Ik heb net 3 vingers aan m'n strijkijzer verbrand gelijk onder de kraan gehouden, en nu beginnen er blaasjes op te komen die ontzettend branden! Wat kan ik erop smeren? Heb weleens wat over tandpasta gehoord, werkt dat?
heb je minimaal een goed kwartier onder de zacht stromende kraan gekoeld met water, waar net de koud vanaf is, liefst nog langer dan kwartier dan eventueel koelpleisters erop, tegenwoordig van hansaplast ook te koop of even bij de apotheek een verbandgaas met menthol, wordt ook in ambulances gebruitk bij matige verbrandingen.. koelen is nu belangrijkste!!!!
Oh zo lang heb ik het niet gedaan, heeft dat nog zin. De blaasjes zijn niet heel groot, maar branden zo
je moet zeker even goed koelen, lauw water. en dan je vriend maar even langs de apotheek sturen of winkel voor koelpleisters inderdaad
Lang koelen in water, eventueel een bak met water. Weet niet of je heeel toevallig emla in huis hebt, dat werkt tegen de pijn. Tegen de blaasjes kan je nu niks doen.
je kan altijd je vingers koel houden met een koud washandje ofzo, zodra je de kou eraf haalt begint het vaak opnieuw te branden smeer het vooral niet dicht!!!!! met wat dan ook, gewoon niet doen en laat de blaasjes heel..... niet kapot maken
koelen helpt nu vooral tegen de pijn. er nooit wat opsmeren (is mij altijd geleerd) en gebruik maken van koelpleisters of menthol gaasjes, maar een koel washandje/schoon vaatdoekje helpt ook wel. het liefste gewoon laten luchten, dus niet afplakken met een pleister