ervaring NIPT test echopraktijk Zuid A'dam?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by piesofkeekje, Jun 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piesofkeekje

piesofkeekje Niet meer actief

Ik denk erover om een nipt test te laten doen. Wie heeft er ervaring mee in deze praktijk en wat zijn de kosten? Hoelang duurt de uitslag?

Of zijn ziekenhuizen beter? Olvg, amc, of zelfs antwerpen of brussel?

Graag hoor ik de ervaringen!

2. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

Apr 21, 2014
    656
    163
    43
    Ik heb geen ervaring met de NIPT, maar in Nederlandse ziekenhuizen wordt deze eigenlijk alleen gedaan na hoge kans uit de combinatietest of andere risicofactoren. Ik hoor dat in Belgie deze wel zo gedaan kan worden, maar geen idee of dat vergelijkbaar is met de praktijk die je noemt

3. piesofkeekje

Ik weet dat je bij deze praktijk in A'dam en Olvg en amc het op eigen kosten kan laten doen zonder verhoogd risico uit de combinatie test.

4. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

Apr 21, 2014
    656
    163
    43
    Oh vreemd, er is mij gezegd dat het nergens in Nederland kan in een ziekenhuis, ook niet met bijbetaling. Dat was 3 weken geleden. Jammer, als ik dat geweten had...

5. piesofkeekje

Dat komt omdat het wettelijk eigenlijk niet mag maar het wordt dus wel gedaan, kijk maar verder in dit forum staan er ook veel berichten over, maar dus niet over deze praktijk vandaar mijn vraag.

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #6 merah, Jun 23, 2014
    Last edited: Jun 23, 2014
    De praktijken die genoemd worden doen de test niet zelf. Ze sturen dit ook op baar Belgie (en dus naar Amerika). Ze zijn dus niet beter of slechter, ze besparen je allen de reis naar Brussel of Antwerpen. Uitslag duurt dan wel wat langer (2-3 weken, als je zelf naar België gaat ongeveer 10 dagen).