vreemd gevoel bij het douchen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ALeV84, 21 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik heb tijdens deze zwangerschap zoveel rare klachten, maar dit vind ik helemaal vaag. Ik kan nl. niet tegen water op mijn gezicht/hoofd. Ik krijg er een naar gevoel van en zelfs hoofdpijn. Douchen is dus momenteel een ramp, want dst gevoel wordt steeds sterker. Ik kan water op mijn lichaam niet verdragen, raar toch ??? Vaag kan ik me dit gevoelen herkennen van mijn vorige zwangerschsppen maar toen was het lsng niet zo erg.

Ik heb dit opgezocht via Google maar kan er niks over vinden. Ben ik echt de enige met zo'n symptoom ??

H

2. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Wat een apart kwaaltje ik herken het niet maar het klinkt ook eng alleen douchen zou ik niet doen straks val je flauw of iets onder de douch juist omdat er niks over bekend is weet je niet wat er kan gebeuren zou wel contact opnemen met de huisartsen post en desnoods als je vk niet kent vragen of zij de gyn wil vragen herkenning is toch wel erg fijn vind ik zelf dan altijd.. Heel veel sterkte

3. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Staat de straal misschien te hard? Ik had het vandaag ook en heb hem toen lager en kouder gezet.

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Lijkt erop dat jij tijdens de zwangerschap gewoon heel gevoelig bent. Ik zou geen andere verklaring kunnen bedenken.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Inderdaad apart kwaaltje. Ik herken het niet en ook nog nooit eerder gehoord. Maar wat ik wel had was dat ik gevoeliger was in de 1e 3 maanden. Als er een los hoofdhaartje op mn arm of borst lag dan voelde ik dat meteen en was ik gelijk geïrriteerd. Het kriebelde dat zo erg. Nu overigens geen last meer van.
    Ik zou denk ik vk of ha even vragen.

6. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Heb je dit ook als je bij iemand anders doucht? Misschien zit er iets in het water? Ik ben zelf heel gevoelig voor stofjes in water, krijg er soms uitslag van. Niet van kraanwater over het algemeen, maar tijdens je zwangerschap ben je extra gevoelig. Het is maar een idee... Vandaar dat ik vraag of je het overal hebt of alleen thuis?

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan het zo zijn dat je huid gevoeliger is tijdens de zwangerschap, waardoor je bv ineens last kan hebben van een wollen trui ofzo. Misschien dus ook van water?

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Tjah, idd gevoeligere huid of je hebt het wat benauwd en hebt last van de luchtvochtigheid en/of het water dat ook je huid wat verstikt?

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Mijn huid is tijdens zwangerschap extreem gevoelig.
    Ik reageer allergisch op dingen waar ik normaal niet allergisch op reageer. Ook lijkt mn huid gewoon heel dun te worden. De elastische randjes op kleding is een ramp. Uitslag bij de buikbanden van broek en zelfs huid die loskomt bij bh en ondergoed. Heb nu ondergoed een maat groter gekocht maar dat zakt weer af...huid blijft er vanaf komen. Als ik douche zit ik onder de schilfers odmat mn huid er extreem droog van wordt...

Denk dat het misschien ook een verhoogde gevoeligheid is?

10. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik werd altijd beroerd onder de douche en onwel. Paar keer eruit moeten gaan omdat ik dacht dat ik flauw zou vallen. Rond week 25 werd het beter hier..

11. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Bedankt voor het meedenken!!

Dat zou het kunnen zijn, overgevoeligheid, zoals ik ook alles sterker ruik. Heb het gevoel dat mijn hoofd vol met hormonen zit en dan dat stromend water op mijn gezicht, een heel apart gevoel ;)

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik kon heel slecht tegen hardere geluiden de eerste drie maanden. De tv en radio moesten heel zacht en werd echt boos als mensen te hard praatten... Dus je kunt op verschillende vlakken gevoelig zijn denk ik.

13. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Ik heb dit niet maar heb ook wel dingen waar ik op eens niet meer tegen kan. Hele stomme dingen hoor, zoals haren in mijn nek. Wordt daar heel nerveus van en als ik dan geen knot in mijn haar doe word ik ook niet goed. Zelfde met sieraden om hebben, krijg ik echt de kriebels. Gewoon aan toegeven en doen wat goed voelt, zoveel mogelijk vermijden dus!

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    haha ik probeer mn man al serieus een gehoortest af te laten nemen...ik wordt gek van de tv die steeds zo vreselijk hard aan staat:)

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nu je het over sieraden hebt, ik heb al sinds dag 1 van zwangerschap mijn trouwring niet meer om. Mijn ringvinger werd dik en rood en kreeg bultjes en jeuken! Toen maar afgedaan en laten genezen. Toen nog 2x geprobeerd maar steeds weer hetzelfde liedje. Nu hangt hij aan een ketting om mijn nek. Hopelijk kan ik hem straks weer gewoon om.

Deel Deze Pagina