Placenta aan de voorkant, ik voel niks aan de buitenkant..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ratatosk, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Of in ieder geval heel weinig!
    Ik voel de kleine flink huishouden af en toe, hij richt de boel regelmatig opnieuw in ;).
    Maar dan hou ik mijn hand op mijn buik en dan voel ik.... niks/weinig.
    Wie heeft ook de placenta aan de voorkant en wanneer voelde je wat aan de buitenkant?

2. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    mijne heb ik aan de achter/zijkant zitten en heb de baby tot nu toe alleen maar aan een kant van mn buik gevoeld en niet zo een beetje ook!

3. misa

misa Niet meer actief

Heb het de eerste keer ook voor gehad. Maar ik/we voelden het al snel van binnen maar ook van buiten. Nu met de placenta aan de achterkant: toch nog meer te voelen..!

Maar is heel verschillend. Komt straks wel dat je het meer aan de buitenkant gaat voelen. Wel fijn dat je het goed van binnen voelt!

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik voelde de kleine met 20 weken voor het eerst aan de buitenkant, met 21 weken kon je mijn buik ook zien bewegen. Ik voel deze kleine beter als mijn oudste destijds (trapt veel harder), ondanks dat deze keer de placenta aan de voorzijde ligt en de vorige keer aan de achterzijde.

5. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Wij, mijn vriend en ik, kunnen de kleine ook nog steeds niet aan de buitenkant voelen helaas :(

6. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    rata: de mijne ligt ook aan de voorkant.. en ik voelde en zag mijn buik bewegen vanaf een week of 24 mijn man voelde het echter pas bij 26 weken goed dat hij ook met zekerheid kon zeggen dat dat onze kleine was...

liefs

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb de placenta ook aan de voorkant, bij mijn eerste ook. Deze trapt zo hard dat ik haar met 16 weken al met de hand op de buik gevoeld heb. Kindjes zijn ook verschillend. De ene is rustiger dan de andere, of trapt ook anders. Het schijnt ook uit te maken of je wat 'buffer' op de buik hebt zitten (ik heb zelf heel weinig buikvet, mijn extra laagje zit eh, ergens anders :D).

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mijn 1e zwangerschap had ik de placenta aan de voorkant. Toen voelde ik haar tijdens de 20 weken echo voor het eerst en kon mn man ze geloof ik met 24 of 28 weken pas voelen. Rond die tijd zag je ook bewegingen aan de buitenkant ( en ik ben niet slank ) nu heb ik een achterliggende placenta en voelde ik uk al met 10 weken vlinderen en vanaf een week of 18 heel duidelijk schoppen. Het maakt dus echt veel verschil vind ik, maar je hebt nog tijd genoeg ;)

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Voelde de kleine voor het eerst rond 16 weken, maar lang niet dagelijks.
    Vanaf 18 weken ging ik het bijna dagelijks voelen, vanaf vorige week dagelijks, flinke ploppen en draaien zijn te voelen.
    Ik voel het wel van buitenaf, maar mijn man niet. Dus ms beeld ik het me in? Of ik voel het van binnen en weet dus wanneer ik iets moet voelen?

Ligt er ook aan waar het schopt trouwens. Ik heb ook een hele dikke buikwand. Wel cm of 3 a 4 geloof ik zo te zien op de echos.

Ik voel het alleen als het met de beentjes naar onderen ligt. Ligt het met het hoofdje naar beneden voel ik vrij weingi.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Met een week of 28 begonnen hier dingen uit te steken :) mijn vriend schrok zich een week terug een hoedje toen hij opeens een schoudertje of zo half vast had..

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Met de 20 weken echo zagen we wel voor het eerst mijn buik bewegen maar mijn man voelde nog niks. Ik denk dat hij dan op de verkeerde momenten gevoeld heeft..

Gisteravond lag ik op mijn zij en voelde de kleine flink rommelen :D. Dus ik zei tegen manlief dat hij maar eens moest proberen te voelen en hij kreeg toch een paar flinke schoppen!

Mijn laagje zit overigens ook ergens anders :p.

12. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. En vanaf 20 weken voelde ik echt duidelijke schopjes aan de binnenkant. maar aan de buitenkant voelde ik het maar heel af en toe. Nu sinds week 23 voel ik het echt goed aan de buitenkant en me mannetje ook. Dus het is echt bij iedereen verschillend en je beebje word steeds sterker dus het komt vanzelf helemaal goed.

13. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hier ook de placenta aan de voorkant, zelf voelde ik m schoppen met een week of 18, maar een paar weekjes later pas echt aan de buitenkant. En het ligt er ook echt aan waar hij schopt. Onder in m'n buik voel ik t veel minder dan boven in m'n buik.

14. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    hihi hier heeft manlief tot het einde toe maar enkele keren de kleine gevoeld van de buitenkant (ook placenta voor)
    Maar eenmaal uit de buik is het een druktemakertje die niet stil kan zitten/liggen :p Terwijl haar grote broer in de buik een druktemaker was en juist buiten niet :p

15. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Ik heb 'm ook aan de voorkant. Leuk om jullie ervaringen te lezen, dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten. De vk zei dat het niet zoveel uitmaakte waar de placenta zit als het je eerste is omdat je geen vergelijking heb, maar als ik jullie zo hoor, is het wel echt een verschil!

16. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Bij de 1e de placenta aan de achterkant, en nu aan de voorkant en ik kan je zeggen, deze schopt (nog) harder dan de eerste hahahaha.. Het zegt dus inderdaad helemaal niks.. Ik had "gehoopt" dat deze daardoor mij wat minder zou doen maar nee.. (vorige keer blauwe plek bij mijn ribben door het schoppen, vanaf de buitenkant zichtbaar)

17. Dana

Dana Niet meer actief

Hier placenta aan de voorkant, ik voel sinds kort pas beweging aan de buitenkant en dan alleen aan de zijkant en de onderkant, ik heb de placenta middenvoor namelijk. Ben nu 29 weken.

Deel Deze Pagina