wie wilt ook een hoop kindjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brooke, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wij wilden ook wel altijd graag veel kinderen, vier of vijf leek ons heel erg leuk.
    Maar helaas, na twee zoons stopte het.
    Wat waren we ontzettend blij en verbaasd dat er zich na 20 jaar toch nog een kleintje aankondigde.
    Vier of vijf hebben we helaas niet gehaald, maar we zijn ook heel superblij met ons trio!

2. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben nu zwanger van m'n eerste, en ik heb geen idee hoeveel kinderen ik wil, eerst maar afwachten hoe het met mijn eerste kindje gaat, miss dat ik dat al zwaar genoeg vind.. en soieso ik heb nog een paar jaar de tijd :)

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ben zwanger van de 5e. En dit is ook de laatste keer.
    Het zit zeker in de familie, haha. Ik heb 1 zus en die is zwanger van de 6e (en ook de laatste keer)

En verder denk ik dat het erg aan het gezin zelf ligt hoe het eraan toe gaat.
    Bij zo'n uitspraak als deze: Heb gezien hoe het in wat grotere gezinnen gaat en ik zou dit voor mezelf absoluut niet willen. denk ik, dat bepaal je toch zelf...
    Ik ken ook gezinnen met 1 of 2 kids en waarvan ik absoluut niet zou willen dat het er hier ook zo aan toe zou gaan. Maar dat zegt meer over dat gezin dan over je eigen gezin.

4. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Wij kunnen elk moment onze eerste krijgen, maar voor mij is dit ook meteen de laatste. Mijn vriend zou wel 2 of 3 willen, maar dat zit er wat mij betreft niet in.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik wil heel graag 4 kindjes! dus nog 3 te gaan als het ons gegund is. Ik kom zelf uit een gezin van 4 kinderen, mijn man uit een gezin van 5 kinderen. Maar aangezien ik 20 ben hebben we nog tijd genoeg, de eesrtkomende jaren houden we het bij één totdat onze financiële situatie ietsje stabieler is.

6. Amom22

Amom22 Niet meer actief

wij willen een kippenhok :) lekker druk huis zeg maar! Lijkt me heerlijk. Kan me niet voorstellen dat ik ooit zeg "nee echt niet meer", maar ja dat kan zo veranderen natuurlijk! Ben nu zwanger van de 2e maar denk dat we toch direct (paar maandjes wachten om te herstellen) voor de 3e gaan. Het hoeft van mij ook neit allemaal achter elkaar...met een beetje geluk ben ik nog 25 jaar vruchtbaar...we zien wel!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou ook wel een groot gezin willen maar om verschillende redenen is dat (waarschijnlijk) niet aan de orde:

1. We zijn al wat ouder en de vraag voor mij is of het nog zal lukken om meer kinderen te krijgen en of dit wel allemaal goed gaat. (Ik ben 36, mijn man 40)

2. Manlief heeft inmiddels bedacht dat een 2e leuk zou zijn maar 3? Ik geloof niet dat ik daar nu over moet beginnen :(

3. Vanwege reuma moet ik elke keer weer afwachten wat de zwangerschap en bevalling doet met mijn lijf. De eerste keer is uitstekend gegaan (behalve wat rugklachten maar volgens mij is dat redelijk normaal bij nieuwe mama's).

4. Bij voorkeur hebben we een jaar of 2 tussen kinderen zodat we optimaal van ze kunnen genieten, ze al iets zelfstandiger zijn (zelf lopen) en ik de tijd heb om helemaal te herstellen. Dit betekent dat ik bij een mogelijke volgende al 38 ben en daarna nog één? Ik weet niet of ik het dan nog durf (en of het lukt)

Ik las ooit op een vrouwenkalender: begin nooit aan je eerste kind met je laatste eitje.. zo voelt het bij mij wel een beetje en dat vind ik jammer. Helaas was ik niet eerder de man van mijn dromen tegen gekomen :)

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik ben nu zwanger van de 6de, en zoals ik het nu zie, wel de laatste, hoe moeilijk het ook is dat af te sluiten. Ik nen nog maar 27 dus je weet nooit natuurlijk maar ik vind dit een geweldig leuk groot gezin en vind het wel leuk zo, ik ga dus ook ontzeeeetttend genieten van deze zwangerschap/baby/kraamtijd! :D
    Ik denk dat de meeste vrouwen altijd, ook al heb je 15 kinderen of 2, ben je 21 of 65 als ze op kraamvisite gaan of terugdenken aan hun zwangerschap(pen) kriebels blijven voelen.

9. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    MamadeLuxe; respect hoor, met 27 jaar en dan al zwanger van de 6e.. haha ik zie het mezelf niet nadoen ;).

Ik zelf ben nu 25 en ben nu zwanger van de eerste.
    En ik denk dat ik er 2, max 3 zou willen (mocht het me gegeven worden uiteraard).

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

WOW! Moest er toen persoonlijk niet aan denken maar RESPECT hoor.

Enne.. gefeliciteerd met je mannetje! :whistle:

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
  12. brooke

brooke Lid

17 jan 2009
    40
    0
    0
    rotterdam
    hoi jazzie je slaat de spijker op zijn kop dit onderwrp word weer te veel uitgebreed ik ben alleen maar op zoek naar mensen die graaag meer kinderen willen nie tnaar mensen die het niet willen dan ben je op het verkeerde adres!

13. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik wil er het liefst 10...en dat meen ik oprecht.

Ik weet niet hoe ik daar in de toekomst over denk (zoals het er nu naar uitziet hetzelfde), maar nu wil ik er echt minimaal 10!

Mijn man moet er af en toe van slikken, maar wil het liefst ook veel kindjes...

14. Willeke26

Willeke26 Actief lid

23 nov 2006
    219
    0
    0
    Hurdegaryp
    Niet willen is het probleem niet het krijgen is een ander verhaal...... Meike is voor mij al een wonder ;)
    Vroeger zei ik ook ik wil een groot gezin, maar nu zeg ik ben blij wat ik nu heb. helaas mocht de zwangerschap bij ons niet snel vlotten....
    Wij gaan nu voor een tweede maar of het lukt geen idee we wachten maar af!

15. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Op dit forum is dat eenmaal zo, mensen hebben al vaker geprobeerd om duidelijk te maken dat als er niet om je mening wordt gevraagd je dan dat topic overslaat.
    Jij wilt graag ervaringen horen van anderen die een groot gezin geweldig vinden, ik persoonlijk als ik dit topic doorlees zit ook niet op uitspraken als " moet er niet aan denken" of " ik heb gezien hoe dat er aan toe gaat in grotere gezinnen" te wachten, waarom moet je zoiets zeggen? Is dat een positieve toevoeging aan dit topic? nee. Wat kan je dan krijgen? over en weer gekat naar elkaar.
    Blijkbaar kunnen heel veel vrouwen toch echt niet lezen, of reageren alleen op de topictitel zonder het bericht te lezen.

16. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ik wil ook graag een groot gezin, liefst 4 kindjes... Maar de tijd zal het leren, ben nu zwanger van mijn eerste en zal hierna (zoals meerdere hier) een tijdje moeten wachten tot de financiele situatie zich iets verbeterd, maar zodra dat het geval is gaan we voor de tweede! :D
    Kom zelf ook uit een groot gezin en als ik er nu op terug kijk ben ik ontzettend blij dat er altijd iemand was om mee te spelen/klooien/ruzie maken :) En krijg een warm gevoel van het idee dat ik lekker veel broers en zussen heb. Je bent nooit alleen, wat er ook gebeurd.
    Mijn moeder heeft uit haar tweede huwelijk nog een kindje gekregen (mijn halbroertje) en wou voor hem er heel graag nog eén bij, dat is helaas niet gelukt. En nu zie je echt wat een ontzettend verschil dat is voor een kind. Of het broertjes/zusjes heeft, of alleen opgroeid.
    Dus dit wondertje van mij krijgt er absoluut nog broertjes/zusjes bij! :D

17. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Jullie hebben wel gelijk, maar zo gaat het nu eenmaal op forums he! Ze stellen een vraag over BV en dan begin de ander over FV. Of ze stellen een vraag over abortus en dan beginnnen ze over roken...Hoe raar het ook is, zo gaat het meestal...

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik zou ook graag minstens 3 kinderen willen, meer mag ook van mij :)
    Maar het moet natuurlijk financieel ook te doen zijn :( en mijn vriend moet ook willen...
    Maar achja we zijn nog jong, er is nog vanalles mogelijk ;)

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ja hahaha, maar maakt het niet minder irritant ;)

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Goh, ligt eraan wat je bedoelt met een hoop. ;)

Ik zou er heel graag minstens 3 willen, we hebben er nu 2 samen (1 van hem en 1 van ons zeg maar :) ).

Ik zou er heel graag nog minstens eentje bijhebben!
    Of we er nog meer willen hangt heel erg van onze situatie in de toekomst af. ;)

Deel Deze Pagina