Iedereen kent het verhaal; Je bent overtijd en dan wil een potje sex nog wel eens helpen op de bevalling op gang te brengen. Of het waar is of niet en of je daar nou echt op zit te wachten met 42 weken even in het midden gelaten. Wat van de sexpartij brengt nou de bevalling op gang? * Het penetreren? * De zuurgraad van het sperma, wat in de vagina komt? * Het klaarkomen van de vrouw/ Samen trekken van de baarmoeder? * De geestelijke ontspanning? ?
nou ze zeggen, althans mijn gyn zei dat....het samentrekken van de baarmoeder haha dus in principe zou masturberen ook kunnen denk dat dat het logischte is ook, want penetreren doet de gyn ook, uitaard niet in die zin van het woord maar met de hand haha) om te voelen of er al ontsluiting of iets dergelijks is en weeen zijn het samentrekken van de baarmoeder....
van wat ik begrepen heb van mijn gyn en vk (vertelde dus beide onafhankelijk van elkaar hetzelfde)... kunnen de hormonen die in het sperma zitten, net het laatste zetje geven maar zeker ook als je zelf "komt dus idd het samentrekken van de baarmoeder... dit zal enkel "werken" wanneer je baarmoedermond al wat verweekt is en of je al iets ontsluiting heeft, en niet eerder het heeft geen zin om te gaan "sexen" terwijl alles nog potdicht zit...
het zorgde bij mij dat ik de slijmprop verloor ( 41 w 3 dagen) dus zal wel meegeholpen hebben aan de verweking van de baarmoeder,uiteindelijk is de kleine bij 41.6 geboren
ik liep al vanaf week 35 met weeën en 3 cm ontsltuigin toen was het te vroeg natuurlijk maar vanaf dat het "mocht" (38 wkn) hebben we het toch wel "vaker" gedaan en elke keer wel daarna "weeën" maar die zette helaas niet door... de ochtend van de dag dat ze geboren werd nog ff "gestoeid" en waar het aan gelegen heeft mag joost weten, maar het was een "gezellige" ochtend die misschien toch wel zijn "vruchten" had afgeworpen.... want die dag zette eindelijk de weeën door
.....En bij mij zat de boel potdicht. Heb me wezenloos gesext, 3x per dag klaargekomen, vrouwenmantelthee gedronken, voetreflex-massage gedaan (baarmoeder gestimuleerd) maar niks...... Het mevrouwtje is 2.5 week te laat gekomen. Ik denk als het de tijd nog niet is het ook niks uitmaakt wat je allemaal doet... Liefs Kari
Ik heb ook altijd gehoord dat het de stoffen in het sperma zouden zijn die een laatste zetje kunnen geven!
Nou ik kijk het allemaal nog maar even aan, want volgens mij zit ze nog prima in mijn buikje. Maar ik zal het maandag eens aan mijn VK vragen. Mits mijn meisje dan nog niet geboren is....
hier ook hoor...heb me suf gedronken aan bitterlemon, ananas hart gegeten, trap op en af gerend en een berg sex gehad maar helaas...ben met 2,5 wk overtijd ingeleid