Misschien ligt het ook aan de streek, want hier in het zuiden was het heel normaal om echt hele grote gezinnen te hebben. De pastoor kwam dan thuis vragen wanneer de eerste kindjes kwamen als men net getrouwd was en als hij vond dat er te veel tijd tussen de kids opvolgend zat.... Ben ik ff blij dat ik nu leef en niet toen...
@amom: dan kreeg je de pastoor gewoon elk jaar op visite... Bij mijn opa en oma was dat ook zo. Zij hadden trouwens 7 kinderen, was volgens mij toen heel normaal. Mijn man vind 2 kindjes wel genoeg, maar ik weet het nog niet. Eerst maar eens kijken of deze zwangerschap goed gaat en dan zien we weer verder. Ben nog erg jong, dus ik sluit zeker niks uit.
Ja echt, en zo lang geleden is dat nog niet eens. Toen ik met mijn ex trouwde, 21 jr geleden zei die pastoor dat ook tegen ons Wat denk ik ook een rol speelt is uit welk land je komt.
Hier ook een man die 2 wel genoeg vindt. En ikzelf eigenlijk ook, als ik denk aan alle praktische bezwaren bij het zwanger worden, zwanger zijn, weer een keizersnede, daarna het ruimte-tijd-geldgebrek etcetera. Ik denk soms wel: zou toch leuk zijn, nog 1 keer zo'n hummeltje. Maar ik denk dat het bij dromen blijft...!
Dit is nou onze derde en daar blijft het ook bij. We wouden altijd (als het zo mocht zijn) 2 kinderen en omdat we nog best jong zijn zou een derde ooit nog wl komen als we daar klaar vor zouden zijn en of die wens er dan nog was. Maar die ooit is heel vlug gekomen! (door de pil na 5 maanden ontzwangeren van mn 2de) Dus bij ons blijft het zo 3 kinderen.. ik denk druk maar wel heel leuk!
Ik ben nu zwanger van de eerste. Mijn man en ik komen beide uit een gezin met 4 kinderen. Zouden zelf ook graag 4 kinderen willen!
Het lijkt mij heel leuk een gezin met 4 kindjes. Ik ben nu zwanger van ons eerste kindje. Manlief is altijd enigs kind geweest en wil het zoizo niet bij 1 kind houden, maar meer als 2 dat lijkt hem maar veel gedoe, vooral financieel. Dus wij gaan eerst voor twee, en dan zien we het wel. Een groot gezin lijkt me echt heerlijk, ik was vroeger al zo blij met mijn zusje, ik had het zeker weten leuk gevonden om ook zussen/broers ofzo te hebben. Je hoort wel vaak dat de stap van 1 naar 2 kindjes groter is dan van 2 naar 3, maar waarom dat is?
sinnamon, juist niet. t 1e kind is n hele stap, de 2e niet. Dan t 3e kind weer wel Omdat met n 1 kind je leven flink veranderd, bij de 2e niet, die volgt automatisch mee met de rest. En bij n 3e moet je weer flink beslissen, ook omdat je dan n oneven aantal hebt. Dit zei een VK ooit tegen mij.
Ik wil graag een jongen en een meisje. Als dit in 2x kan, ben ik blij. Als de 1e 2 van hetzelfde geslacht zijn, wil ik nog wel een 3e proberen, maar meer niet hoor!
Ik vond de overgang van 3 naar 4 het heftigst, alles in deze moederne maatschappij is namelijk berekend op MAXIMAAL 3 kinderen. Bij deze denk ik ach, een paar extra kleertjes in de wasmand die al uitpuilt kan er makkelijk bij
Ik be nu zwanger van de eerste. Als het allemaal goed gaat willen we er 2 misschien 3. Dat vinden wel allebei een mooi aantal.
Ik wil 4 kinderen. Ik ben zelf ook opgegroeid in een gezin met 4 kinderen... was hartstikke gezellig. Altijd iemand om je heen. Ik hou van drukte.
ik wou ook altijd een groot gein ik ben zelf enigskind en mijn partner komt uit gezin van 6 Hij heeft met zijn ex een zoon van 12 samen hebben we 2 dochters Nu wren in verwachting van een 2 ling waarvan 1 helaas het niet heeft gered dus zijn het er dadelijk 3 van ons samen . Ik weet niet of ik dan kies voor nog 1 . Ik ben er 24 bijna 25 en partner word eind dit jaar 39 .