Wie wint, jongen of meisje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wannabemum, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Wie haalt de finish? Stel dat je 3 en 4 dagen voor je eisprong klust, dan zouden de meisjes moeten winnen, maar als je het óók de dag vóór en de dag van je ei doet, heb je de concurrentie van de snelle jongetjes. Wie zal meer kans hebben om dan te winnen? Een standvastig meisje die braaf wacht maar misschien al uitgeput is, of een frisse snelle verse jongen? Gaan zij voordringen? Of 50/50? Hebben jullie hier ideeën over?? Ben benieuwd! ;)

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    50/50 denk ik. De dames zijn er dan natuurlijk al als de theorie klopt. Als je een meisje wilt zou je kunnen proberen een dag voor de eisprong te klussen. Maar ja, ik ben dan steeds bang dat ik er naast zit haha.

Dus ach, wie het ook wordt. Als het maar een baby is :D

3. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    heb ooit ergens gelezen dat er meer mannelijke vruchtjes "gemaakt" worden dan vrouwelijke ivm de kans van overleven.. maar kan ook goed onzin zijn..

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ben allang blij als er een winaar is :)

Verder geen idee

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    50/50 lijkt me. Ik vind die theorie die je aanhaalt voor de praktijk daarom ook altijd weinig zinnig. Alsof je rond je eisprong expres niet zou gaan vrijen om de kans op een dochter (in theorie) groter te maken, maar de kans op überhaupt een zwangerschap veel kleiner. Niet dat wij ooit overwogen hebben om aan gender selectie te doen hoor. ;)

6. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    #6 wannabemum, 6 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2012
    Dank voor jullie reacties!! Moet er wel bij vertellen dat het ons helemaal niet uitmaakt wat het dan wordt, ben alleen benieuwd hoe het in z'n werk gaat allemaal, of de jongens de wachtende meisjes verslaan omdat ze misschien fitter zijn: 'Stelletjes slappelingen, jullie hangen hier al een paar dagen lui te wezen, laat mij ff voor want ik ben sterker!' ? Of staan de dames gewoon vooraan: 'Ja jongens, achter aan sluiten, wij waren eerder!!' :p Wij klussen ook zoveel mogelijk, vooral sinds de positieve ovutest omdat je gewoon veel kans hebt dan! Het zou inderdaad stom zijn om je kansen te verkleinen door het bijvoorbeeld alleen 3 dagen voor je ei te doen!

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik denk ook 50/50, want er zijn meerdere spermacellen aan het vechten om het ei binnen te dringen. Ze moeten zich nog door een laag heen murwen en dat is het wie daar het snelst doorheen komt.

Verder: er worden echt niet meer mannelijke dan vrouwelijke eicellen aangemaakt. Als je het proces kent, dan weet je ook waarom.
    Een man bestaat uit XY (een vrouw XX). Een man heeft dus in elke lichaamscel X èn Y zitten, dus de cellen die spermacellen worden ook. Deze spermamakende cel splitst zich in tweeën en dus krijg je in de ene cel een X en in de andere een Y. 50 % is dus X en 50 % is Y.

8. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    @wannabemum: wat schrijf jij leuk! Zit met een big mile het gevecht tussen de jongens en meisjes te lezen, haha! Ik heb echt geen idee. Ik heb wel eens gehoord dat er een instituut is die je kan helpen een meisje te krijgen. Ze kunnen je niet helpen een jongen te krijgen. Zit allemaal erg ingewikkeld in elkaar...

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Over dat instituut... je mag dan even 1450 euro dokken.

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    En garantie tot de deur zeker?:D

11. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Pfff, alsof een kleintje niet al duur genoeg is!

12. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    Hahaha jeetje zeg. Instituut! Pff. Nou dan heb je geen respect voor moeder natuur, haha. Of een kronkel. Een licht voorkeur oké, maar om geld te dokken om met de natuur te rommelen... en de garantie zal er idd niet zijn! Ik had meteen mijn volgende vraag:
    Als je één dag vruchtbaar slijm hebt, op de dag van je ei... grote kans dat het een jongen is zeker! Droog, kleverig spul kunnen die meisjes in de paar dagen ervoor niet doorheen dan... Check mijn grafiek. Oh ik hoop dat het gelukt is deze maand, ondanks 1 dag vruchtbaar slijm! Mijn temp is wel lekker hoog!

Deel Deze Pagina