Ik vond het wel een leuke manier om het temperaturen beetje beter te begrijpen.
@Liesje Ik temperatuur ook niet echt braaf op hetzelfde tijdstip hoor. Als ik de kleine naar de crèche moet brengen is het 05.20 uur, als ik werk is het 06.00 uur en als ik vrij ben rond 07.00 uur. Vanmorgen is dan een uitschieter om 08.00 uur maar toen ben ik ook vanaf 04.45 tot 05.30 uur regelmatig eruit geweest voor de kleine dus dat verklaard denk ik die hoge temp. Wat me wel opvalt is dat na het kruis m'n temp vrij gelijk is (op vandaag na dan) terwijl ik toen ook niet op hetzelfde tijdstip heb getempt. Denk dat je je ei dan dus ook wel kunt vinden. Maar hopelijk is er voor jou geen volgende ronde nodig! Lekker hoor, 3 weken vakantie. Gaan jullie nog weg?
@ Poemi Ja met een kleintje is het sowieso wat moeilijker om elke dag hetzelfde tijdstip te tempen. Hoe oud is je kleintje? Wat bijzonder dat temperatuur nu wel gelijk blijft. Hopelijk blijft ie dat ook... Ik heb zelf 7 weken vakantie, maar daar zijn er nu 4 van om. Ik werk in het onderwijs dus ik heb heerlijk lang vakantie... We gaan niet meer weg. We zijn nu in en om huis aan het klussen.
Dat is wel het voordeel van werken in het onderwijs, zulke lange vakanties! Dat is ook het enige wat ik mis aan de tijd dat ik nog naar school ging Onze kleine man is nu 17 maanden oud. We willen er niet een al te groot leeftijd verschil tussen, hopelijk gaat dat ook lukken. Misschien wel leuk om nog wat meer info te geven: Ik ben 25 jaar, eind deze maand word ik 26, september 2009 zijn we getrouwd, ik doe iets met administratie (erg moelijk uit te leggen) en werk 3 dagen in de week. En we gaan dus voor de tweede. Van de eerste waren we de 2e ronde zwanger, een beetje onverwacht. Hopelijk mag het nu ook weer zo snel gaan. En jullie?
Leuk dat je wat meer over jezelf vertelt. Ik zal ook even wat meer vertellen. Ik ben 27 jaar, sinds augustus 2009 getrouwd en we hebben nog geen kinderen. Ik werk ook parttime, 3 dagen in de week. Ik heb Ehler Danlos, dit houdt in dat mijn gewrichten heel snel uit de kom gaan. Ik vind het daarom best heel spannend allemaal, omdat een zwangerschap dit kan gaan verergeren. Maar ik kijk er vooral naar uit, het lijkt me een hele bijzondere ervaring. Wat leuk dat jullie nu voor de tweede gaan, ik kan me goed voorstellen dat je er niet te veel leeftijdsverschil tussen wil hebben. Hopelijk gaat het deze keer net zo snel met zwanger worden!
Hoi meiden, Ik haak ook graag even aan. Ik ben - net zoals Poemi - ook begonnen met temperaturen op 20 juli. De vorige ronde heb ik mijn eisprong niet kunnen vinden m.b.v. ovulatietesten, dus vandaar dat ik het temperaturen eens wilde proberen. Ik zit nu in ronde 3 voor een eerste kindje (wel al ruim een jaar geen pil meer). Heel spannend allemaal! Groetjes!
Gezellig Livelife, je zit al bijna aan het einde van je cyclus. Spannend hoor. Heb je beetje regelmatige cyclus? Ik zit echt heel stabiel op mijn temperatuur. Ik zie bij iedereen allerlei schommelingen... Ben ik zo raar?
@Poemi en Liesje: Als ik nu ongi wordt zou ik inderdaad een hele korte LF hebben. Dus ik hoop ook dat het nog even duurt, vanaf dpo10 is een 'normale' LF. Ik had vanmorgen opeens weer een stijging naar 37.2! Mn hoogste temperatuur tot nu toe, dacht gister echt ongi te worden na die daling.. Mja, weer afwachten dus