ervaring NIPT test echopraktijk Zuid A'dam?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by piesofkeekje, Jun 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piesofkeekje

piesofkeekje Niet meer actief

Ik denk erover om een nipt test te laten doen. Wie heeft er ervaring mee in deze praktijk en wat zijn de kosten? Hoelang duurt de uitslag?

Of zijn ziekenhuizen beter? Olvg, amc, of zelfs antwerpen of brussel?

Graag hoor ik de ervaringen!

2. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

Apr 21, 2014
    656
    163
    43
    Ik heb geen ervaring met de NIPT, maar in Nederlandse ziekenhuizen wordt deze eigenlijk alleen gedaan na hoge kans uit de combinatietest of andere risicofactoren. Ik hoor dat in Belgie deze wel zo gedaan kan worden, maar geen idee of dat vergelijkbaar is met de praktijk die je noemt

3. piesofkeekje

Ik weet dat je bij deze praktijk in A'dam en Olvg en amc het op eigen kosten kan laten doen zonder verhoogd risico uit de combinatie test.

4. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

Apr 21, 2014
    656
    163
    43
    Oh vreemd, er is mij gezegd dat het nergens in Nederland kan in een ziekenhuis, ook niet met bijbetaling. Dat was 3 weken geleden. Jammer, als ik dat geweten had...

5. piesofkeekje

Dat komt omdat het wettelijk eigenlijk niet mag maar het wordt dus wel gedaan, kijk maar verder in dit forum staan er ook veel berichten over, maar dus niet over deze praktijk vandaar mijn vraag.

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #6 merah, Jun 23, 2014
    Last edited: Jun 23, 2014
    De praktijken die genoemd worden doen de test niet zelf. Ze sturen dit ook op baar Belgie (en dus naar Amerika). Ze zijn dus niet beter of slechter, ze besparen je allen de reis naar Brussel of Antwerpen. Uitslag duurt dan wel wat langer (2-3 weken, als je zelf naar België gaat ongeveer 10 dagen).
    Olvg rekenen een belachelijk bedrag voor een groepsconsult bovenop de nipt zelf. Informatieve bijeenkomst met informatie die je er in België gratis bij krijgt. Ga je in Brussel binnen het juist termijn dan krijg je ook gratis een nekplooimeting erbij.
    De ziekenhuizen die zelf de nipt mogen uitvoeren mogen dit idd alleen bij verhoogd risico in de combinatietest. Dit is omdat de nipt in Nederland officieel alleen nog maar in studieverband wordt uitgevoerd. De minister is onverbiddelijk...

7. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Het wordt allemaal opgestuurd naaf het lab in amerika ( via België) dus maakt niet uit. Ik heb hem in januari bij het olvg laten doen.

8. piesofkeekje

Bedankt voor de info! Maar weet iemand wat de kosten zijn bij de echo praktijk?

9. c85

c85 Lid

Mar 25, 2009
    90
    0
    0
    ik heb de nipt gedaan bij echo praktijk zuid in Amsterdam.
    je betaalt dan 590'- euro.
    de uitslag zou bekend zijn binnen 10-14 werk dagen. Ik had hem al op dag 8 binnen! Succes ermee!!

10. piesofkeekje

Top dit wilde ik weten, geen groepsgesprek dus?

11. c85

c85 Lid

Mar 25, 2009
    90
    0
    0
    nee helemaal niet, ik heb gebeld en ze hadden heel snel plek, we gingen toevallig een dagje Amsterdam doen en het kon toen op een vrijdag. Het is een kleine echo praktijk en het bloedprikken wordt gewoon achter de balie gedaan. Als je belt krijg je alle info wel te horen wat je mee moet nemen e.d!

12. piesofkeekje

Fijn, als de echo goed is ga ik ze zeker bellen. Kun je ook het geslacht te weten komen, ja toch? Leuk dat je een meisje krijgt, heb er 2, denk dat dit de tweede jongen gaat worden :D

13. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

Sep 29, 2013
    1,043
    0
    0
    Hier in antwerpen laten doen, was €590,- kwijt.

14. Luna46a

Luna46a Lid

Jun 5, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook in antwerpen geweest, bij gendia. Ze kunnen ook detje naar je opsturen en dan kan je je bloed laten orikken bij bv verloskundige of huisarts. Gaat supersnel via DHL! ( ik had helaas te weinig bloed in de buisjes waardoor ik alsnog naar antwerpen moest!)
    Ook €590! Succes

15. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Als het daar kan ga ik ook daarheen! Had al geïnformeerd bij OLVG, maar daar is zo'n hele infomiddag bij. Klinkt stuk eenvoudiger bij deze praktijk.

16. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ik had toevallig net de praktijk gebeld en krijg meer info per mail.
    Ik ga het toch doen denk ik.

Share This Page