Wij denken er over richting Twente te verhuizen. Gezien de mogelijkheid op het vinden van een baan voor mijn man in Enschede t grootst lijkt, kijken we in die omgeving. We komen uit den haag nu. Vooral een beetje meer rust, natuur en mooiere huizen voor je geld in Twente!! Andere sfeer en ik verwacht in t algemeen leukere mensen. Maar welke buurten zijn in Enschede aan of af te raden, evenals de plaatsen rondom Enschede? Hier in Den Haag weten we t wel, maar daar kennen we nauwelijks iets. We hebben een zoontje van 15 maanden oud.
Ligt helemaal aan jullie verwachtingen. Als je gaat voor de rust en de natuur zou ik eerder een naastgelegen dorpje aan doen, is ook goedkoper kwa wonen. Glanerbrug vind ik persoonlijk helemaal niets, maar een vriendin van mij is daar echt de meest gelukkige persoon die je maar kunt bedenken. Dus echt aangeven wat leuke buurten zijn is erg lastig als je de persoon niet kent. Misschien iets meer informatie? Een (groot) park, is dat genoeg natuur of wil je dichter bij een echt natuurgebied wonen? Wil je met de fiets naar het centrum van Enschede kunnen of 10/15min met de auto dichtbij genoeg? Wat voor school heb je in gedachten voor je zoontje? Internationale school (waar ze in groep 1 beginnen met engels) of een reguliere school?
Ik werk in Enschede bij de woningcorporatie en ken Enschede dus heel goed. Misschien kun je mij een PB sturen? Vind het zo raar om over slechte buurten te praten op een openbaar forum.
Ik kan je wel zeggen dat de buurt Roombeek heel mooi is geworden ( is de buurt die met de vuurwerkramp is vernield)
Woon er niet, maar ken er wel mensen Volgens mij zijn dit de fijnste wijken: De Eschmarke De Laares Roombeek Ruwenbos Stokhorst Helmerhoek Ik weet er verder niet veel van, maar het voelt rustig en kindvriendelijk daar. Mocht je buiten de stad willen wonen, dan zou ik sowieso voor een stad(je) of dorp met treinstation gaan, zoals Borne, Oldenzaal of Delden. Eventueel iets verder weg heb je nog Wierden, Nijverdal of Holten, ook fijne plekken om te wonen. Ik ben zelf ook wel thuis in Almelo, maar dat moet je echt liggen, denk ik
@ nataly, ik stuur een pbtje! fijn! @iedereen, iets meer info: Mijn man is leraar geschiedenis, dus hij is nu bezig met open sollicitaties om te kijken of hij uberhaupt een baan kan vinden. Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis, maar zorg is overal. Omdat ik partime werk is het wat minder "belangrijk" waar ik ga werken. Thuiszorg oid is ook prima, en daarvoor hoef je niet in Enschede te wonen. Echt een klein kneuterig dorpje vind ik een beetje spannend, bang dat ik er niet kan aarden en dat we dan echt de stadse zijn... ( al ben ik opgegroeid in een kneuterig dorp ) Maar ik wil niet in een drukke buurt of langs een drukke weg wonen Natuur, ik hoef niet vanuit mn huis het bos in te wandelen, maar fijn fietsen en wandelen binnen 15 min met de auto is wel fijn. Daarnaast word ik al dolgelukkig van de tuinen die bij de meeste huizen horen Het hoeft niet op loop of fiets afstand van het centrum te zijn, maar inderdaad wel op max 30 min auto afstand. We hebben al wat mooie huizen gezien met grote tuinen en gewoon flinke huizen haha. @maansneeuw, hoezo moet Almelo je liggen? Ik heb daar ook mooie huizen gezien en staat nu wel op ons lijstje Maar misch heb je wel goede argumenten waarom ik daar niet thuishoor, hihi
Zoveel mensen, zoveel wensen. Misschien kun je idd het beste Nataly een pbtje doen. Ze zal waarschijnlijk het beste weten waar jullie eventuele droomhuis zou kunnen staan.
Er zijn hier op minder dan 30 minuten rijden van Enschede genoeg leuke dorpen, zoals Borne, Wierden, nijverdal en Rijssen.
Genoeg leuke dorpen in de omgeving idd . Enschede zelf ken ik niet zo goed qua wijken. Hengelo is ook leuk, heeft geloof ik zo'n 80.000 inwoners. Almelo... niet mijn stad.
Tja, ik weet niet, het is dat ik vrienden en familie in Almelo heb, anders vond ik er denk ik niks aan. Ik hoor heel veel mensen over dat ze het geen leuke stad vinden. Hengelo ook niet trouwens, misschien nog wel erger. Imago van deze steden is ook gewoon niet zo denderend. Gelukkig wordt Almelo behoorlijk opgeknapt
in enschede is het gezelschap wat gemeleerder. dus daar pas je snel tussen denk ik. woon zelf in oldenzaal in een wijk maar daar is het wel sneller zo dat je iemand bent uit de stad bv enschede.is veel multicultureler vind ik. hengelo ook wel trouwens. almelo zou ik persoonlijk niet willen wonen hengelo vind ik meer geschikt. enschede zelf vind ik ook niet fantastisch
Hoi, ik vind Enschede en Almelo overal het algemeen 'armoedige' steden. Hengelo is mij inziens wat anders. Verder genoeg leuke dorpjes in de omgeving!
Dank allemaal. Enschede en Almelo dus minder dan ik hoopte of dacht, hoe komt dat? Wat vinden jullie er minder aan?
Succes met je keuze! Je kent mijn voorkeur haha. Almelo en hengelo hebben ons ook totaal niet getrokken. Enschede vonden wij oke maar meer voor te winkelen maar snap de keuze.
Veel verschillende meningen, vind zelf hengelo en almelo echt steden waar ik nooit zou willen wonen! Enschede werd ik ook niet heel gelukkig van, maar ben misschien wel eerder iemand voor een kleine stad. Ken je mensen die in het oosten van het land wonen?
Ik ben van een andere grote stad naar Enschede verhuisd. Omdat ik niet uit Twente kom moest ik heel erg wennen! Nog steeds. Maar vlak buiten Enschede zou ik al helemaal niet willen wonen. Daar ben ik toch te stads voor. Ook geen Hengelo of Almelo. Wij wonen op Hogeland. Echt in een superfijne straat ook. Wonen er heel rustig, fijne basisschool en ik loop zo de weilanden in maar ben ook zo in de stad.
Ik ken Enschede heel goed, 35 jaar gewoond, woon er nu niet meer. Ik werk ook in de zorg en ken de arbeidsmarkt daarin wel een beetje. Als je wat wilt weten pb me maar!
Ik heb er zelf wat familie wonen. Ik kom zelf uit het zuiden en de mentaliteit van de meeste mensen daar is gewoon heel anders. Het moet je echt liggen om daar te wonen (mijzelf absoluut niet). Van iedereen die vanuit het zuiden of de randstad naar Twente is getrokken hoor ik dat ze ontzettend moeten wennen, en na jaren nog steeds hun draai niet hebben gevonden. Ik zou het daarbij persoonlijk ook belangrijk vinden dat mijn kinderen ABN spreken en ik ken geen enkele rasechte Twentenaar die dat kan. Vind het eigenlijk ook niet gek dat ze vaak op TV ondertiteld moeten worden. Misschien voelt iemand zich hier nu aangesproken en dat is niet nodig, want ik heb het dus over de mensen die ik persoonlijk ken, waaronder familie.
Tja, ik ben in Friesland geboren en opgegroeid en spreek toch enorm ABN, hoor Dat ligt ook aan de ouders. Mijn ouders waren ook echte Friezen, maar ook zij spreken ABN. Gewoon nooit Friestalig opgevoed