op zoek naar hoekbank maar wat is nou handig?

Discussie in 'De lounge' gestart door mama suus, 5 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hai hai,
    zoals al in de titel staat zijn we op zoek naar een nieuwe bank. we hebben bedacht dit ons voor de verjaardag te geven. maar nu komt het dus wat voor een aaaah zijn dr zoveel
    we willen zowiezo geen mega dure want hebben twee kleine kids twee honden en katten.

maar wat is nou een handig stofje bijv dat dus makkelijk schoon te maken is en bestand is tegen haren (want die hebben we wel van de beestjes en ze zijn gewent op de bank te mogen liggen) dr zijn dus zoveel verschillende stofjes. momenteel is het dus veel van dat geweven wat ik wel mooi vind maar me met de haren niet handig lijkt die blijven er vast en zeker in steken.

zijn dr ook mensen die een bank zo online gekocht hebben en beviel hij toen wel of zat ie voor geen meter bijv want daar ben ik dan zo bang voor dat ie zo leuk lijkt op pc maar in het echt dus echt niet mooi is of erger nog niet lekker zit.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Hoiii meid!
    Wij hebben ook een hoekbank, hij zit en ligt heerlijk!
    Wij hebben een grijze van een soort van geweven stof.
    In het begin was hij heel mooi...alleen nu zitten er veel haken en pluisjes aan.
    Haken van de kat, die soms met haar nagels achter de stof blijft hangen.
    En pluisjes van het schuiven en zitten op de bank.
    Van een afstandje zie je het niet zo, maar van dichtbij wel.
    En ik erger me er best wel aan.
    Alleen de bank zit echt heeeeeerlijk, en je ziet er helemaal geen vlekken enzo op.
    En dat is natuurlijk wel handig met kleine kids, dus vandaar dat we hem nog wel een tijdje houden.

Verder zou ik goed kijken naar een bank die goed zit.
    Veel hoekbanken hebben een lage rugleuning, of een hele lange zit waardoor je met je benen bungelt.
    Ook een met veel losse (niet echt stevige) kussens vonden wij niet handig...want dat zit gewoon niet echt lekker.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Oh ja!
    Ik zou er echt geen online kopen!
    Wij hebben echt heel veel meubelzaken gehad, maar vonden toch echt heel veel banken niet lekker zitten.
    Vooral door dat lange zitvlak (waardoor je nooit lekker rechtop de bank kunt zitten en altijd moet hangen) of door de te korte rugsteun.

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hebben ook een hoekbank... van nepleer... stof hadden we hiervoor gehad en met kleine kinderen is het echt waardeloos! zou ik dus echt niet doen... leer of iets in de trant van is veel makkelijk.. sopje erover en je bank is weer schoon.. vooral ook met dieren...

5. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Ik heb vorige maand een bank bij Montel gekocht. Een grijze stoffe bank. Je kon er voor kiezen de bank in te laten spuiten met spul waardoor vlekken er niet intrekken. Als er toch een vlek in komt krijg je een nieuwe bank. Levenslange vlekloze garantie dus;)! Het kostte wel wat extra, €200 volgens mij.

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja en als je er dan toch een vlek in hebt kan je maanden wachten op een nieuwe bank :p

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou echt geen bank online kopen. Wij hebben vorig jaar een bank gekocht in een meubelzaak en hebben op veel banken gezeten die niet lekker zaten. Dus persoonlijk zou ik niet zomaar online kopen.

Wij hebben geen hoekbank maar wel 1 van stof. Wij hebben het zelfde als wat Consider schrijft, veel haakjes en pluisjes. Terwijl we zelfs nog een duurdere stof hebben genomen. Dit gebeurde ook best wel snel moet ik zeggen, na een klein jaartje.

Wij hebben wel gezegt dat we dus geen stoffen bank meer nemen.

8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik zou er een nemen met vaste kussens. Ook zou ik er op letten dat als je het lekker vind om wel eens op de bank te liggen dat dan de leuning niet te hard is en dat deze onder een hoek staat t.o.v. het zitvlak.

Wij hebben een grijze geweven van de Leenbakker. Blijft erg goed en is met een doekje goed schoon te maken. We hebben een kat maar die haren blijven niet hangen. Wel vind ik de leuning te hard.

9. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Haha ja dat is zo;) we zitten nu ook al een maand zonder bank, hij komt pas in januari! Iets te voorbarig geweest:p

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben sinds een maand een nieuwe hoekbank.
    Met een hond, 3 katten en 2 kinderen hebben we een stoffen bank gekocht. Eerst hadden we een leren bank, maar ik was er klaar mee.

Het is een geweven, dikke grijze stof. Hond komt er niet op, katten ook niet. Schoenen uit op de bank en de kinderen mogen niet eten en drinken op de bank.
    Tot nu toe gaat het prima. Er zat wel een chocolade vlekje in, maar die heb ik er met James schoonmaakshit uitgekregen.

Ik stofzuig de bank elke dag, en we zijn er echt super blij mee.
    Wel bij een meubelzaak gehaald, wel wat duurder maar daar is de kwaliteit ook naar.
    Zal even een foto voor je uppen.

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij hebben onze stoffen hoekbank laten behandelen met een spul (het heet iets van Protex of Protec... ) waardoor vlekken er makkelijk uitgaan. Als je de vlek er niet uitkrijgt, dan komt een bedrijf het voor je doen.
    Het kost wel wat, maar ik vond het geen overbodige luxe met 2 kleine kinderen.
    En verder ben ik wel zuinig op de bank, dus de kinderen mogen niet eten en drinken op de bank en ook niet met hun schoenen erop.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb een zwarte bank met lichtgrijze geweven stof erdoorheen en die hebben we juist genomen omdat je er niets op ziet en prima schoon te houden.

13. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    wij hebben ook een heerlijke hoekbank (echt mega mega groot overigens) maar die is van geweven stof en stofzuig iedere dag want de hond mag ook op een stuk liggen. We hebben hem 5 jaar en ziet er nogsteeds als nieuw uit. Komt bij Trendhoppper vandaan dus nee niet goedkoopste maar heb er ook nooit problemen mee dat vlekken er niet uit gaan ofzo.

Verder krijgen we echt van heel veel mensen te horen dat hij zo verschrikkelijk lekker zit dus dat is ook goed haha

14. mroos

mroos Niet meer actief

Hebben wij dezelfde bank?:p
    Wij hebben de bank nu 1.5 jaar en van een afstand een prachtige bank, van dichtbij iets teveel haakjes en schuifpluisjes;).

Wij hebben de bank wij de woonstore gekocht! Inet zou ik niet doen!

15. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Wij hebben ook een grote hoekbank, een grijze/zwarte geweven dikke stof. heb 5 poezen en je ziet er bijna niets op. ik hoef iig niet elke dag de bank te stofzuigen

ik zou geen leer of nepleer nemen als je poezen hebt. je ziet dan overal de nagels in staan. krassen en al .

16. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Hoi,
    wij hebben nu een bank van leenbakker, nepleer ideaal met 2 kids en 2 honden!!
    Hebben wel een nieuwe gekocht ivm doorzakken,
    een echt leren bank, voor mij geen stoffenbank met honden en kids.
    We zijn 6 bankenwinkels afgeweest, maar heel weinig banken die kwa zitting naar onze smaak waren. Dus online kopen zou ik echt niet doen.

17. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)

nee dat zou ik persoonlijk ook niet doen als een (nep)leren bankstel met katten daar zie je alle halen op inderdaad!
    Wij hebben stoffen bank en met de hond gaat dat echt prima je ziet er niks op en is heel makkelijk schoon te houden en na 5 jaar nog als nieuw. Ik weet niet hoe die er straks uit komt te zien als de kleine er is maar toch haha

18. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    wij hebben deze bank, maar dan met de bruine bekeleding
    IKEA | Zitbanken met stoffen bekleding | Hoekbanken | KARLSTAD | Hoekbank 2+3/3+2

Ideaal. Hij is echt heerlijk groot. De bekleding staat op dat je het moet laten stomen, maar ik heb 3 kussens al een x gewassen omdat de kat had gespuugd en dit ging prima!
    Tevens kan je de hele bekleding (dus ook de zijkanten) los kopen dus als ie niet zo mooi meer is heb je vanaf 250 euro volgens mij een nieuwe bekleding.
    En er zit 10 jaar garantie op.
    Wij hebben 1 kat die veel verhaart, maar goed als je elke dag of om de dag ff een stofzuiger over de bank haalt ziet ie er keurig uit!

19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij hebben een hoekbank van Piet klerkx. ( volgens mij schrijf je het zo)
    Het is echt een super bank. En heelijk groot.
    Een geweven stof. Donkerbruin met grijs en wit..

Hebben hem nog niet zo heel lang. Maar hij zit er nog prachtig uit en nog steeds geen pluisjes of haakjes. :)

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ok veel bruikbare tips dus al. maar al die geweven he zijn dat echt die dingen die ze tegenwooridg overal hebben staan dat groffe zeg maar lijkt een beetje op een jute zak hihi (geen idee hoe ik het andersm oet zeggen) het leek me zo dat de haren daar tussen gaan zitten we willen een wat donkere namelijk maar onze honden hebben ook veel witte haren haha en dat zie je dan zo he.

en qua stof he dr zijn zoveel verschillende stofjes wat is nou echt handig? zie vaak microsfaser staan of zelfs jersey geloof ik en dan nog kunstleer en die geweven stof natuurlijk.

dat van die zitvlakken waren we idd al achter mijn vent is ook vrij lang en we zaten op een paar nou pff echt verschrikkelijk hoor je komt er haast niet meer van af hahaha heel laag en dan ook nog eens heel diep. en ik had net als een klein kindje de voeten naar voren haha kon niet bij de grond als ik achterin zat.

heeft iemand miss ook nog fotos?
    ooh en wat ik ook zo lastig vind hoe dan straks met tafel? heb ook veel die een beetje op een U lijken gezien maar daar past ja geen salontafeltje meer tussen en vind het toch wel handig dat ik me bakkie koffie ff ergens neer kan planten haha. een mega grote word het toch ook niet weer niet want dan staat hij voor de cv en dat willen we dit keer niet.

Deel Deze Pagina