Ben al terug uit het ziekenhuis/verloskamer. Ze zeggen het kan vriezen het kan dooien. Ik heb nog niet echt ontsluiting en de vliezen zijn nog niet gebroken. Als de weeën doorzetten kan het gebeuren, maar het kan nog altijd stagneren in dit stadium. Maar ik vind 17 uur weeën hebben (ze komen ook steeds sneller en worden steeds heftiger) toch wel lang duren voor gewoon voorweeën. Gelukkig zijn ze nog niet zo pijnlijk dat ik over de grond kruip (het begon met gewoon buikpijn), maar als dat wel zo is dan kan ik meteen op de verloskamer terecht. Vandaar mijn vraag of ik er nog op kan rekenen dat het nog gaat stoppen..
Mijn vriendin is afgelopen week bevallen en die heeft ruim 48 uur voorweeen gehad. Beginnend met 45min tussentijd. Maar ze heftig kwam zelden voor zei de gyn in het ziekenhuis.
Meid ik kan je vertellen dat ik vanaf 35 wkn elke keer met weeën heb gelopen en dat ik de 1e x uiteindelijk in het ziekenhuis moest blijven omdat ik al 3 cm ontsluiting had maar gelukkig trok het op een gegeven moment weg... je merkt vanzelf wel wanneer het "echte" weeën zijn want die blijven op de "klok af" steeds terug komen en de lengte ervan is gemiddeld zo'n 40-60 sec. gerekend vanaf het begin - piek, en dat de wee weer weg is... de vk zal je ongetwijfeld hebben verteld dat als je ze (tenzij je meerdere kinderen hebt gehad, of een eerdere snelle bevalling) haar moet bellen wanneer ze om de 5 min. komen... en zelfs dan is het jammer genoeg nog niet altijd gezegd dat het doorzet... ik heb ze gehad tot zelf om de 3 min. en ook dat zette niet door tot de dag van bevallen uiteindelijk wel... die weeën waren zo sterk, dat ik ze niet meer kon weglopen en de mensen dachten dat ik spontaan in de super de boer zou bevallen... let goed op de klok zou ik zeggen voorweeën kunnen jammer genoeg lang van te voren beginnen...maar zijn uiteindelijk wel van echte weeën te onderscheiden...daarbij voorweeën doen niets (geen ontsluiting) en echte weeën zorgen daar wel voor... probeer het lekker over je heen te laten komen meid, je zegt zelf gelukkig al dat je niet over de grond heen kruipt dus laat dat ook maar achterwege tot je op de bevaltafel ligt...
Daar sijn we weer! Na 3 heftige dagen zijn de voorweeën gestopt! Vrijdag en zaterdag heb ik onafgebroken de hele dag door om de 4 minuten weeën gehad. Op de ctg was te zien dat er steeds pieken van 80 tot 100 kwamen , dus het waren echt gemene weeën. Gisteravond rond hald 9 werden ze opeens een stuk heftiger en kwamen om de 2 minuten. Ik ben toen in bad gaan zitten, maar ze bleven aanhouden en na 1,5 uur zijn we toch maar eens richting ziekenhuis gegaan (we hadden niet meteen paniek, we waren in de dagen ervoor al 3 keer op de verloskamer geweest voor noppes). Eenmaal daar heb ik een tijdje aan de ctg gelegen. Ik had ook een hoge bloeddruk. En opeens, na 2,5 uur heel heftige weeën, stopte het Gewoon hups ineens. En toen was ik zó kapot, dat ik nog nauwelijks op mijn benen kon staan of überhaupt fatsoenlijk wakker blijven. Inmiddels zijn we een nacht verder. Ik heb nog wat bloed verloren en continue een buikpijnerig gevoel in mijn onderbuik, alsof ik ongesteld moet worden. Heel soms zit er een heftige wee tussen... Daar ben ik vanacht een keer of 4 wakker van geworden. Maar het is niet meer zoals ik heb rondgelopen vanaf donderdag. Iedereen kan me nu even kapot vallen, ik ben brak! En ik ga lekker de heeeeeele dag slaaaaapen Maar op deze manier hou je de spanning er wel goed in, we dachten allemaal dat het wel zou gebeuren ghegheghe... LIefs Joeja