Zoals de titel al verraadt, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met zwanger worden van een tweede kind en dan voornamelijk van mensen die snel zwanger waren van de eerste. Ik zit namelijk met een 'verwend luxeprobleem' die ik haast niet hardop durf te zeggen. Van mijn eerste zoontje was ik meteen de eerste maand zwanger (nog zonder eerst ongesteld te zijn geweest na het stoppen met de pil). Dit eindigde in een miskraam, waarna ik weer binnen drie maanden zwanger was. We willen nu graag voor een tweede gaan, maar willen liever geen uitgerekende datum in de laatste maanden van het jaar. Dit omdat mijn zoontje jarig is in november. We hebben zelfs weinig aan sinterklaas gedaan, omdat hij al zo verwend werd. Ik ben zelf jarig in december. Ik twijfel nu heel erg om nu al te beginnen met klussen, of te wachten tot april om zo te voorkomen dat we uitgerekend zijn in de laatste maanden. Je hoort best vaak dat het bij mensen die van de eerste snel zwanger waren, bij de tweede lang(er) duurt. Ik weet dat dit voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen allemaal erg wrang klinkt, die hebben wel andere wensen dan de maand waarin hun kind geboren wordt. Ik begrijp ook dat ik al in mijn handjes mag knijpen als het gewoon weer lukt, maar ik ben gewoon erg benieuwd naar ervaringen.
Ik was bij onze dochter 1e ronde zwanger. In juni gestopt met de pil en bezig voor een 2e kindje.. eind september positieve test in handen (ronde 3). Helaas leeg vruchtzakje en 18 november gecuretteerd). Nu ronde 2 na de miskraam.. Donderdag nod dus nog even afwachten!
Ik ben bij alle 2 onze kinderen in de eerste ronde zwanger geraakt. Maar als er eventueel een derde komt kan het ook zo een aantal maanden duren.
Ik was ook van de eerste direct zwanger. Toen ze 9 maanden was er weer voor gegaan en weer direct zwanger. Dat werd een miskraam, daarna 1x ongesteld en toen ze 11 maanden was, werd ik zwanger van zoonlief.
Ik ben ook iedere keer de eerste maand zwanger geraakt. Ik besef mij hoeveel geluk wij hebben en ben enorm dankbaar. Ik vroeg mij hetzelfde af met de derde. ( toch al wat ouder, en het geluk houd een keer op)Maar ook toen (is misgegaan ) en deze keer meteen zwanger.
Wij hebben zeer veel geluk gehad. Vier keer direct zwanger geraakt. Ik heb echter nooit bedacht wat een "goede" of "slechte" maand zou zijn. Daarom verwachten we nu ook ons derde winterkindje We zijn er nooit vanuit gegaan dat het weer direct raak zou zijn, ook het idee dat het krijgen van een kindje te plannen is.
Nr 1 was meteen raak, ik ging er vanuit dat het toeval was. Mijn babykriebels voor 2e waren heel heftig, zo net zo voor de tijd van het jaar dat ik zwanger was geworden van nr 1. Mijn man wilde eigenlijk nog wachten, om te voorkomen dat ze ongeveer rond dezelfde tijd jarig zouden zijn, indien het weer meteen raak zou zijn. Ik heb mijn man overgehaald met het verhaal dat dit wel heel toevallig zou zijn, en dat het echt niet nog een keer in 1 keer raak zou zijn! Ahum. Drie weken nadat we de condooms de deur uit hadden gedaan had ik een positieve test in handen (meteen raak), uitgerekende datum 2 dagen verschil met de oudste... Uiteindelijk is ze iets langer blijven zitten en zitten er nu 4 dagen (en 2 jaar) tussen hun verjaardagen. Da's niet erg natuurlijk, maar wel heel druk, zeker nu ook met kinderfeestjes en traktaties (en kids zijn altijd in de buurt van carnaval jarig). Wij wilden wel echt 'alles' doen om te voorkomen dat er een 3e kindje in diezelfde week geboren zou kunnen worden... We hebben dus bij nr 3 gewacht tot het minstens een maand later zou zou, als het in 1 keer raak zou zijn. Ben er zelf wel heel blij mee, want... het was weer meteen raak. Maar nu zit er toch 6 wkn tussen de verjaardag van middelste en jongste.
Ik ben inderdaad één van de zeer lucky ones bij wie het elke keer meteen raak is. Of ja, bij zoontje was het ronde twee, maar achteraf bleek dat we het de eerste ronde op het verkeerde moment hadden gedaan Toen we voor een brusje gingen was het in ronde 1 raak, helaas v.mk. Toen een ronde geen eisprong gehad, daarna weer direct raak. Helaas wederom een v.mk. De ronde daarna weer meteen raak, en hopelijk blijft deze plakken! Maar ik ken ook een vrouw bij wie het bij het eerste kindje in 3 maanden raak was, en die nu al ruim 2 jaar bezig is (incl iui e.d.) voor een brusje
Bij de eerste was ik na 2 rondes zwanger. Nu zijn we al een aantal maanden bezig. Maar.. heb na de zwangerschap een schildklierziekte gekregen, dus dat helpt ook niet mee.
Bedankt voor de reacties! Volgens mij valt er niet veel van te zeggen. Dus maar gewoon wachten tot april en dan zullen we het wel zien.
Ik was de eerste ronde meteen zwanger na het stoppen van de pil. De tweede duurt lang, na 9 maanden zwanger en dat is een miskraam geworden. We zijn nu ondertussen een jaar en 1 maand bezig voor de tweede. Pfff verschrikkelijk...
tja ik wilde persé niet dat het kindje in december zou komen, die maand zou ik dus gewoon over hebben geslagen. ik heb de luxe dat het hier gelukkig geen probleem is en we goed vruchtbaar zijn (dit keer zelfs nog sneller dan met nr. 1. (toen 8 rondes, nu in 1x) tja wrang of niet maar aan de andere kant, het is jullie leven, jullie beslissing. zolang jullie beiden gezond zijn is er niets mis mee toch
Hier ongepland zwanger van oudste dochter, daarvoor ook al eens ongepland zwanger geweest dat werd een miskraam. Toen we voor een tweede gingen 2x meteen zwanger maar 2x miskraam toen enkele maanden niet geprobeerd en in de eerste poging weer zwanger en nu al 21 weken. Dus als je liever niet uitgerekend bent in de laatste maanden van het jaar zou ik gewoon even wachten!