En ook hier buren probleem

Discussion in 'De lounge' started by This is me, Jun 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Tja ik weet het,de zoveelste topic van iemand met een buren probleem.
    Weet ook niet zo goed wat ik hiermee wil,maar wil het iig even van me afschrijven.

Wij zijn in dit huis iets meer dan 3 jaar geleden komen wonen.
    En wij zijn er tot op de dag van vandaag nog steeds blij mee.
    Fijne omgeving,leuke mensen in de straat,en super lieve buurvrouw.
    Maar een zo onwijs irritante buurman,die de ene periode vriendelijk tegen je is en de andere periode zwaar irritant is.

Toen wij hier kwamen wonen was ik hoogzwanger.
    Beide buren vonden het hartstikke leuk dat er straks een kleintje in de straat zou komen (wonen merendeel ouderen hier)
    De buurman maakte zo nu een dan een babbeltje met ons en kwam altijd vriendelijk over.
    Hij gaf aan dat als hij ergens mee zat of last van had hij netjes na je toe zou komen,wij gaven aan dat wij dit zeer op prijs stelde.

Een half jaar ging het goed,geen vuiltje in de lucht.
    Toen kwam hij met pensioen te zitten en begon de trammelant.
    Als ik per ongeluk iets liet vallen,of de deur viel door de wind iets te hard dicht,begon hij met de keukenkastjes te smijten of tegen de muur te bonken.
    Hij zijn geen gedag meer als wij hem tegen kwamen (zijn vrouw wel altijd)
    ook begon hij zijn middel vinger na mij op te stekken als hij binnen stond,en ik onbewust na binnen keek.

Op een dag kwam onze andere buurvrouw bij ons,want ze had haar huissleutel vergeten en vroeg of ze bij ons even mocht bellen en wachten.
    Toen zij aan het wachten was,heb ik netjes aan haar gevraagd of zij last van ons had qua geluiden.
    Zij gaf aan ons vrijwel niet te horen,zelfs niet de drift buien waar ons zoontje weleens last van had.
    Toen vroeg ze of onze andere buurman weer bezig was.
    Wij gaven aan dat hij iig nooit bij ons is geweest,maar wel van die kinderachtige hints loopt te geven.

Nou kregen wij te horen dat hij hier wel vaker last van had.
    De vorige bewoners werden echt gek van hem.
    (was een oud stelletje)

Maar goed wij bleven altijd netjes gedag zeggen als wij hem zagen,ondanks zijn rare gedrag.
    Op de een of andere dag was hij weer vriendelijk tegen ons.
    Zij weer netjes gedag etc.
    Maar ja helaas te vroeg gejuigd,het ging ong. 2 maanden goed tot vandaag weer.
    Onze zoontje is sinds het weekend ziek,koorts enzo.
    En met de flinke onweersbuien van de afgelopen twee nachten is hij een paar keer wakker geworden.
    Uiteraard gingen wij dan even na zijn kamertje om hem gerust te stellen,weer in te stoppen.
    Nu ging ik net onze was ophangen,een hing de buurman boven uit zijn raam.
    Hij klaagde iets over snacht's gebons, maar ik had hem niet goed verstaan dus vroeg netjes "sorry wat zei je?"
    Hij boos "ja het zal wel"en doet de raam weer dicht.

Dus helaas zijn chagarijnige periode is weer aangebroken ;)

2. Ballie

Ballie Niet meer actief

Lijkt me erg lastig, vooral omdat hij niet vervelend is op zo'n manier dat je de wijkagent erbij kunt halen maar wel zodat je woonplezier eronder lijd. Niet echt tips, wel veel sterkte en ik denk gewoon maar een beetje negeren in de slechte periodes (tenzij het natuurlijk wel echt vervelende dingen gaan worden) en vriendelijk blijven als het wel goed gaat.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ja nou ik herken het dus wel...hier ook zo'n megachagerijn. Ik probeer hem nu zoveel mogelijk te negeren. Hij is de 70 gepasseerd en ik hoop met heel mn hart dat tie de 80 niet haalt....maar ja dan is het nog lang. Deze meneer verziekt echt ons woonplezier.

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Weet je wat ik zou doen? Die ouwe lekker laten, mooi vriendelijk blijven, doen of je gek bent. En gewoon door leven, in een huis word geleefd. Zo bereikt hij er niks mee

5. 3vlinders

3vlinders Fanatiek lid

Aug 23, 2011
    1,783
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohww vervelend!

6. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Als hij weer eens vervelend doet dan negeer ik hem ook.
    Zolang hij niet gewoon als een volwassen man bij ons komt en netjes aangeeft ergens las van te hebben,doe ik alsof ik niks door heb.
    We blijven gewoon netjes tegen hem.
    Sturen elk jaar netjes een kerstkaartje,blijf gewoon netjes gedag zeggen.
    Maar idd soms zo vermoeiend.

En wij zijn echt niet doe moeilijkste,als iemand ergens last van zou hebben kunnen ze dit altijd op een normale manier tegen ons zeggen.
    En dan willen best wel kijken of wij er rekening mee kunnen houden.
    Gelukkig wonen er in de rest van de straat wel allemaal leuke mensen,en staat hij al bij meerdere bekent als "de zeur".
    Dus weet iig dat het niet aan ons ligt.

Share This Page