niet vergoed door zorgverzekeraar cz

Discussion in 'De lounge' started by parel1988, Jun 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. parel1988

parel1988 Bekend lid

Apr 2, 2008
    524
    0
    0
    heb ik net even mooi een tel gepleegt
    bel ik mijn zorgverzekeraar op cz
    om te vragen of ze kraamzorg voor mij doen vergoeden en de bevalling in het ziekenhuis,
    krijg ik te horen NEE :(

ik moet €3.70 PER UUR betalen voor kraamzorg
    en als ik in het ziekenhuis wil bevallen moet ik ongeveer €290,- betalen kan ook meer zijn,

heb ik meteen gevraagd om mijn cz aan te passen gaat het niet meer pas volgend jaar.....

dit is echt balen zeg :x :x

2. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik weet niet anders dan dat je zelf een vergoeding moet betalen... Volgens mij is dat bij veel zorgverzekeraars zo. Tenzij je heel hoog verzekerd bent.

3. parel1988

parel1988 Bekend lid

Apr 2, 2008
    524
    0
    0
    want ze zij tegen mij dat ik jongeren aanvullend verzekering heb.
    ik betaal namelijk €97.15 per maand aan hun

en dan nog moet je zoveel bijbetalen,, die helle zorgverzekeraars schieten niet op zeg... :(

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Als ik jou was zou ik voor de zekerheid nog even de polisvoorwaarden bekijken die je elk jaar krijgt toegestuurd. Daar staat precies in wat je wel en niet vergoed krijgt. Als je alleen een basisverzekering hebt, klopt het soms wel dat je een eigen bijdrage moet betalen voor kraamzorg, en dat een poliklinische bevalling zonder medische indicatie niet helemaal vergoed wordt. Maar dit hangt helemaal van de verzekeraar af. Even goed nakijken dus! Ik zou niet alleen op de telefonische info van CZ afgaan.

5. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ziekenhuis word bijna nooit vergoed, tenzij het medisch nodig is.

Kraamhulp moet ook bijna iedereen voor bijbetalen en daarna evt. opsturen naar de verzekering.

Maar met 97,15 per maand, betaal je 40 euro per maand minder dan mij dus 40x12 480 euro en dat zal de kraamzorg niet kosten ;)

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wel logisch op zich. De jongerenverzekering is niet toegespitst op zwangeren. Die is echt voor mensen die nog niet in dat stadium zijn gekomen. Een ziekenhuisbevalling wordt dan alleen volledig vergoed als je een medische indicatie hebt.

Wat je wel kan doen is je aanvullende verzekering per 1 januari 2007 laten veranderen. Je moet dan wel de extra premie van 1 januari tot nu achteraf betalen in 1 keer. Ik heb een paar klanten gehad die dat wel voor elkaar kregen (even aanhouden bij de klantenservice)

De vraag is of de extra premie die je moet betalen minder is dan de kosten die je zelf moet betalen. Dat zou je even moeten bekijken.

Maar het is nu week 25, je bent 14 weken zwanger. Er vanuit gaande dat je niet precies op 40 weken bevalt (ze zeggen toch dat de eerste meestal later is) zou het best kunnen dat je bevalling, en een deel van je kraamzorg in 2009 vallen. Dus als je je verzekering per 1-1-2009 aanpast, krijg je het deel van dat jaar wel vergoed.

7. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    het ziekenhuis zou ik ook niet vergoed krijgen van cz! toch heb ik mijn rekening van 450euro gedeclareerd bij cz en tot mijn verbazing kreeg ik alles vergoed! <-- dit omdat ik nog no-claim had
    de kraamzorg was 48uur hier en ik had ook een eigen bijdrage van 3,70...daar heb ik wel nog 172 euro van zelf moeten betalen
    dus dan heb je even een beeld hiervan ;)
    grtz Ramona

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik heb ook mijn Ziekenhuis en Kraamhulp gewoon vergoed gekregen maar ik betaal € 119 pm ik heb alleen mijn eigen bijdrage moeten betalen en die was ong € 118 ...

Maar ik kan me best voorstellen dat je het niet vergoed krijgt omdat jij een studenten verzekering krijg en denk niet dat die helemaal zo in elkaar zijn gesteld dat deze dingen worden vergoed, denk dat hun er van uit gaan dat studenten eerst nog gaan studeren en niet kindjes krijgen ... ( niet vervelend bedoeld ) Vandaar dat het ook een studentenreking heet ;)

9. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Ehm ik had van de week gebelt en krijg netjes alles vergoed zelfs het ziekenhuis!

Dus ik heb niks te klagen... maar snap best dat het even flink balen is als je ineens wel moet betalen terwijl je al zoveel betaalt aan die stomme verzekeringen!

10. parel1988

parel1988 Bekend lid

Apr 2, 2008
    524
    0
    0
    ja dat echt wel
    echt dom van mij dat ik daar in het begin van het jaar niet achter aan ben gegaan.

ik studeer hellemaal niet meer heb gewoon een vaste baan alles.

maar ik had ook nagevraagt of ik het nog kon wijzigen maar volgens haar ging dat niet meer..
    ik denk dat k het beste gewoon naar het kantoor kan gaan en daar alles laten uitzoeken..

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik betaal 130 euro elke maand en ik heb alles vergoed, ook het ziekenhuis en alle afspraken van de verloskundige en de kraamhulp. Wel een verplicht eigen risico van 150 euro maar die heb ik al gebruikt voor de intakegesprekken en bloedprikken, dus vanaf nu betalen hun alles.

Ik heb Agis Comfortpolis.

En je kan het idd niet meer wijzigen, kan pas vanaf januari weer. OOk kan je niet ineens wijzigen nu je zwanger bent, dat zou wel erg makkelijk zijn he ;) Dat doen ze niet, waarom niet: omdat je dan eerst maar 90 euro betaald, dan raak je zwanger en ga je even 9 maandjes 120 euro betalen en alles vergoedt krijgen, en daarna weer een andere verzekering nemen. Dat kan dus niet, helaas meid :cry:

12. Niet meer actief

ik zit bij IZZ en betaal 145,- in de maand (erg veel belachelijk) maar goed heb dan ook niks hoeven betalen gelukkig... nu zit je idd met die eigen vergoeding.. echt belachelijk.. moet nu ook de pil ineens zelf betalen enz.. ze denken dat het geld op onze rug groeit ofzo

13. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

het komt idd doordat je de jongerenverzekering hebt.
    Ik heb dat (bij VGZ) ook meteen laten omzetten omdat ik anders niets vergoed zou krijgen en nu krijg ik alles vergoed zelfs de kraamhulp! :D
    eigen bijdrage heb ik al voor dit jaar aan iets moeten betalen :rolleyes:

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ow en ik zou het zowiezo laten omzetten als ik jou was want heeft heel veel voordeel voor je kleine later ;)

15. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik zit bij de izz en volgens mij moet ik zelf een deel betalen ...

16. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Logisch dat je zelf bij moet betalen als je er niet aanvullend voor verzekerd bent.

Ik heb me toen ik wist dat we kinderen wilden, er meteen aanvullend voor verzekerd. Ik ben verzekerd bij Lancyr (hoort bij Delta Loyd) en betaal €107,- per maand.

Als ik in het ziekenhuis wil bevallen (zonder medische indicatie) wordt dit gewoon vergoed.
    Ook de eigen bijdrage voor de kraamzorg wordt vergoed.
    Heb toevallig vorige week een heel leuk boek over kinderen gekregen van de zorgverzekering.

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zit ook bij VGZ, de gezinnenpolis. Ik krijg ook alles vergoed, kraamzorg 100% en bevalling in ziekenhuis zonder medische indicatie ook volledig. Ik heb deze verzekering speciaal uitgezocht omdat ik wist dat ik zwanger wilde worden. Je moet er alles uitslepen wat er in zit he :p

Ik snap alleen niet precies hoe het werkt met die 20 uur kraamzorg extra. Daar heb je bij die gezinnenpolis ook recht op, buiten het normale aantal uren kraamzorg (49 geloof ik). Ik vraag me af of ik sowieso 20 uur extra krijg, of alleen als ik een 'speciaal geval' word. Bij het kraamzorgbureau van VGZ konden ze me dat niet precies vertellen..

18. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Yeps hier precies hetzelfde!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Dat is vrij normaal hoor.
    Ziekenhuis bevalling wordt alleen vergoed als het voor een medische reden is.
    Ik ben av/top verzekerd bij z&z en moet ook iets van 3.30 per uur zelf betalen

20. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Nou IZZ is dus bijna het zelfde als VGZ en ik had gebelt en die vrouw vertelde mijn dat ik gewoon recht heb op 69 uur kraamzorg :confused:
    Omdat het basisparket 49 uur is en als je aanvullende ben krijg je nog eens 20 uur erbij!

Nou kan het kraamzorgburo mij die uren niet bieden door te kort aan personeel dus krijg ik 20 euro per uur uitbetaalt met een max van 20 uur.
    Ik vind het wel netjes allemaal.

Share This Page