ik heb al 2 kids uit andere relatie... exman wilde geen 3de en heeft boel door laten knippen. Bij mij bleef echter het gevoel van tis niet compleet.. jaren later ben ik nieuwe liefde tegen gekomen met wie ik het aandurfde om te proberen voor 3de kindje.. en tis gelukt.. ben nu 23 weken zwanger.. hij is al aan het mijmeren over nr 4... maar volgens mij doet die dat alleen omdat de gang naar de uroloog voor tjoptjop voor hem best eng is hehehe. dus 3... en dan is het voor mij af.
Hier ook een groot gezinnetje.. Ik heb 3 kids uit mijn vorige relatie en sind een jaar een nieuwe liefde. Een kinderwens is vrij snel uitgesproken en vriendlief had ook aangegeven altijd een groot gezin te willen hebben (als het is gegund natuurlijk) Hij is dan ook meer vader voor mijn kids dan hun biologische papa Toch raakte ik onverwachts zwanger, we wilde graag nog even wachten zeg maar... maar goed. Nummer 4 is dus in aantocht en we zijn er super trots en blij mee! Aan de ene kant denken we, dan ist klaar, maar dat is nooit hardop uitgesproken. We hebben een grotere auto gekocht, waar nog een plekje overblijft.... dus we zien wel hoe het gaat lopen. Eerst lekker genieten van dit kleine ukje wat gaat komen. En wat aandacht betreft... het is hoe je er tegenover staat. Wij maken bewust tijd voor de kids, laten liever de boel de boel om lekker wat te knutselen of buiten bezig te zijn. Prioriteiten stellen. De oudsten zitten allemaal op school, dus ik heb straks wel lekker de tijd om ook van deze kleine uk te genieten. Wij genieten enorm van de rijkdom die dit allemaal met zich meebrengt! Liefs
Wow wel grappig om te lezen dat het perceptie van een groot gezin bij iedereen verschilt ; P. Ik kom zelf uit een gezin van 4, maar ik vond dat eigenlijk klein hahahha En ik lees ook vaak op het forum over dat hun mannen zich moeten laten steriliseren. Kun je dat wel terugdraaien? En waarom doet de vrouw dat dan niet? (Niet sarcastisch bedoeld, maar ik ben nogal groen in die dingen. Er zal vast een goede reden zijn,alleen ken ik die niet. Ik zou wel willen weten waarom de vrouw zich niet laat steriliseren. of kan dat niet?) Hopelijk kom ik niet verkeerd over ( dat gebeurt nog wel eens onbedoeld op een forum) Groetjes
Bij ons is het vierde kindje onderweg. Tussen de jongste en de baby zit straks (vergeleken met de andere kinderen) beste wel een gat...6,5 jaar. Maar ik kan me er al zo op verheugen...heerlijk. Met de drie oudsten heb ik het best heel druk gehad (er zat steeds 2 jaar tussen) en nu hebben we heerlijk de tijd om met z'n allen van dit kleine hummeltje te genieten. Heb zelf wel gezegd dit wordt de laatste, maar ik kreeg van schoonzus en zwager een kaartje waarop stond "nog 1 keer genieten" en het eerste wat in mijn hoofd schoot was.....wie zegt dat dit de laatste wordt . Dus we zien wel hoe het komt....kinderen krijg je en je moet maar zien wat je gegeven wordt. Wij zijn in ieder geval heel dankbaar dat we een vierde kindje mogen krijgen.
Volgens mij is de ingreep bij een vrouw heftiger dan bij een man. En daarbij hoor ik veelal (uit mijn omgeving) dat de vrouwen wel genoeg gedaan hebben , zij hebben tenslotte de kinderen gedragen en gebaard. 't Is maar hoe je er tegenaan kijkt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me er ook niet echt in verdiept heb. Ik denk dat ik mijn man nog met geen 10 paarden naar het ziekenhuis krijg voor zo'n ingreep. In onze omgeving is het namelijk een keer zo vreselijk mis gegaan dan de man bijna het leven liet. Daar is mijn mannetje flink van geschrokken en daarbij zou hij 5 of 6 kinderen ook helemaal leuk vinden dus......
Sterilisatie van de man is een hele kleine ingreep... onder plaatselijke verdoving, duurt een kwartiertje, dan mag die weer naar huis en heeft dan nog een dagje wat beurs gevoel plaatselijk. Bij de vrouw is het een veel zwaardere ingreep, onder volledige narcose en ook hersteltijd duurt veel langer. en waarom ik me niet laat helpen? Nou... ik ben diegene die jarenlang die hormonen van pil tot zich heeft kunnen nemen... ik ben diegene die met zwangerschappen 9 maanden lang kan afzien... dus die 15 minuutjes die mannetje dan mag doen om getjopt te worden, is zijn bijdrage in het hele voortplantingsverhaal oja, en het is terug te draaien, bij de man met een groter slagingspercentage dan bij de vrouw
He Lim.....ik kan me idd wel voorstellen dat jij je mannetje laat gaan, jij moet heel wat doorstaan tijdens het zwanger zijn , maar ik begrijp dat jouw mannetje ook niet echt staat te jubelen .
kan het er niet meer mee eens zijn kunnen ze eindelijk eens wat bijdragen aan het hele verhaal... wij hebben genoeg gedaan.. dat zegt niet dat mannen er niet tegen op zien hoor (ze zien het toch als een soort mannelijkheid ofzo ) maar ik zeg altijd zo; een ECHTE man doet dat voor zijn vrouw als ze samen besluiten dat er genoeg kids zijn. Ik ga hem helemaal in de watten leggen als het zover is dat verdiend ie!
Hier is nummer 4 op komst! Geweldig.. lijkt ons heerlijk een groot gezin. Druk? nee zo druk als je het zelf maakt.
hier komt uiteindelijk het derde wondertje. na een lange tijd en na veel angst uit eerdere zwangerschap. het verlangen bleef echter. dat liet zich niet wegdrukken.een vierde zal er (helaas) niet komen. ik vind 40 de limit voor mezelf.
Ik vind 3 kinderen niet onder een groot gezin vallen, of is dat tegenwoordig wel zo dat 3 "groot" is?
ik vind het grappig om te lezen dat sommige 3 kids ale en groot gezin vinden... ik heb er straks 2 en heb het idee dat we pas net zijn begonnen
ik vind het grappig om te lezen dat sommige 3 kids ale en groot gezin vinden... ik heb er straks 2 en heb het idee dat we pas net zijn begonnen
Vroeger was 3 een groot gezin. Ik heb er zelf ook drie maar groot, druk? Wel nee. Het is gewoon super gezellig. Een vierde zou erg welkom zijn maar nu even niet. Waarom niet: puur omhet feit dat we gaan emigreren naar Frankrijk van de zomer en ik tijdens mijn twee laatste zwangerschappen erg veel last heb gehad van BI. En om nou met Bi te moeten verhuizen....Maar wie weet ooit..........
Ik heb juist het idee dat vroeger (ligt er natuurlijk aan wat je onder vroeger verstaat) 3 een klein gezin was. En dan heb ik het over de tijd van onze ouders dus tussen de 40-60 jaar terug. Toen waren gezinnen van 10 kids heel gewoon. Nu is 3 toch al best groot gezien het gemiddelde op 2 (of misschien nog wel minder 1,zoveel... hahaha) ligt. Echt heel groot is het nu ook weer niet, maar ik vat de vraag wie wil er ook een hoop kindjes op als 3 of meer
Leuk, heeft mijn zussie afgelopen zomer gedaan. Maar zwanger zijn is in Frankrijk wel anders, daar is de volgende onderweg en mn zus heeft onenigheid met de gyn (vk kennen ze er bijna niet). Volgens de nederlandse telling is mn zus 2 weken verder dan de franse
Ik denk dan eerder aan de periode van onze oma's en opa's. Niemand van de mensen van die leeftijd die ik ken heeft zoveel kinderen.