Als ze een bericht stuurt moet ze 0023 gevolgt met zijn telefoonnummer doen. Verder zou ik adviseren een smslisto account aan te maken daarmee kan je erg goedkoop bellen enz. Wij gebruiken het ook veel om naar schoonfamilie in afrika te bellen en doen met 10 euro wel een hele maand en dan bellen we wel wekelijks een half uur tot uur!
Bel je provider, die zijn kundiger als wij (sorry dames) Het heeft niets met de Samsung te maken maar met de Telfortinstellingen zelf.
Heeft haar vriend een stabiele wifi verbinding daar? Dan kan ze ook proberen gratis te bellen met Viber en sowieso WhatsApp installeren!
Inderdaad viber kan ook als hij een smartphone heeft alhoewel je daar wel een goede verbinding voor moet hebben, zelfs skypen kan tegenwoordig via de smartphone!
Precies. En WhatsApp is toch ook veel gemakkelijker dan gewone sms in dit geval? Kan ze ook gelijk zien of het bericht is aangekomen.
Waths ap had ik ook al aan gedacht maar hij heeft een simpele tel zonder internet zij weet ook niet welke provider hij heeft ze heeft alleen zijn nummer meer weet ze niet. Wat ik me afvroeg zijn er in nederland van die sim kaartjes te koop waar je gewoon geld op kan zetten en dan ook met een simpele tel naar zijn nummer te sms en ? Zo ja welk netwerk is dan echt goed en komt het zeker aan me vriendin wilt anders dat ook nog proberen. Ik heb namelijk zelf nu van telfort vernomen dat ze niet met alle providers daar een contract hebben en dat dat eventueel ook nog het probleem kan zijn.
Inderdaad lebara mobile! Maar vind het raar dat telfort dit zegt? Als mijn man in afrika zit sms ik hem ook gewoon vanaf mijn telfort abbonement. En het land waar hij vandaan komt heeft helemaal geen samenwerking met welk westers bedrijf op dit moment dan ook. Overigens is het in andere landen in Afrika ook altijd gelukt om hem te sms-en.
een goedkoop simkaartje kopen van hi ofzo, en die gebruiken? heb jij al geprobeerd of je hem kan bereiken? dan weet je zeker dat het aan haar ligt.. en ik weet niet waarom je uitgekotst word hier, maar daar moet je boven staan. je kan geen vrienden zijn met iedereen en dit bestaat nu eenmaal uit ik weet niet hoeveel vrouwen
Hou nee ik heb verder niks met hem en heb ze nummer ook niet dus nee ik heb niet geprobeerd ik doe dit echt puur voor haar omdat ik wil dat ze gelukkig is
Maar even een test SMSje sturen waar je vriendin bij is betekent toch niet dat je iets met hem 'hebt'? Mijn eerste gedachte was dat ze een verkeerde landcode gebruikt heeft (in sommige landen moet je trouwens wél de eerste '0' van het nummer gebruiken - althans dat was vroeger in Italie bijvoorbeeld wél het geval). Misschien kan ze proberen om rechtstreeks te reageren op een SMS van hem, dan weet ze zeker dat ze het juiste nummer gebruikt. Sommige instellingen/abonnementen laten geen gebruik naar het buitenland toe, misschien is dat het probleem En tenslotte: weet je zeker dat haar vriend geen smoesjes verkoopt? Misschien vindt hij het wel lekker rustig zo...
Nog een tip ; als hij haar een sms stuurt en zij wil antwoorden, moet ze niet direct antwoorden klikken maar een nieuwe sms openen zijn telefoonnummer (juist met landencode invoeren vanuit telefoonboek of intoetsen zonder de 0 van het 06 nummer) en dan verzenden klikken. Plus er zal een sms-overeenkomst zijn met bepaalde providers, aangezien er in een land zoals ghana vaak smsjes niet aankomen. Bel dus die provider Telfort en vraag met welke provider je uit Ghana je kan smsen. Ik werk trouwens niet voor Telfort
Hoi iedereen me vriendin heeft een lebara sim gehaald en ze hebben contact gehad dus het ligt tog echt aan telfort. Telfort wilde ook niet helpen ze wisten het ook gewoon weg niet. Maar bedankt voor de tip voor het netwerk van lebara Liefs gaga